برگزاری کارگاه آموزشی المپیاد نانو دانش‌آموزی

بصیر، بهروز عرب‌خزائلی در گفت‌وگو با ما از برگزاری نمایشگاه جشنواره جابربن حیان، سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز و بزرگداشت چهلمین روز درگذشت استاد عباس کی‌منش «مشفق کاشانی» شاعر والامقام انقلاب در هفته گذشته خبر داد.

وی با اشاره به این که جشنواره و نمایشگاه جابربن حیان با هدف نشان دادن توانمندی و استعدادهای دانش آموزان و ایجاد انگیزه در سایر افراد، کار شایسته‌ای است، افزود: این نمایشگاه در راستای پرورش قدرت خلاقیت و ابتکار دانش‌آموزان برگزار می‌شود و نیز می‌تواند در ایجاد خودباوری و برانگیختن اعتماد به نفس دانش آموزان نقشی اساسی ایفا کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش میاندورود ازجشنواره علمی جابربن حیان به عنوان یکی از طرح‌های موفق حوزه آموزش ابتدایی نام برد و تصریح کرد: آموزش روش تحقیق علمی به دانش آموزان و تلفیق علم و عمل از اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه است.

وی با اشاره به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در میاندورود، هدف اصلی برگزاری این مسابقات را شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و ایجاد فرصت برای آن‌ها جهت مطرح شدن در محیط‌های اجتماعی و بروز و معرفی توانمندی‌های آن ها دانست.

عرب خزائلی اظهار داشت: باید با قرآن زبانمان را زینت بخشیم، و به آن عمل کنیم.

این مسئول همچنین تصریح کرد: کارگاه آموزشی المپیاد نانو ویژه دانش آموزان متوسطه دوم با حضور مدرسین کشوری ستاد نانو برگزار شد.

وی با بیان اینکه میاندورود از نظر آمار شرکت کنندگان در المپیاد نانو حائز رتبه ۵ در استان و رتبه ۲۵ در کشور می باشد، افزود: این کارگاه آموزشی دو نوبت صبح و عصر در محل دبیرستان نمونه دولتی شهید اکبری دارابکلا برگزار شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی میاندورود بیان کرد: می‌خواهیم زیربنای یک کاخ علمی را برای میاندورود بنیان بگذاریم و بر این باور راسخ هستیم که در آینده آواز و صدای این شهرستان در کشور شناخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این دوره کلاس کارگاهی ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس متوسطه دوم شهرستان میاندورود حضور داشتند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا