آغاز مرحله نخست عملیات مبارزه بیولوژیک با آفت ساقه خوار برنج در گلوگاه

بصیر،یش بینی کاشت دانه روغنی سویا در ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلوگاه خبر داد و افزود: تا امروز ۱۵ تن بذر اصلاح شده رقم ساری در اختیار کشاورزان قرار گرفته و توزیع آن ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: دانه های روغنی که به دو صورت بهاره و تابستانه کشت می شود، از محصولات با ارزش بخش کشاورزی است که علاوه بر تغذیه انسان، کنجاله آن در تغذیه دام، طیور و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کاهش منابع آبی و مستعد بودن اراضی این شهرستان، کشاورزان می‌توانند زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی به کاشت این محصول اقدام و عملکرد قابل قبولی را تولید نمایند.

پورفلاح، از برگزاری دوره آموزشی و مهارتی برنج در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در راستای سیاست های آموزشی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه و به منظور ارتقاء سطح علمی و مهارتی برنج‌کاران این دوره طی سه روز متوالی در مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش کلباد با حضور بیش از ۳۰ نفر از برنج‌کاران منطقه در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت تغذیه و روش های صحیح مصرف کود، مدیریت مصرف آب در شالیزار و مبارزه بیولوژیک و تلفیقی با آفات از موضوعات مطرح شده در این دوره آموزشی مهارتی است.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از آغاز مرحله نخست عملیات مبارزه بیولوژیک با آفت ساقه خوار برنج در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: به استناد پایش‌های منظم و نمونه برداری های انجام شده و بررسی بیولوژی آفت توسط کارشناسان خبره جهاد کشاورزی فرآیند مبارزه با آفت ساقه خوار برنج در سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری انجام می‌شود.

پورفلاح افزود: مبارزه بیولوژیکی یا غیر شیمیایی شالیزارهای برنج با استفاده از حشرات مفید در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و تولید محصولات سالم و ارگانیک از الویت های کاری جهاد کشاورزی گلوگاه است./ع

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا