فرزندانم مشکلی با شغلم ندارند/لبخند مردم بهترین انرژی برای رفع خستگی است

بصیر، به بهانه روز کارگر به سراغ رفتگر زحمت‌کشی رفتیم که برای حفظ زیبایی شهر و دور بودن آلودگی از ما و شهر ما هر روز ساعت‌های زیادی را در کوچه و خیابان نظافت می‌کند، خجالتی است و عرق خستگی بر روی پیشانی‌اش نشسته است ولی در طول مصاحبه با خنده به ما انرژی می‌داد، ۹ فرزند دارد و از زندگی خود راضی است.

ماحصل گفت‌وگوی کوتاه ما با نورعلی اسکندری رفتگر رنج کشیده‌ ۵۵ ساله‌ای که ۱۳ سال در این شغل مشغول به فعالیت است، در ادامه می‌آید:

اسکندری با اشاره به اینکه از ۲ صبح تا ۲ بعدازظهر یکسره مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: رفتگری در نوع خودش کار سختی است، وقتی یکسره مشغول نظافت هستیم و در فصول زمستان و پاییز وقتی هوا خیلی سرد و یا بارانی است سختی کار بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه مردم به شغل ما نگاه مثبتی است، افزود: ۱۳ سال پیش وقتی به این شغل روی آوردم، فکر می‌کردم نگاه مردم به یک رفتگر یک نگاه منفی و تحقیرآمیز است ولی خوشبختانه این طور نبود.

این رفتگر نوشهری ادامه داد: الحمدالله نگاه خانواده به شغل من خوب است، برخی از فرزندان همکاران شاید بگویند چرا این شغل را دارید ولی فرزندان من مشکلی با شغل من ندارند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر که این شغل را دارم و بیکار نیستم، در این سال‌ها به لطف خداوند چرخ زندگی‌ام چرخیده است و شکایتی ندارم.

اسکندری حمایت مسئولان مربوطه را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: ما در مجموعه خودمان سرپرست خوبی داریم که از هر لحاظ ما را حمایت می‌کند و این باعث می‌شود از شغل‌مان خسته نشویم.

وی بیان کرد: برخی از مردم کمی در حفظ و نگهداری زیبایی شهر خود دقت لازم را ندارند و با اینکه در فاصله‌های کوتاه از هم سطل زباله وجود دارد باز هم شاهد این هستیم که آشغال در اطراف سطل و روی زمین ریخته شده است.

اسکندری در پایان گفت: من و همکارانم نهایت وظیفه خود را در زیبا نگه داشتن چهره شهر می‌کنیم و از مردم عزیز هم تقاضا داریم رعایت کنند و زباله‌های خود را روی زمین نریزند تا کمی از حجم کاری ما کم شود؛ لبخند مردم عزیز به روی ما بزرگترین انرژی است که می‌تواند خستگی را از تن ما به در ببرد.

یادمان باشد هر زباله‌ای که روی زمین می‌ریزیم، قامت یک مرد را خم می‌کند…
در حفظ و نگهداری شهر خود کوشا باشیم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا