لومیا ۹۴۰ با سنسور شناسایی چشم، همراه خواهد شد

بصیر،،مایکروسافت در آینده‌ی نزدیک از نسل جدید پرچمدار خود، لومیا ۹۴۰ رونمایی خواهد کرد. از این‌رو شایعاتی در خصوص قابلیت‌های این گوشی‌هوشمند منتشر شده که یکی از این شنیده‌ها استفاده از سنسور آیریس یا شناسایی عنبیه در این گوشی‌هوشمند است.

لومیا 940 با سنسور شناسایی چشم، همراه خواهد شد

براساس اطلاعات ارائه شده توسط Fudzilla لومیا ۹۴۰ با دو قابلیت بسیار کاربردی همراه خواهد شد. یکی از ویژگی‌های گوشی جدید مایکروسافت، سنسور عنبیه سنج خواهد بود که برای کاربردهای امنیتی و تشخیص هویت کاربر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که مایکروسافت برخلاف شماری از کمپانی‌ها که از سنسور اثرانگشت استفاده می‌کنند، برای شناسایی کاربران، از سنسور عنبیه سنج استفاده خواهد کرد. Fudzilla به این نکته اشاره کرده که مایکروسافت از نور مادون قرمز استفاده خواهد کرد و از این‌رو این فناوری در محیط‌های تاریک نیز قابل استفاده است.

همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های لومیا ۹۴۰، همراه شدن آن با یک داک است که از این‌ رو می‌توان آن را به لوازم جانبی دیگر متصل کرده و از آن به‌عنوان یک کامپیوتر مستقل بهره برد.

در مورد مشخصات فنی نیز گمانه‌ زنی‌ها استفاده از تراشه‌ی ۲۸ نانومتری اسنپدراگون ۸۰۵ یا ۲۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۱۰ را در این گوشی‌هوشمند پیش‌بینی می‌کنند. احتمالا این گوشی به یک دوربین ۲۰ تا ۳۰ مگاپیکسلی از نوع Pureview به همراه یک فلاش سه گانه مجهز خواهد شد.

هنوز نمی‌توان در مورد صحت شایعات مطرح شده اظهار نظر کرد، از این‌رو باید به انتظار انتشار اخبار بعدی و معرفی گوشی‌هوشمند مایکروسافت بنشینیم.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا