مهم‎ترین اخبار مازندران در بهار ۹۳

بصیر، بهار ۹۳ با اتفاق‌های مختلفی در مازندران همراه بود که سعی شده است این اتفاقات و اخبار در قالب یک بسته خبری در ذهن مخاطبان مرور شود.

* مازندران در فروردین‌ماه

دوم؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی، به‌طور غیر رسمی برای گذران تعطیلات و رفع خستگی به مازندران سفر کرد.

چهارم؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که از مسیر گلوگاه وارد استان مازندران شده بود، از وضعیت پلیس راه در شهرستان میاندورود بازدید کرد و به جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر نوروزی مازندران رفت.

پنجم؛ رئیس جمهور پس از سه روز استراحت نوروزی مازندران را ترک کرد.

هفتم؛ تجمع کم‌شمار تعدادی از معترضان به ساخت سریال پایتخت ۳ جلوی استانداری مازندران یکی از اتفاقات در ایام نوروز بود.

هفتم؛ علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تغییر فرماندار ساری در دستور کار نیست.

هفتم؛ حدود ۲۰ نفر از زائران کشور یمن به زیارت از بقعه متبرکه امامزاده حسن بن علی (ع) ناصرالحق در آمل مشرف شدند.

هشتم؛ مرگ مجری صداوسیما در حادثه آتش‌سوزی ویلا در نوشهر؛ دکتر افخم‌السادات حسینی، کارشناس و مجری برنامه‌های مذهبی و خانوادگی صداوسیما یکی از قربانیان حادثه مرگبار عمدی آتش‌سوزی در ویلایی در نوشهر بود؛ در پی این حادثه چهار نفر در میان شعله‌های آتش جان باختند.

هشتم؛ خبر سفر غیررسمی رئیس تشخیص مصلحت نظام به مازندران به کلاردشت در بین رسانه‌های مازندران مخابره شد.

هشتم؛ ترافیک ۵۰ کیلومتری در محور سوادکوه از مهم‌ترین اخبار این روز بود.

هشتم؛ کسب نخستین مدال برنز جهانی توسط رضا جعفرپور تکواندوکار نوجوان مازندرانی در دهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان قهرمانی جهان در چین تایپه.

نهم؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در سفر کاری از وضعیت محور هراز بازدید کرد وی که در این سفر وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کرد، از چند پروژه در این محور بازدید کردند، جهانگیری در این سفر از برنامه‌ریزی برای افزایش یارانه اقشار کم‌درآمد جامعه خبر داد.

دهم؛ عزت‌الله یوسفیان ملا درباره درخواست دولت از مردم برای دریافت انصراف از یارانه این اقدام دولت را خلاف قانون ذکر کرد و گفت: دولت اطلاعات کافی درباره فاز دوم هدفمندی به مردم نمی‌دهد؛ اینکه قرار است چه میزان در سال آینده چه میزان گرانی ایجاد شود، باید به مردم اطلاع‌ داده شود تا اینکه مردم بدانند از چه چیزی انصراف می‌دهند.

چهاردهم؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به زادگاه خودش سفر کرده بود، برای حضور در محل کار، محور سوادکوه را برای رسیدن به مقصد انتخاب و از پایگاه امداد و نجات بازید کرد.

چهاردهم؛ دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تعداد مسافران نوروزی را از ابتدای تعطیلات بیش از ۹ میلیون نفر در مراکز اقامتی و گردشگری اعلام کرد.

پانزدهم؛ محمد پنبه‌چی مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد خدمات اجرایی سفر نوروزی مازندران از فوت ۴۴ نفر در مازندران بر اثر تصادف خبر داد و افزود: دو هزار و ۵۸۶ بیمار تصادفی در اورژانس مازندران پذیرش شدند که ۲۵ نفر از آنها فوت کردند.

هفدهم؛ مجمع نمایندگان مازندران با تشکر از خدمات قاسم احمدی‌لاشکی به اتفاق آرا، احمدعلی مقیمی را به عنوان دبیر جدید مجمع انتخاب کردند.

هفدهم؛ در نظرسنجی به‌دست‌آمده از سوی مربیان، کارشناسان و کشتی‌گیران، هیئت کشتی مازندران در بین ۳۱ استان، بهترین هیئت کشور در سال ۹۲ شد.

هفدهم؛ مدیر جدید تولید و بخش خبر صدا و سیمای مازندران معرفی شد؛ در این آیین فرج‌الله مهدوی به‌عنوان مدیر تولید و پخش خبر مازندران معرفی و از خدمات پیام امیری قدردانی شد.

هفدهم؛ باد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر رامسر را درنوردید؛ وزش باد از غرب مازندران شروع شد و به نقاط مرکزی و شرق استان هم رسید، بیشترین سرعت باد در رامسر با ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ساری حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت بود.

هفدهم؛ هادی خنجری مدیرکل سابق مدیریت بحران استانداری مازندران به‎عنوان فرماندار نور معرفی و علی‌محمد صمدیان از این سمت تودیع شد.

هجدهم؛ ربیع فلاح استاندار مازندران در حکمی جان‌الله عبدی ولیکچالی را به‎عنوان مدیرکل امور روستایی مازندران منصوب کرد و رضا آزادی کناری از این سمت تودیع شد.

نوزدهم؛ سید علی اسد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با کسب اکثریت آرا به‎عنوان رئیس هیئت سوارکاری مازندران انتخاب شد.

نوزدهم؛ احمد مظفری سخنگوی استانداری مازندران از انصراف استاندار مازندران و فرمانداران شهرستان‌های مازندران از دریافت یارانه خبر داد.

بیستم؛ سیف‌الله فرزانه، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به‎عنوان نخستین فرماندار بومی شهرستان محمودآباد معرفی و عبدالقدیر مشایخی هم از این سمت تودیع شد.

بیستم؛ در مسابقات کاراته بین‌المللی جام بسفر ترکیه، محمدمهدی احمدی کاراته‌کار مازندرانی مقابل حریف رژیم صیهونیستی حاضر نشد.

بیست‎وسوم؛ آیت‎الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تشکیل ستاد راهبری پیام مقام معظم رهبری در مازندران شد.

بیست‌وپنجم؛ مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از انتخاب مدیران جدید شهرستان‌ها در کمیته‌ای ویژه با رعایت ۱۰۰ شاخص مهم خبر داد.

بیست‌وپنجم؛ سه رأس گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات وحش دشت‌ناز ساری در فرودین‌ماه متولد شد.

بیست‌وپنجم؛ نوزاد سه‌روزه‌ قائم‌شهری که در اثر اشتباه پزشکی جان داد، پرونده‌اش پس از بی‌نتیجه‌ ماندن در نظام پزشکی از طریق مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

بیست‌وششم؛ حجت‌الاسلام فخرالدین اصغری آق‌مشهدی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه مازندران معارفه و احمد احمدپور تودیع شد.

بیست‌وهفتم؛ علی بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: پیگیر هستیم زمینی به مساحت ۱۳ هکتار را تحویل بگیریم و به احداث مرکز تفریحی توریستی کارگران مازندران و کشور اختصاص دهیم.

بیست‌وهفتم؛ در حکمی از سوی حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، کیومرث نیازآذری به‌عنوان مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و عضو شورای مجازی تنظیم بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور منصوب شد.

بیست‌وهشتم؛ در راستای اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ۱۱ هزار و ۶۲۵ سبد غذایی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۸۸۶ هزار ریال در میان اقشار نیازمند و مددجویان جمعیت هلال احمر استان شامل روغن، چای، برنج، پوشاک، مواد شوینده، حبوبات، کنسرو، پنیر و قند و شکر توزیع شد.

بیست‌ونهم؛ ربیع فلاح استاندار مازندران در مراسم افتتاح گازرسانی ۹ روستای بخش نشتارود از سفر رئیس جمهور در سال ۹۳ به مازندران خبر داد.

سی‌ام؛ سید سعید آرام به‎جای روح‎الله ردایی مدیرکل بهزیستی مازندران شد.

* مازندران در اردیبهشت‎ماه

یکم؛ محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از اعزام هیئتی از فعالان اقتصادی و فرهنگی مازندران به کشور پرتغال خبر داد.

یکم؛ محمدصادق رضایی معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پی انتشار برخی شایعات در سایت‌های خبری مبنی بر انتقال واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مرکز استان گفت: این امر شایعه است و برنامه‌ای برای انتقال واحد بین‌الملل رامسر وجود ندارد.

دوم؛ سردار مسعود جعفری‌نسب فرمانده انتظامی مازندران به‌عنوان فرمانده انتظامی نمونه کشور انتخاب و توسط رئیس جمهور تجلیل شد.

دوم؛ علی خادمی به‌عنوان فرمانده جدید سپاه آمل معارفه و مسلم مسلمی از این سمت تودیع شد.

دوم؛ قاسم احمدی لاشکی نماینده مجلس، رئیس کارگروه علمی آموزشی فراکسیون فرهنگی اقتصادی ایرانیان خارج از کشور شد.

سوم؛ محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه موجودی مرکبات مازندران قابل توجه است، گفت: ۱۵ هزار تن مرکبات مازندران در انبار قرار دارد و به فروش نرسید.

سوم؛ قاسم جان‌بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آموزش و پرورش را نهادی مناسب برای آموزش خودمراقبتی دانست و گفت: مازندران بالاترین آمار چاقی را در کشور به خود اختصاص داده و حدود ۱۸ درصد مردم استان چاق هستند.

سوم؛ شمس‌الله شریعت‎نژاد نماینده مجلس، ضمن توجه نکردن به خسارت مازندرانی‌ها پس از بارش سنگین برف، خواستار رسیدگی فوری دولت به خسارت‌دیدگان شد.

چهارم؛ محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: روزانه ۱۷ الی ۱۸ نفر در مازندران به‌علت سکته قلبی و مغزی فوت می‌کنند.

پنجم؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری نماینده مردم بابل در مجلس با ابراز رضایت از عملکرد استاندار مازندران گفت: مجمع نمایندگان مازندران از برنامه‌های استاندار مازندران برای توسعه و رونق فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی استان حمایت می‌کند.

وی ارائه نامه کتبی مجمع نمایندگان مازندران به وزیر کشور مبنی بر تغییر استاندار مازندران را تکذیب کرد و یادآور شد: مجمع نمایندگان مازندران از عملکرد استاندار مازندران راضی بوده و از برنامه‌های وی برای توسعه استان حمایت می‌کنند.

پنجم؛ تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان با درخشش کشتی‌گیران مازندرانی قهرمان رقابت‌های آسیایی قزاقستان شد؛ پنج کشتی‎گیر از هشت وزن، مازندرانی بودند.

ششم؛ سید موسی حسین‌نژاد به‎عنوان فرمانده جدید سپاه بابلسر معرفی و فرامرز اسدالله‌نتاج از این سمت تودیع شد.

ششم؛ علی‌اکبر غفاریان مدیرکل زندان‌های مازندران از آزاد شدن ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمدی در استان از آغاز تشکیل ستاد دیه تاکنون خبر داد و گفت: این زندانیان با مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان آزاد شدند.

ششم؛ نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: بیمه دی یک‌ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به کارگران بازنشسته مازندران بدهکار است و هر روز با این بیمه دچار مشکل جدی هستیم.

هشتم؛ احمدعلی مقیمی، دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه تغییر استاندار مازندران شایعه‌ای بیش نیست، گفت: این شایعه‌ها کند کردن مسیر عزم ملی و مدیریت جهادی است.

هشتم؛ مأموران حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر آتش‌سوزی در ۵ هزار مترمربع از نوار ساحلی پناهگاه حیات وحش میانکاله را مهار کردند.

هشتم؛ به‌دنبال افزایش قیمت سیمان در مازندران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد: هرگونه افزایش در قیمت سیمان در سال جاری فاقد وجاهت قانونی است.

نهم؛ دیدار رسمی ربیع فلاح استاندار مازندران با هیئت اقتصادی ـ تجاری استان آستراخان روسیه در ساختمان سفید استانداری مازندران برگزار شد.

نهم؛ النا اولیا مدیر کانال ۲۴ تلویزیون آستراخان روسیه در بازدید از شبکه تبرستان گفت: فیلم مستند بین استان آستراخان روسیه و مازندران تبادل می‌شود.

نهم؛ مینا کوراف رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آستراخان روسیه گفت: در بازدیدی که از مجموعه ایران خودروی مازندران به‌عمل آمد، به آینده تجاری بین دو کشور امیدوار شدیم و به‌زودی کشور ما از خریداران خودروهای ایران خودروی مازندران است.

نهم؛ استاندار آستراخان روسیه در حاشیه بازدید از مجموعه فرآورده‌های لبنی کاله آمل گفت: در سال ۲۰۱۳، حجم مبادلات تجاری ایران و آستراخان ۳۶۰ میلیون دلار بوده است.

نهم؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مازندران سفر کرد و در آیین تجلیل از معلمان نمونه استانی و شهرستانی حضور یافت.

دهم؛ در آیین افتتاح بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور رئیس جمهور و مقامات ارشد فرهنگ و هنر از ناشر برگزیده مازندرانی عین‌الله جعفرنژاد قمی مدیرمسئول انتشارات علوم رایانه به‌عنوان یکی از ناشران برگزیده کشور از سوی رئیس جمهور تجلیل شد.

یازدهم؛ نصرالله دریابیگی دبیرخانه کارگر مازندران بعد از سخنرانی جشن روز کارگر در قائمشهر دچار عارضه قلبی شد و به بیمارستان رازی این شهرستان منتقل شد.

پانزدهم؛ سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تشکیل پارلمان فرهنگیان در استان خبر داد.

پانزدهم؛ علی بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اختصاص بیش از ۲۹۲ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در مازندران خبر داد.

هفدهم؛ پیکر پاک دو شهید گمنام در تنکابن، دو شهید گمنام در ساری و یک شهید گمنام در بابل با حضور مردم و مسئولان تشییع و به خاک سپرده شد.

هجدهم؛ مرتضی میرباقری قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی در حاشیه بازدید از سواحل نوشهر گفت: طرح جامع سواحل شمالی به‌‌زودی به هیئت دولت می‌رود؛ همچنین باید جلوی تعرض اراضی سواحل شمالی گرفته شود.

بیستم؛ ربیع فلاح استاندار مازندران در مراسم تجلیل از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در ساری احداث می‌شود.

بیستم؛ مأموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل از مناطق تحت مدیریت، با یک قلاده خرس قهوه‌ای برخورد کردند که این حیوان پس از مشاهده مأموران به سمت آنها حمله‌ور شده و یکی از محیط‌بانان را مصدوم کرد.

بیست‌ویکم؛ بامداد این روز زلزله‌ای با عمق ۴٫۱ ریشتری بلده نور را لرزاند که دو پس لرزه هم به‌همراه داشت.

بیست‌ویکم؛ سید محمد انصارالحسینی شهردار سورک، استعفا داد.

بیست‌ودوم؛ سهراب طور مسئول راه‌های روستایی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران از اجرای عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی این استان با مشارکت دولت و مردم خبر داد و گفت: در سال جاری ۴۷۸ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بهسازی و آسفالت می‌شود.

بیست‌ودوم؛ علیرضا عباسپور رئیس جمعیت هلال‌احمر بابل، بر اثر سکته قلبی درگذشت.

بیست‎وسوم؛ مقداد نجف‌نژاد نماینده مجلس، از پیگیری جدی موضوع شهرک دریاکنار ـ دست‌اندازی به این شهرک توریستی و تاراج مجتمع‎های مسکونی ـ خبر داد و از قطع درختان در این منطقه انتقاد کرد.

بیست‌وچهارم؛ سید هادی حسینی نماینده مجلس در چهارمین کنفرانس بین‌المللی چالش‌های زیست‌محیطی و گاه‌شناسی درختی در دانشگاه علوم کشاورزی مازندران از وجود زباله‌های بیمارستانی و عفونی در سواحل دریا خبر داد و گفت: ریزش زباله در سواحل امری عادی شده است.

بیست‎وهفتم؛ رضا عظیمی مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز شالیزارهای سه استان شمالی کشور اختصاص یافت که برخی از رقم اعلام ‌شده دچار سوءبرداشت شده‌اند.

بیست‌وششم؛ محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در حاشیه سفر به چالوس، گفت: به استاندار مازندران گفته شد تا با همکاری همکاران و نمایندگان مجلس نقشه راه توسعه استان را طراحی کنند تا ما بتوانیم در برنامه ملی نیز از آن برخوردار باشیم.

بیست‌وهفتم؛ سریال تصادفات مرگبار در محور گهرباران و کم‌کاری برخی مسئولان با مرگ سه نفر از اعضای یک خانواده ادامه پیدا کرد.

بیست‌وهشتم؛ ناصر مهردادی مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: امکان انتقال ببر به میانکاله وجود ندارد و به احتمال زیاد زیستگاه یک‌‌میلیارد تومانی که برای نگهداری ببر ساخته شد، تغییر کاربری داده می‌شود.

بیست‌وهشتم؛ محمدتقی عباسپور معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره اینکه پرداخت پاداش بازنشستگان و مربیان پیش‌دبستانی از دغدغه‌های این نهاد است، گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بازنشستگان و ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به پرسنل پیش‌دبستانی بدهکاریم.

بیست‌ونهم؛ به‌دلیل نامطلوب بودن وضعیت مکان نگهداری خرس قهوه‌ای در آمل، مأموران محیط زیست نسبت به زنده‌گیری و انتقال خرس قهوه‌ای به پارک طبیعت پردیسان در تهران اقدام کردند.

سی‌ام؛ مهرداد شعبانی فعال محیط زیست و تولیدکننده ماهی سفید، ضمن ابراز نگرانی از آلودگی‌های رودخانه‌ها و دریای مازندران، گفت: بستر رودخانه‌ها برای تخم‌افشانی ماهی‌ها‌ مناسب نیست و خطر انقراض، نسل ماهی سفید را تهدید می‌کند.

سی‎ام؛ هیئت تجاری، اقتصادی و دولتی مازندران با استقبال مقامات محلی سلیمانیه عراق وارد این استان شد؛ نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان مازندران از ۳۱ اردبیهشت تا ۴ خرداد ماه در استان سلیمانیه عراق برپا است.

* مازندران در خرداد ماه

یکم؛ علی احسانی معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران از افزایش روابط تجاری ایران و عراق با برگزاری نمایشگاه سلیمانیه خبر داد.

دوم؛ همایش جوانان اصلاح‎طلب مازندران که قرار بود در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شود، با مخالفت بزرگان اصلاح‌طلب استان لغو شد.

سوم؛ ساکنان دریاکنار مازندران با بیان اینکه دست‌اندازی به مشاعات عمومی دریاکنار حق‎خوری آشکار است، گفتند: به پیگیری‌های مجلس و قانونمندی دولت امیدواریم.

چهارم؛ زلزله‌ای به بزرگی ۲ و ۴ دهم ریشتر ساری را لرزاند؛ این زلزله ساعت ۱۹ و ۲۹ دقیقه و ۲۴ ثانیه اتفاق افتاد.

چهارم؛ علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران، درباره تغییر مدیرکل راه و شهرسازی مازندارن گفت: تغییر در کادر مدیریت اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران ایجاد نمی‌شود و سید علی اسد در این سمت باقی می‎ماند.

پنجم؛ مهدی فلاح رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما مازندران، از عضویت پدرش ربیع فلاح استاندار مازندران در شورای سیاستگذاری این سازمان خبر داد.

پنجم؛ سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تغییرات در بدنه مدیریت آموزش و پرورش موجب ارتقای سطح آموزش می‌شود، گفت: تغییرات آموزش و پرورش مازندران سیاسی نیست.

پنجم؛ محمدحسین فقیه مشاور جوان استاندار مازندران، در نشست تصمیم‌گیری اوقات فراغت و ستاد ساماندهی امور جوانان آمل گفت: مازندران رتبه نخست در اختیار داشتن فارغ‌التحصیلان بیکار را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

ششم؛ سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد تومان در بحران برف به مدارس استان خسارت وارد شد، گفت: تاکنون از این مقدار تنها ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق استانداری مازندران تخصیص یافت.

هشتم: فراکسیون نمایندگان شمال در مجلس شورای اسلامی با عضویت ۳۲ نماینده تشکیل شد که حجت‎الاسلام علی‎اکبر ناصری و کمال علیپور از مازندران به‎عنوان رئیس و سخنگوی این فراکسیون انتخاب شدند.

دهم؛ غلام‌رضا عشریه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران از اعزام هیئت تجاری مازندران به کشورهای حاشیه دریای مازندران، در نشست خبری پیرامون برگزاری نمایشگاه فعالان اقتصادی در سلیمانیه عراق خبر داد و گفت: اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای عربی هم در برنامه اتاق بازرگانی مازندران است.

دهم؛ نخستین پایگاه تخصصی کشتی شمال کشور با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در مرکز استان مازندران با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

یازدهم؛ علی بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تأسیس و راه‌اندازی ۳۰ مجتمع کسب و کار در این استان تا پایان سال ۹۳ خبر داد.

یازدهم؛ ستار بابایی به‌عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران معرفی و عباسعلی نوبخت از این سمت تودیع شد.

یازدهم؛ ربیع فلاح استاندار مازندران گفت: ۲۲ هزار مهندس در استان بیکار بوده و به‌دنبال شغل مرتبط با تحصیل خود هستند.

یازدهم؛ موسی مشازمینی مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، گفت: ترکیدگی تایر چرخ عقب هواپیما در فرودگاه دشت‌ناز باعث تأخیر یک‎روزه پرواز ساری به بغداد شد.

چهاردهم، بارش باران شدید در شرق مازندران، سبب آبگرفتگی معابر در مناطق شهری و برخی مناطق روستایی بخش‌های مرکزی شد.

شانزدهم؛ محمدباقر نوبخت معاون راهبردی ریاست جمهوری برای بررسی وضعیت مناطق آسیب‌دیده در سیل اخیر به مازندران سفر کرد؛ وی دستور داد هرچه سریع‌تر تمام امکاناتی که برای مهار سیل در مازندران نیاز است، تمهید شود.

هفدهم؛ منوچهر تاتینا مدیرکل بنادر و کشتی‌رانی مازندران، در جلسه ساماندهی سواحل در استانداری مازندران گفت: ساحل غرب مازندران تصرف شده است و دستگاه قضایی باید با ابزار قانون برای جلوگیری از تجاوز به سواحل وارد شود.

هفدهم؛ ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، با اشاره به فوت یکی از اهالی بخش چهاردانگه در شیرابه زباله، گفت: شیرابه‌های زباله، مشکل مازندران است که همه شهرها به نوعی درگیر این مسئله هستند.

هجدهم؛ دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، گفت: سیل به زمین‌های کشاورزی مازندران ۲۵ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

نوزدهم؛ علی احسانی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری مازندران، در دیدار با مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان، گفت: ساختار صنعت در مازندران به دلیل پایین بودن تکنولوژی و فناوری هزینه‌بر است.

نوزدهم؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور برای بازدید از مناطق سیل‌زده به مازندران سفر کرد.

نوزدهم؛ سید علی اسد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در پی بارش شدید و وقوع سیل در مازندران در ۱۴ خرداد ماه بیش از ۱۱ میلیارد تومان خسارت به جسم راه‌های ارتباطی این استان وارد شد.

بیست‎ویکم؛ خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، در بازدید از پروژه کمربندی شمالی ساری گفت: تا پایان مرداد ماه کمربندی شمالی ساری به‎صورت همسطح باید زیر بار ترافیکی برود.

بیست‎ویکم؛ مهدی مولایی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر گفت: چیزی به‌عنوان قاچاقچی و زمین‌خوار در رامسر نداریم.

بیست‌ودوم؛ سردار محمدحسین بابایی به‎عنوان فرمانده جدید سپاه کربلای مازندران معرفی و سردار سید محمدتقی شاهچراغی از این سمت تودیع شد.

بیست‎وسوم؛ محمدناصر زندی فرماندار چالوس گفت: بعد از گذشت ۱۸ سال از تأسیس شهرستان چالوس بسیاری از ادارات این شهرستان استقلال‎نیافته و استیجاری است.

بیست‎وچهارم؛ رستم زرودی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از خسارت ۹۱ میلیارد تومانی استان در سیل اخیر خبر داد و گفت: جمع کل خسارات در دو شهرستان ساری در سیل اخیر در حدود ۳۴ میلیارد تومان و بهشهر در حدود ۲۵ میلیارد تومان بود.

بیست‎وچهارم؛ مراسم گرامیداشت ۲۴ خرداد سالروز پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری که در سالن ورزشی شهرستان آمل در حال برگزاری بود، قبل از سخنرانی ربیع فلاح استاندار مازندران، برق منطقه قطع شد و این مراسم ناتمام ماند.

بیست‌وپنجم؛ دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، گفت: مازندران رتبه نخست تولید بیشتر محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور برعهده دارد.

بیست‌وپنجم؛ احمدعلی مقیمی، عبدالوحید فیاضی، سید رمضان شجاعی کیاسری، شمس‎الله شریعت‌نژاد، علی‎اکبر ناصری، نمایندگان «بهشهر، نکا و گلوگاه»، «نور و محمودآباد» ، «ساری و میاندورود»، «تنکابن، رامسر، عباس‎آباد» و بابل به وزیر آموزش و پرورش، پرهیز از عزل‎ونصب‌های سیاسی آموزش و پرورش در استان‌ مازندران را متذکر شدند.

بیست‌وششم؛ محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی براساس برنامه این سازمان در سال‌جاری در سه بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

بیست‎وششم؛ رضا صالحی‌امیری رئیس کتابخانه ملی ایران برای سخنرانی در چند همایش درباره گفتمان اعتدال به مازندران سفر کرد که حاشیه‎هایی را به‎همراه داشت.

بیست‎وهفتم؛ ربیع فلاح استاندار مازندران، در جلسه توسعه گردشگری دریایی نوشهر در محل اداره‎کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ساخت‌وسازهایی که در سواحل مازندران احداث شده، خیانت بزرگی است و بنابراین باید همه این ساخت‌وسازهای غیرمجاز قلع و قمع شود.

بیست‌ونهم؛ ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در دومین تالار گفت‌وگو تحت عنوان صنعت در مازندران؛ چالش‌ها و راهبردها با اشاره به تهدیداتی که پالایشگاه برای مازندران دارد، گفت: وجود پالایشگاه برای استان مخاطره‌آمیز است.

بیست‌ونهم؛ اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای مشاهده پروژه‌های فرهنگی ـ ورزشی به مازندران سفر کردند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا