نامه انصارالله به بان کی‌مون:

سوخت بیمارستان‌ها در حال پایان است/ عربستان هر آن‌چه نشان از زندگی دارد را نابود می‌کند

بصیر، بخش روابط خارجی انصارالله یمن در نامه‌ای به قلم «حسین العزی» رئیس بخش روابط خارجی این جنبش، بان کی‌مون و سفرای کشورهای مختلف را مورد خطاب قرار داده است.

به گزارش روزنامه الثوره سوریه، بخش روابط خارجی انصارالله یمن در این نامه در خطاب به دبیر کل سازمان ملل و سفرای دیگر کشورها، آن‌ها را نسبت به جنایات عربستان در یمن آگاه کرده است.

در این نامه آمده است: با ابراز تأسف باید به شما بگوییم که – بنا به گزارش وزارت بهداشت و صلیب سرخ جهانی-  سوخت باقی مانده در خلال ۲۴ ساعت آینده در بیشتر بیمارستان‌ها تمام خواهد شد؛ بیمارستان‌هایی که هزاران بیمار و مجروح در آن‌ها بستری هستند.

همچنین باید تأکید کنیم که این وضعیت در سایه تجاوزات و حملات مستمر سعودی‌ها ادامه دارد و ادامه آن موجب فجیع‌ترین جنایت‌ها در حق شهروندان و تمام چیزهایی که به زندگی و مقتضیات حیات آن‌ها مربوط می‌شود، خواهد شد.

در ادامه این نامه با ذکر چندین مثال، اوج جنایات سعودی‌ها به مخاطبان آن یادآور شده است:

۱- بمباران محله «سعوان» در صنعاء و تخریب منازل بر روی ساکنین آن، در حالی که در خانه‌هایشان خواب بودند که دهها کشته و زخمی از زنان و کودکان بر جای گذاشته است.

۲- بمباران مناطق مرزی در صعده از طریق بالگردهای آپاچی و بمباران توپخانه و حملات موشکی که جنایات وحشتناکی را رقم زده است، حجم این بمباران‌ها به اندازه‌ای است که فقط امروز ۴۰ حمله به روستاها و شهرهای مرزی انجام شده است

۳-در استان «حجه» جنگنده‌های سعودی تأسیسات و زیرساخت‌های و خودروهای خبرنگاران را مورد هدف قرار می‌دهند.

۴- شهروندان، کامیون‌های سوخت و بیمارستان‌ها در استان «الجوف» و «مأرب» هدف بمباران جنگنده‌های سعودی قرار می‌گیرند.

۵- در استان «تعز» هواپیماهای سعودی، چندین حمله علیه بیمارستان‌ها میدانی و منازل مردم انجام داده‌اند که کشته و زخمی‌های بسیاری را در پی داشته است.

۶- علاوه بر تمام این‌ها، بمباران‌های کور و بی هدف در استان «عدن» ادامه دارد.

در ادامه این نامه آمده است: مواردی که گفته شد، خلاصه‌ای از جنایات سعودی‌هاست. در آخر ما منتظر نقش انسانی و فعالی هستیم که اخلاق و ارزش‌های انسانی مشترک را پاس دارد و عربستان سعودی را برای این حد از قساوت و تکبر در حق مردم مظلوم و محاصره شده یمن مجازات کند، مردمی که بدون هیچ گونه توجیهی و صرفا به دلیل ایستادگی در برابر فساد و تروریسم در حال رنج کشیدن هستند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا