ورود ارتش عراق به مرکز تکریت/ تخریب مواضع داعش با ۶۰۰ حمله هوایی

بصیر،

نابر اعلام منابع نظامی عراق، نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی امروز وارد بخش هایی از تکریت از جمله الهیاکل، الدیوم و الصناعی شدند و رسانه ها از ورود نیروهای عراقی به تکریت، خبر می دهند.

نقشه تکریت

بر اساس گزارش های رسیده، بیمارستان نظامی تکریت و منطقه سمره نیز آزاد شدند.

حجم انبوده مین ها و تله های انفجاری و استقرار تک تیراندازهای داعش در مناطق مختلف پیشروی نیروهای عراقی را در تکریت کند کرده است.

آزادی تکریت
یک منبع امنیتی اعلام کرد نیروهای عراقی بامداد امروز با ورود به خیابان الاربعین در مرکز تکریت، عملیات پاکسازی این منطقه را از وجود تک تیراندازهای داعش آغاز کردند.
این منبع تصریح کرد: نیروهای امنیتی و مردمی همچنین از ۲ محور وارد منطقه کاخ های ریاست جمهوری در تکریت شدند.
نیروهای امنیتی عراق در عملیات گسترده نظامی  برای آزاد سازی تکریت تاکنون تلفات و خساراتی را متحمل شده اند.
آزادی تکریت

بی سیم های ارتش  اطلاع دادند که تروریست های داعش به سمت شمال شهر تکریت در حال فرار هستند؛ این در حالی است که ارتش عراق از بدو ورود خود به شهر تکریت، دهها تروریست را به هلاکت رسانده است.
مرکز فرماندهی نیروی هوایی ارتش عراق اعلام کرد:  در حملات هوایی ۵ روز گذشته ارتش علیه مواضع داعش  دست‌کم ۱۷۰ تن از تروریست ها  به هلاکت رسیدند.
خلبان “حامد المالکی” از فرماندهان نیروی هوایی عراق روز چهارشنبه گفت: جنگنده های  ارتش در پشتیبانی از عملیات ارتش علیه تروریست های  داعش در مناطق مختلف عراق به ویژه در استان صلاح الدین  و الانبار،  دست کم ۵۱۶ بار مواضع آنان را هدف  قرار دادند.
خلبان المالکی افزود:  در حملات هوایی ۵روز گذشته ارتش عراق ۶ تا ۱۰ مارس( ۱۷ تا ۲۱ اسفند )  بیش از  ۱۷۰ تن از تروریست های تکفیری کشته شدند.
مسئول عراقی  تاکید کرد: در حملات هوایی ارتش عراق ۳۱  خودروی  داعش حامل تیربار، ۱۶ خودرو از نوع هامر ، ۱۳ خودروی بمب گذاری شده و نیز تعدادی از تجهیزات  نظامی عناصر داعش  منهدم شدند.
در حملات  هوایی  ارتش عراق همچنین ۳ اردوگاه آموزشی و ۴۰ مخفیگاه تروریست ها و تک تیراندازها تخریب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا