رئیس کمیسیون اصناف شورای شهر فریدونکنار خبر داد:

پلمپ واحد صنفی در صورت عدم تمدید سالانه

سیدهادی میرانی‌کناری در نشست اعضای اتحادیه صنف لوازم ساختمانی فریدونکنار با بیان اینکه قانون نظام‌صنفی از سوی مجلس شورای اسلامی هر ۱۰ سال یکبار مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: قانون نظام‌صنفی به عنوان پشتوانه واحد‌صنفی و اصناف کشور است و پس از تائید و تصویب از سوی مجلس باید اجرایی شود.

وی با اشاره به ماده ۵ تبصره ۲ قانون نظام‌صنفی، خاطرنشان کرد: در این قانون تاکید شده است که پروانه کسب به صورت سالانه تمدید شود.

رئیس اتحادیه لوازم ساختمانی فریدونکنار، اذعان داشت: طبق قانون جدید، واحدهای صنفی که نسبت به تمدید پروانه کسب اقدام نکنند، واحد صنفی از سوی اتاق اصناف و با حضور نیروی انتظامی پلمپ می‌شود که به این وسیله به ۳۰ محل کسب این اتحادیه اطلاع‌رسانی کتبی کرده شده است که به منزله اخطار تلقی می‌شود.

تمدید پروانه کسب مانع پلمپ واحد صنفی می‌شود

میرانی با اشاره به اینکه خوشبختانه از بدو تاسیس این اتحادیه پلمپی صورت نپذیرفت، گفت: تمدید پروانه کسب، مزایای بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین آن گردش مالی اتحادیه و عدم برخورد قانونی با واحد صنفی است.

ویگفت: اگر می‌خواهید این نشست‌ها ادامه داشته باشد، نسبت به تمدید پروانه اقدام کنید تا با گردش مالی اتحادیه این توان برای این امر مهیا شود.

آزاد بودن سقف صنفی موجب افزایش رقابت می‌شود

رئیس کمیسیون اصناف شورای شهر فریدونکنار در ادامه با اشاره به اینکه سقف صنفی در این اتحادیه نامحدود است، اظهار داشت: آزاد بودن سقف صنفی موجب افزایش رقابت در این صنف می‌شود.

میرانی افزود: رقابت باید در کیفیت و مشتری‌مداری باشد و اگر مغازه‌ای پلمپ شود علاوه بر زشت کردن چهره شهر، با افزایش بیکاری به جوانان آسیب می‌رساند.

این مسئول با تاکید بر اینکه آهن‌فروشان باید اظهارنامه فصلی را به اداره مالیاتی ارائه کنند و در غیر این‌صورت تخفیف مالیاتی که مبلغ قابل ملاحظه‌ای است به آنها تعلق نمی‌گیرد، اذعان داشت: در تیرماه نیز یک اظهارنامه باید از سوی افراد این اتحادیه به اداره مالیاتی ارائه شود و پس از تحویل آن حتما رسید دریافت کنند.

نائب‌رئیس اتاق اصناف فریدونکنار افزود: بر اساس فروش و سود سالانه باید اظهارنامه را به دارایی تحویل دهیم و باید دقت کنید تا این اظهارنامه سالانه باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا