کری: شاید بعدتر، حرفی برای گفتن داشته باشیم!

پایان گفتگوهای ظریف و کری/ تاریخ مذاکرات بعدی اعلام شد

بصیر،

مذاکرات هسته‌ای وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در مونترو سوئیس پایان یافت و نشست بعدی مذاکرات از ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) آغاز می‌شود، اما هنوز مکان آن مشخص نیست.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از پایان رایزنی ها در مونتروی سوئیس به خبرنگاران گفت، مذاکرات در حال پیگیری است.
وی افزود: هنوز داریم کار می‌کنیم و شاید بعدتر حرفی برای گفتن داشته باشیم.

در سومین روز رایزنی‌های هسته‌ای با حضور هیئت‌های ایران و آمریکا در شهر مونترو سوئیس، چهارمین دور رایزنی‌های محمدجواد ظریف و جان کری وزیران امور خارجه ایران و آمریکا به همراه علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا، سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزیران و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران که ساعت ۱۱:۳۰ امروز (چهارشنبه) به وقت تهران در هتل رویال پلازای این شهر آغاز شده بود، بعد از حدود ۳ ساعت و نیم پایان یافت.
پایان مذاکرات
صبح امروز (چهارشنبه) علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در پنجمین دور رایزنی خود در مونیز درباره مباحث فنی موضوع هسته‌ای ایران به گفتگوی دوجانبه پرداختند که یک ساعت و نیم به طول انجامید.

صالحی و مونیز در روزهای دوشنبه و سه ‌شنبه ۴ بار به صورت دوجانبه و ۳ بار هم در قالب نشست وزیران امور خارجه حضور یافتند و یک دور هم به همراه معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا به گفتگو درباره حل اختلافات بر سر راه توافقنامه جامع هسته‌ای پرداختند.

مذاکرات معاونان وزیران امور خارجه ایران و ۳ کشور اروپایی امشب در مونترو انجام می‌شود.
 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا