خبرهای دریافتی از رزمایش نزدیک مرز عربستان/تعطیلی شعبه بانک جهانی

بصیر،

منابع آگاه محلی در استان «صعده» یمن اعلام کردند، «جنبش انصارالله» امروز (پنجشنبه) نخستین رزمایش نظامی خود را در منطقه «البقع» در مجاورت شهر مرزی «نجران» در عربستان سعودی برگزار می کند.
پایگاه خبری یمن ۲۴ با انتشار این خبر نوشت: در این رزمایش تمام تسلیحات نظامی که در دست دارند و نیز موشک ها با بردهای مختلف آزمایش خواهند شد و مکان رزمایش نیز نزدیک گذرگاه گمرکی البقع در مجاورت مرزهای عربستان سعودی است.
برابر این گزارش، گفته می شود «انصارالله» چند روز گذشته محرمانه زمینه را برای برگزاری رزمایش امروز فراهم کرده است.
هنوز انصارالله یمن این خبر را تائید یا رد نکرده است.
همچنین قرار است جمال بن عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن پس از رایزنی دو روزه در عربستان امروز به دوحه سفر کند.

از سوی دیگر، خالد محفوظ بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن اعلام کرد، همچون منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و محمود الصبیحی، وزیر دفاع سابق یمن به فرار از صنعاء، پایتخت یمن فکر نمی‌ کند.

 

نشست  وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

وزیران امور خارجه کشورهای عضو «شورای همکاری خلیج فارس» در نشستی در ریاض، اوضاع یمن را بررسی کردند. اعضای این شورا ضمن حمایت از رئیس جمهور مستعفی یمن، انتقال گفتگوهای سیاسی این کشور را به ریاض خواستار شدند.

عبدربه منصور هادی پیش از این در نامه ای به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، خواستار موافقت ریاض با میزبانی گفتگوهای ملی یمن شده بود.

 

هم زمان سفیر آمریکا در یمن در دیدار با منصور هادی در عدن گفت: واشنگتن همچنان از منصور هادی به عنوان رئیس جمهور یمن پشتیبانی می کند.

 

از شهر جنوبی عدن همچنین خبر می رسد نیروهای وابسته به هادی کنترل پایگاه نظامی عشرین را به دست گرفتند. عدن از دو روز پیش عرصه درگیری میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح وابسته به هادی از جمله «عناصر القاعده» است.

 

رئیس جمهور مستعفی یمن از حدود دو هفته پیش در تلاش برای تشکیل دولت در شهر عدن و معرفی این شهر به عنوان پایتخت است.

شعبه بانک جهانی در یمن تعطیل شد
یک منبع دفتر ریاست جمهوری یمن امروز پنجشنبه از تعطیلی شعبه بانک جهانی در یمن به علت بدی اوضاع سیاسی و بحران این کشور خبر داد.
این منبع افزود: شعبه بانک جهانی در یمن تا اطلاع بعدی تعطیل است.
سازمان های بین المللی به علت اقدامات تروریستی القاعده در این کشور و ناامن سازی در آن پیش تر نیز نسبت به ترک خاک یمن هشدار داده بودند.
یمن از زمان اعتراض های مردمی و انقلاب سال ۲۰۱۱ میلادی که در فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ۱۳۸۰) به برکناری علی عبدالله صالح از قدرت انجامید، دستخوش ناآرامی شده است.
جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن از تابستان پارسال برای مبارزه با فساد و تروریسم بر صنعا مسلط شد.
در حال حاضر گروه تروریستی القاعده بزرگ ترین چالش پیش روی یمن است که ارتش یمن و نیروهای انصارالله را هدف اقدامات تروریستی خود قرار داده است.

۴ کشته و زخمی در پی وقوع انفجار در استان البیضاء یمن
برابر این گزارش، العالم گزارش داد: بر اثر انفجار بمبی در مرکز استان البیضاء کشور یمن یک تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. این بمب در خودروی یکی از سران قبائل منطقه جاسازی شده بود.

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا