بصیر گزارش می‌دهد/ آیا تغییر کابینه در دولت یازدهم صورت می‌پذیرد؟

دولت موضع خود را شفاف اعلام کند/ میرباقری: هیچ چیز رسمی در مورد تغییر کابینه وجود ندارد

بصیر؛ در حالیکه برخی از نزدیکان دولت و رسانه‌ها خبر تغییر کابینه دولت یازدهم را حتمی می‌دانند و نوک پیکان این تغییرات نیز به سوی چهار وزیر نشانه گرفته شده است، مقامات دولتی اظهارات متناقضی در پاسخ به این خبر دارند.

این در حالی است که روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان» چندی پیش در گزارشی به شکل مفصل بر لزوم تغییر در کابینه با هدف پویایی بیشتر تاکید کرد که در آن گزارش نام چند وزیر هم ذکر شده بود.

بر اساس این گزارش، مسئولان امر در پاسخ به این شبهات مطرح شده نیز آب پاکی را بر روی دست مردم و خبرنگاران نمی‌ریزند و همچنان سخنان متناقض نسبت به این امر شنیده می‌شود.

به عنوان مثال سخنگوی دولت اخیرا در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر برخی وزیران و استانداران از سوی رئیس‌جمهوری اظهار کرد: طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی، رئیس‌جمهوری مسئول اجرای قانون در کشور و پس از مقام معظم رهبری عالی‌ترین مقام در کشور و در این پیوند نیز دارای اختیاراتی است.

جابه‌جایی برخی افراد نیز ضروری است

وی افزود: در مقابل اختیاراتی که رئیس‌جمهوری برعهده دارد، مردم نیز مطالباتی از وی دارند که طبیعی است رئیس‌جمهوری از عملکرد خود و مجریان کشور ارزیابی داشته باشد و در این ارزیابی‌ها، جابه‌جایی برخی افراد نیز ضروری باشد.

نوبخت تصریح کرد: این درحالی است که بنده در مقام جایگاهی که دارم از تعداد این جابه‌جایی‌ها اطلاعی ندارم.

امروز نیازی به این کار وجود ندارد

به گزارش بصیر، این در حالی است که  حجت الاسلام حسن روحانی ظهر پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در نشست خبری در شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاری که «آیا وقت آن نرسیده که رییس جمهور با هدف ترمیم کابینه و حفظ پایگاه اجتماعی خود دکتر ظریف را در کابینه تکثیر کند» گفت: در دولت کارهای بسیار زیادی شده البته چون سیاست خارجی برجسته تر انجام شده مردم با تیزبینی این دیپلماسی را دنبال کردند.وی بیان کرد: وزرای فعال کم نداریم اما در عین حال چنانچه کابینه نیاز به ترمیم داشته باشد انجام می‌دهیم اما امروز نیازی به این کار وجود ندارد.

برخی جاها به تغییر رسیدیم

همچنین معاون اول رئیس جمهور نیز در این باره گفته بود«درنهایت رئیس‌جمهوری تصمیم می‌گیرند که چه کسی باید جابه جا شود یا نه، تاکنون جابه‌جایی‌هایی کرده‌ایم. در این دوران استاندار یا مدیران دیگری بودند که تغییر کردند، برخی جاها به تغییر رسیدیم»

من اطلاعی ندارم ولی به نظرم اینها بیشتر فضاسازی است تا واقعیت

بر همین اساس وزیر ورزش که یکی از کاندیداهای احتمالی تغییر در کابیته دولت تدبیر و امید است این سخنان را فضاسازی برخی از افراد در داخل دانست و در حاشیه مراسم افتتاح ورزشگاه ۵ هزار نفری گنبدکاووس، اظهار کرد: من اطلاعی ندارم ولی به نظرم اینها بیشتر فضاسازی است تا واقعیت.

نمی‌دانم!

به گزارش بصیر، این سخنان دوپهلو زمانی پیچیده‌تر می‌شود که مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در حاشیه جشن گلریزان آبشار عاطفه‌ها در فریدونکنار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز نسبت به این امر اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا پروژه تغییر کابینه دولت تدبیر و امید صحت دارد یا خیر، گفت: نمی‌دانم!

هیچ چیز رسمی در این زمینه وجود ندارد و من از این موضوع با خبر نیستم

وی گفت: هیچ چیز رسمی در این زمینه وجود ندارد و من از این موضوع با خبر نیستم.

من هیچ اطلاعی ندارم

میرباقری در پاسخ به این سوال که برخی از افراد دولتی و و رسانه‌ها از این تغییر احتمالی خبر داده‌اند، گفت: من هیچ اطلاعی ندارم.

به هرحال به نظر می‌رسد دولت تدبیر و امید و مسئولان آن باید نسبت به این امر موضع نهایی خود را اتخاذ کنند نا در سالی که منتهی به انتخابات است هرگونه شائبه را کم‌رنگ جلوه دهند.

به گزارش بصیر، در حالیکه حجت‌الاسلام روحانی از‌‌ همان ابتدا هم تاکید کرد که سفارشی در انتصاب وزرا پذیرفته نخواهد شد و هر آنچه هست تنها به چشم یک نظر و یک دیدگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت، انتظار می‌رود به برخی از تحرکات احزاب سیاسی با موضعی مقتدرانه پاسخ دهد تا شائبه سهم‌خواهی برای کابینه به گوش نرسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا