بی سوادها از گواهینامه و پروانه کسب محروم شدند

بصیر،براساس مصوبه هیئت وزیران، سازمان نهضت سوادآموزی موظف شد به افراد بی سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که در کلاسهای سوادآموزی شرکت کرده و موفق به أخذ گواهینامه پایان دوره سوادآموزی می شوند، پاداش دهد.

همچنین هیئت وزیران تکالیفی را برای چهار نهاد راهنمایی و رانندگی، اتحادیه ها و شوراهای صنفی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در مواجهه با افراد بی سوادِ زیر ۵۰ سال تعیین کرد.

بر اساس این مصوبه، راهنمایی و رانندگی و اتحادیه ها و شوراهای صنفی مکلف شده اند افراد بی سوادِ متقاضی أخذ یا تمدید گواهینامه رانندگی یا پروانه کسب را برای آموزش سواد به سازمان نهضت سوادآموزی معرفی کنند. صدور و تمدید گواهینامه رانندگی یا پروانه کسب برای اینگونه افراد، منوط به أخذ و ارائه مدرک دوره سوادآموزی خواهد بود.

همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی مکلفند افراد آموزش پذیرِ بی سواد تحت پوشش خود را برای آموزش سواد به سازمان نهضت سوادآموزی معرفی و یا راساً نسبت به آموزش سواد افراد یادشده اقدام نمایند. ارایه و استمرار خدمات به افراد بی سوادِ تحت پوشش دستگاه های یادشده با سوادآموزی توام خواهد بود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور این مصوبه را در تاریخ ۲ /۱۲ /۱۳۹۳ برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا