گمانه زنی فرمانده سپاه بابلسر درباره رویت شی نورانی

بصیر،

فرمانده سپاه بابلسر درباره ‌رؤیت ‌یک شئ پرنده دردریای مازندران وآتشی که از آن دیده شد، گفت: احتمال می‌دهیم شئ رویت‌ شده فضانوردان قزاقزستان باشند.

سید موسی حسین‌نژاد افزود: اتفاق صبح امروز مربوط به یک جسم پرنده بوده که هنوز ماهیت آن برای ما مشخص نیست. وی با بیان اینکه این شئ پرنده قطعا هواپیما نبوده است، افزود: ازساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز با اطلاعات مردمی همراه با فرمانده دریابانی مازندران به منطقه اعزام شدیم و از دریای فریدونکنار وخزرشهرتا مختصات ۲۸ کیلومتری درون دریا به جست‌وجو پرداختیم و پس از آن عملیات جست‌وجو را تا مناطق امیرآباد ادامه دادیم اما چیزی نیافتیم.

فرمانده سپاه بابلسربیان کرد: این شئ بنا برگزارشات مردمی دررودسر، تنکابن، محمودآباد، بابلسر، لاریم و امیرآباد نیز رویت شده وفقط در نواحی ساحلی و دریا دیده نشده و حتی مردم امیرکلا و بابل نیز گزارش رویت کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه احساس می‌کنیم این شی درجو بوده، تصریح کرد:خبری داشتیم مبنی براینکه قراراست درهمین روزها فضانوردان ایستگاه فضایی میر کشور قزاقستان به زمین بازگردند و پیش‌بینی ما این است که هرچه هست مربوط به همین ایستگاه فضایی و تأسیسات آن است.

حسین‌نژاد با رد شایعات حضورپهباد جاسوسی دراین منطقه، خاطرنشان کرد:تکنولوژی بالای نظامی ما اجازه ورود هیچ پرنده جاسوسی را نمی‎دهد و پرنده رادارگریزی هم نداریم که بخواهد در مناطق ما نفوذ کند.

فرمانده سپاه بابلسرحضورهرگونه پهپاد، هواپیمای جاسوسی،موشک بالستیک و بشقاب پرنده را درسواحل دریای مازندران تکذیب کرد وگفت: با استعلامی که از فرودگاه‌های دشت‌ناز، امام و مهرآباد گرفتیم، هیچ هواپیمای داخلی و خارجی نداشتیم که مسیر پروازی درون دریای خزر داشته باشند.

این مسئول با تاکید براینکه هیچ مختصات و علامتی در رادارها ثبت نشده است، اضافه کرد: هیچ هواپیمای مسافربری، شکاری و یا جاسوسی از این مسیر عبور نکرده و در رادارها هم به ثبت نرسیده است.

شی نورانی در بابلسر

وی یادآورشد:هیچ‎یک از اخبار منتشرشده در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مبنی برکشته شدن چندین نفر در این ماجرا صحیح نیست و چون ما در صحنه حضور داشتیم و تا مختصات ۲۵ کیلومتری را بررسی کردیم اما علائمی دریافت نشد.

حسین‌نژاد تصریح کرد:براساس شواهد و گزارشات مردمی که ازبابل هم رسیده، می‌توان گفت: ارتفاع پروازی این شی بیش از ۲۵ هزارپا بوده و تصوراین ارتفاع برای یک هواپیما صحیح نیست و یک هواپیما نمی‌تواند از رودسر به تنکابن و پس از آن از مسیر محمودآباد، بابلسر و لاریم عبورکرده و درنهایت درامیرآباد سقوط کند، چون چنین خط پروازی تعریف‌شده نیست.

فرمانده سپاه بابلسربا بیان اینکه اظهارات ثبت‌شده از شاهدان عینی نشان می‌دهد این شی فقط درقسمت عقبه دارای آتش بود واصلا بال نداشت، در پایان گفت: یک هواپیما اگر دچار نقص و آتش‌سوزی شود، از بال‎ها نشات می‎گیرد و همین موضوع احتمال حضور فضانوردان قزاقستانی را افزایش می‌دهد.
 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا