حمله به شرکت نفتی آرامکوی عربستان در الظهران

بصیر، المیادین خبر داد که قبایل یمنی شرکت نفتی آرامکوی عربستان در شهر الظهران در جنوب عربستان را گلوله باران کردند.

این اولین بار است که قبایل یمنی به این شرکت مهم نفتی عربستان که چندی پیش از وزارت نفت عربستان جدا شده و ریاست آن را “محمد بن سلمان” جانشین ولی عهد بر عهده دارد، حمله می‌کنند.

همچنین منابع قبیله‌ای اعلام کردند که قبایل یمنی کنترل کوه‌های «الردیف» در استان جازان واقع در جنوب غرب عربستان را به دست گرفتند.

قبایل یمن کنترل کوه‌های راهبردی «جلاح» واقع در شهرستان الطوال واقع در استان مرزی جیزان را در اختیار گرفتند.

بر اساس این گزارش سلاح‌هایی که نیروهای گارد مرزی عربستان هنگام عقب نشینی از این مناطق به جای گذاشته‌اند به دست قبایل یمن افتاده است.

از سوی دیگر مغرب اعلام کرد که یکی از جنگنده‌های اف ۱۶ این کشور که در جنگ علیه یمن شرکت کرده بود ناپدید شده است.

طبق آخرین آماری که موسسه فریدوم هاوس یمن، بیت الحریه منتشر کرده است از ابتدای تجاوز عربستان به یمن آمار شهدا،سه هزار و ۵۵۳ نفر و تعداد مجروحان به شش هزار و ۲۷۱ نفر بوده است و البته با توجه به ادامه تجاوزات سعودی‌ها، این آمار همچنان در حال افزایش است.

عربستان سعودی از روز ۶ فروردین ( ۲۶ مارس) حملاتی را به بهانه بازگرداندن مشروعیت به یمن آغاز کرد و این حملات هم اکنون بعد از گذشت ۵۲ روز همچنان ادامه دارد.

بنابر اعلام عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان قرار است از ساعت ۱۱ شب روز سه‌شنبه( ۲۲ اردیبهشت) به وقت محلی یمن آتش انسانی ۵ روزه آغاز شود.

عربستان پیش از این نیز در روز سه‌شنبه اول اردیبهشت (۲۱ آوریل) در یمن آتش‌بس اعلام کرده بود ولی بلافاصله حملات خود را با عنوان عملیات بازگرداندن امید به این کشور آغاز کرد./آ

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا