دیوان اروپا تحریم بانک ایرانی اروپایی را تائید کرد

بصیر،

حکم دادگاه اروپا علیه تحریم های بانک ایرانی در حالی صادر می شود که تا کنون چندین رای علیه تحریم های ضد ایرانی اروپا صادر شده است.
اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۱، به عنوان بخشی از تحریم ها علیه فعالیت هسته ای ایران، دارایی های بانک اروپایی ایرانی «هندلز بانک» را بلوکه کرد.
دیوان دادگستری اروپا مستقر در «لوکزامبورگ» حکم یک دادگاه رده پائین تر اتحادیه اروپا را که در سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام شده بود، تائید کرد.

 

در رای مزبور آمده بود، تراکنش های صورت گرفته توسط هندلز بانک از سوی سازمان های ایرانی تحت تحریم، قرار گرفتن نام این بانک در فهرست تحریم ها را توجیه می کند.
هند تا قبل از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا، قصد داشت از هندلز بانک برای پرداخت بدهی نفتی خود به ایران استفاده کند.
دادگاه های اتحادیه اروپا تا کنون تحریم های این اتحادیه علیه شماری از شرکت های ایرانی را لغو کرده اند، اما اتحادیه اروپا به طور کلی با استفاده از معیارهایی دیگر، شرکت های خارج شده از فهرست تحریم ها را بار دیگر تحریم کرده است.
بانک اروپایی ایرانی هندلز بانک هنوز به این حکم هیچ واکنشی نشان نداده است. این بانک در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده که همواره به دقت از قطعنامه های تحریمی شورای امنیت و مقررات اتحادیه اروپا پیروی می کند.
ایران و شش کشور موسوم به ۱+۵، پایان ماه ژوئن را آخرین مهلت دستیابی به توافق نهایی درباره فعالیت های هسته ای ایران تعیین کرده اند.

 

 

 

شبکه خبر

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا