احتمال دیدار ظریف و هموند برای بازگشایی سفارت در تهران

بصیر،

عباسعلی منصوری آرانی در نشست خبری حاشیه جلسه علنی مجلس درباره سفر ۵ روزه اعضای این گروه به انگلیس گفت: هیئت پارلمانی ایران هفته پیش سفری به کشور انگلیس داشت که این سفر در پی دعوت هیئت پارلمانی انگلیس بود که پارسال به ایران آمده بودند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس افزود: در این سفر درباره سفارت‌های دو کشور بحث و گفتگو شد.این سفارت‌ها با این شکلی که در حال حاضر وجود دارد مفید به فایده نیست و گرفتاری های خیلی زیادی برای شهروندان ایجاد می‌ کند. ضمن اینکه سفارت ها هستند که باید پیگیر موضوع های دو کشور باشند که در حال حاضر به علت نبود سفارتخانه‌ های دو کشور، مشکلات در سطح وزارتخانه‌ ها مطرح می‌شود که این بسیار کند و غیرمنطقی است، زیرا ما سرعت و زمان برایمان بسیار مهم است.

وی گفت: بحث و تبادل نظر درباره بازگشایی سفارت دو کشور ادامه دارد و ممکن است  وزیران امور خارجه دو کشور فردا ( دوشنبه) در بروکسل با یکدیگر دیداری در این زمینه داشته باشند.

 

ما قبل از سفر تلاش کردیم درخواست‌ هایی داشته باشیم و هماهنگی‌هایی که وزارت امور خارجه ما صورت داد و برنامه‌هایی را که در این سفر مدنظر ما بود، لحاظ کردیم.در این سفر ابتدا با رئیس مجلس عوام این کشور ملاقات داشتیم که وی ضیافت ناهاری برای اعضا ترتیب دادند که معمولا بی‌سابقه است و در تاریخ انگلستان برای هیئت پارلمانی ضیافت ناهار ترتیب نمی‌ دهند.

منصوری آرانی  دیدار با رئیس مجلس عوام، اعضای مسلمان مجلس انگلستان و دانشجویان دانشکده زبان فارسی دانشگاه کمبریج را از برنامه های اصلی سفر ۵ روزه اعضای پارلمان دوستی ایران وانگلیس بیان کرد.

 

منبع: شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا