نویسنده نوشهری عنوان کرد

نویسندگی در حد مطلوب، حمایت در حد نامطلوب

بصیر،سید فاطمه حسینی اصل، زاده روستای ملکار نوشهر است. سی و اندی سال دارد و دانش آموخته رشته ادبیات است. چاپ سری سوم کتاب «تولدی دیگر» بهانه‌ای شد تا با ایشان به گفتگو بپردازیم.

وی درباره اولین تجربه نویسندگی‌شان به خبرنگار ما اظهارکرد: با مطالعات زیاد کم کم احساس کردم که می‌توانم بنویسم و این شروعی بود تا سالیان سال برای دل خودم بنویسم.

این نویسنده با بیان اینکه همسرم مشوق من در نویسندگی بود؛ ادامه داد: برای اولین بار نوشته‌هایم را به همسرم نشان دادم که ایشان تعجب کردند، ولی بعد حمایت ایشان باعث شد که کتابم را به چاپ برسانم.

وی هدف از نوشتن این کتاب را رضایت خدا عنوان کرد و افزود: برای کمک به دیگران و با توجه به شرایط روحی بانوان و آسیب‌های اجتماعی این قشر از جامعه نگارش این کتاب را آغاز کردم.

حسینی اصل با اشاره به اینکه انسان می‌تواند از تمام دقایق عمرش بیشترین استفاده را ببرد، خاطرنشان کرد: وقتی این کتاب را نوشتم تمام دغدغه‌ام این بود که با کلمات پیامی را به خواننده برسانم و هدف غایی و نهایی را به مخاطب یادآوری کنم.

IMAG3889

وی نویسندگی را نوعی الهان درونی توصیف و افزود: همیشه فکر می‌کردم این الهام درونی یک شعار است، ولی وقتی خودم دست به قلم شدم فهمیدم الهام درونی یک واقعیت است، برخی از نوشته‌هایم را که می‌خوانم اشک می‌ریزم.

حسینی با اشاره به اینکه این کتاب در قالبی ساده و دوستانه برای مخاطب نوشته شده است، تصریح کرد: برخی از کتاب‌ها باید با زبان ساده و دوستانه نوشته شود تا خواننده بیشتر با نوشته‌ها احساس نزدیکی کند و درکش راحت‌تر و ملموس‌تر باشد.

وی سختی‌ها را میدان آزمون انسان‌ها توصیف کرد و اذعان داشت: این سختی‌ها هستند که انسان را می‌سازند، وقتی مشکلی پیش می‌آید نباید خودمان را ببازیم و باید روی بُعدهای خودمان بیشتر کارکنیم.

این نویسنده نوشهری مطالعه کتاب‌های اخلاقی و روانشناسی را اثرگذار بر نویسندگی خود عنوان کرد و گفت: بیشتر گرایش به عرفان دارم و هر چیزی که مرا به درون ببرد برایم جذاب است، کتاب طهارت استاد حسن زاده آملی کتاب عالی و پرمحتوایی است که تاثیر زیادی دارد.

وی اضافه کرد: این کتاب در درون خودم هم تغییراتی ایجاد کرد، دیدگاهم را تغییرداد و باعث شد خیلی از مسائلی را که ساده از کنارشان عبور می‌کردم برایم مهم جلوه کند چون جهان، جهان علت و معلول است.

حسینی اصل با بیان اینکه حمایت مسئولین از نویسندگان نامطلوب است، اظهار داشت: به طورکلی می‌توان گفت وضعیت نویسندگی خوب است ولی حمایت از خود نویسنده صورت نمی‌گیرد و این به نوعی دلزدگی را برای این هنرمندان به همراه دارد.

وی یادآورشد: باید حمایت مسئولین و متولیان امر فرهنگ از نویسندگان حاصل شود تا نویسنده برای چاپ کتاب‌های دیگر خود تشویق شود.

فاطمه حسینی اصل در پایان با اشاره به اینکه بانوان می‌توانند در همه عرصه‌ها موفق باشند، بیان کرد: باید جهت نگاه عوض شود تا دنیای اطراف‌مان تغییر کند، بانوان عزیز نباید خود را دست کم بگیرند و باید بدانند که آنها نیز می‌توانند در همه عرصه‌ها موفق باشند

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا