پنج ماده‌ای که بوی بدن را ناخوشایند می‌کند

بصير،گروه علمي: گاهی مواقع از بوی بد بدن خود متعجب می شوید و دلیلی برای آن پیدا نمی کنید اما می توان علت آنرا در غذایی بجویید که خورده اید زيرا غذا اساس صحت و سلامت جسم از درون و منشاء بوی بدن انسان از بیرون است. پنج ماده غذایی که باعث بوی بد بدن انسان می شوند بدون اینکه مضر باشند، عبارتند:

۱٫ سیر
با خوردن سیر ترشحات و عرق بدن کسی که آنرا میل نموده باعث بوی ناخوشایند برای خودش و اطرافیانش می شود. برای رفع این بو نیز راه حل وجود دارد…و آن این است محل ترشح عرق بدن را با پنبه آغشته به سرکه بمالید، بوی ناخوشایند بر طرف می شود.

۲٫ گوشت قرمز
گوشت قرمز که شامل گوشت گاو، گوسفند، گوساله و در مواردی شامل گوشت اسب، بز، شتر و شترمرغ نیز می شود. در تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ روی مصرف این نوع گوشت ها انجام گرفت ثابت شد که مصرف این نوع گوشت ها نیز باعث بوی ناخوشایند بدن و جسم مصرف کننده می شود. برای پرهیز از بوی حاصل از گوشت قرمز، عادت غذایی خود را به سبزیجات و تخم مرغ تبدیل کنید.

۳٫ کاری هندی و زیره سبز
این برای اکثر مردم شناخته شده است که مصرف این دو ماده باعث می شود که پوست مصرف کننده بوی ناخوشایندی را تولید کند. برای پرهیز از این بو می توانید مصرف آنها را با هل عوض کنید چون هل بوی ناخوشایندی تولید نمی کند.

۴٫ مارچوبه
مارچوبه غذای خوشمزه ای است اما بوی جسم را هنگام ترشح عرق ناخوشایند می کند. برای دوری جستن از این بو آنرا با فلفل یا پاپریکا عوض کنید.

۵٫ کلم و بروکلی
خوردن اکثر سبزیجات دارای فواید بیشماری است اما کلم و بروکلی را در منزل مصرف کرده و سعی کنید از رفتن به بیرون خودداری کنید تا بوی ناخوشایند بدنتان دیگران را آزار ندهد. برای کاهش بوی ناخوشایند کلم و بروکلی، هنگام پخت به آنها قدری گیاهان معطر بیفزایید.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا