عرضه و تقاضا موازنه منفی در اقامت‌گاه‌های گردشگری مازندران/رونق ناهنجاری در توریسم

بصیر،

در نخستین روزهای عید ۹۴، مهمانانی از سراسر کشور وارد شهرهای مختلف مازندران می‌شوند اما نداشتن مکان‌های مناسب برای معرفی مراکز اقامتی در جای‎جای شهرها و به‌ویژه مراکز ساحلی، جولان تابلوبه‌دستان را فراهم می‎کند.

تابلوبه‌دستان هم بی‌ضابطه به امور خود می‌پردازند اما در نگاه کلی می‌توان دید که حضور این افراد در ورودی شهرهای گردشگرپذیر مازندران در ابتدا، پوزخندهایی به همراه دارد، ساماندهی سفر و ستاد تسهیلات سفر مازندران، کمیته‌های مختلف و فراهم کردن تسهیلات ویژه برای گردشگران در جولان تابلوبه‌دستان در رژه ناخوشایند، رنگ می‌بازد.

اعزام اکیپ‌های سرکشی از مراکز اقامتی و گردشگری نیز فقط بر روی کاغذ انجام می‌شود.

اینکه مازندران میزبانی گردشگران زیادی را در نوروز و تابستان به‌ویژه و در غیر این دو زمان نیز برعهده دارد، بحث تازه‌ای نیست، اما کار نکرده در این بخش زیاد است، مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی زیادی در مازندران وجود دارد که نیازمند ساماندهی است و نادیده گرفتن آن به واقع فاجعه‎بار است.

به‎طوری که ساماندهی نشدن آن نه‎تنها پول و درآمد کثیف را در چرخه زندگی بسیاری از افراد وارد می‌کند و به‎نوعی اقتصاد پنهان را در لایه‎لایه‎های شهرها ایجاد می‌کند، بلکه شرایط فرهنگی نامناسبی را نیز ایجاد می‌کند، به‎نوعی که بنا به گفته یکی از مسئولان در حضور بی‌ضابطه روابط تابلوبه‌دستان و گردشگران شاهد رونق گردشگری به‎شیوه بی‌غیرتی هستیم.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا