عاملان داروهای تقلبی شناسایی شدند/ آسیب دیدگان تحت حمایت وزارت بهداشت

بصیر،

حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه کنگره ملی شهدای دانشجو، درباره داروهای چشمی تقلبی اظهار داشت: در حال حاضر تیم ویژه‌ای مامور پیگیری این مسئله شده است تا هم از نظر دارو این مسئله پیگیری شود و هم به لحاظ عملکرد کلینیک‌ها.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری از آسیب های دیگر اضافه کرد: از نظر درمانی نیز سایر مراکز تحت کنترل قرار گرفتند تا از این دارو استفاده نشود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برخی اعلام می‌کنند فضای کلینیک آلوده بوده است، گفت:‌ این مسئله باید بررسی شود نمی‌توان اظهار نظری کرد. ما هر اظهار نظری کنیم، پیگرد قانونی برای اظهار کننده و کسی که مخاطب قرار می‌گیرد ایجاد می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان اینکه نتیجه نهایی ظرف امروز یا فردا توسط دکتر دیناروند اعلام خواهد شد، درباره نام کلینیکی که آمپول های تقلبی پیوند قرنیه در آنجا استفاده شده، تصریح کرد: بهتر است به دنبال حاشیه نرویم و تنها در پی حل موضوع باشیم، در حال حاضر همه آسیب دیدگان تحت حمایت هستند و بهترین همکاران ما در حوزه چشم پزشکی اعمال جراحی را روی آن‌ها انجام داده‌اند، در عین حال به همه مراکز درمانی اطلاع داده شده است تا پس از اطلاع از اصالت دارو از آن استفاده کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بنده شخصا دستوری صادر نمودم تا برای دو ماه آینده خود وزارتخانه از مبادی مورد اعتماد و با هزینه کمتر این دارو را وارد کند و همه مراکز نیز موظفند تنها از این مجرا داروی مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی نیز بر این مسئله تسلط کامل دارند و افراد سودجو را شناسایی کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه درخصوص مطالبات بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج دانشجویی آرمانگراست و مطالباتش ارزشمند است، البته به شرط آنکه شور و هیجان دانشجویی این مطالبات را از مجرای انصاف خارج نسازد.

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا