برای پایان جنگ در سوریه مذاکره با اسد لازم است

بصیر،

جان کری در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ بی‌ اس گفت: آمریکا مجبور خواهد بود برای یک انتقال سیاسی در سوریه با بشار اسد، رئیس‌ جمهور این کشور، مذاکره کند و در حال بررسی راه‌ هایی برای فشار بر وی برای مذاکره است.

کری در این مصاحبه که امروز (یکشنبه) پخش شد، خط‌ مشی آمریکا مبنی بر اینکه اسد مشروعیت خود را از دست داده و باید قدرت را ترک کند، تکرار نکرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی آمریکا گفت: «ما در نهایت باید با اسد مذاکره کنیم. ما همیشه مایل بودیم در چارچوب فرآیند ژنو یک مذاکره کنیم.»

 

کری به نشست سال ۲۰۱۲ اشاره داشت که خواهان یک انتقال سیاسی بر اساس مذاکره و برای پایان دادن به مناقشه سوریه شده بود.

کری گفت آمریکا و دیگر کشورهایی که وی نامی از آنها نبرد، در حال بررسی راه‌ هایی برای آغاز یک فرآیند دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه سوریه هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «ما در تلاشیم که وی [اسد] آمده و این کار [مذاکره] را صورت دهد؛ این امر شاید به افزایش فشار بر وی به روش های مختلف نیاز داشته باشد.

کری تصریح کرد: «ما به صورت کاملا واضح اعلام کرده‌ ایم درصدد دستیابی به گام‌های فزاینده‌ هستیم که بتواند این فشار را ایجاد کند.»

کری تاکید کرد: «برای اینکه رژیم اسد را وادار به مذاکره کنیم، روشن خواهیم ساخت که همه مصمم هستند به یک نتیجه سیاسی دست یابند و محاسبات وی درباره مذاکره را تغییر دهیم.”

“این کار اکنون در جریان است و من معتقدم که با تلاش‌های متحدین‌مان و دیگران، فشار فزاینده‌ای بر اسد وارد خواهد شد.”

 

منبع: شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا