تدبیر دولت یازدهم باز هم مردم را به خیابان‌ها کشاند؛

صف طولانی خودرو در تنها پمپ‌بنزین فریدونکنار

بصیر، در حالیکه سهمیه بنزین‌های ۷۰۰ تومانی با کارت سوخت، ساعت ۲۴ شب گذشته به پایان رسید، رانندگان فریدونکناری برای به هدر نرفتن آخرین فرصت استفاده از کارت‌های سوخت، به تنها پمپ‌بنزین این شهرستان هجوم آوردند که چیزی جزء ترافیک و دردسر به همراه نداشت.

¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦_¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦ (2)

دولت تدبیر که در اردیبهشت ماه سال جاری هرگونه افزایش قیمت بنزین را منتفی اعلام کرده بود، به نظر می‌رسد باز هم نتوانست بر روی تصمیم خود پابرجا بماند و با تک‌قیمتی کردن این فرآورده سوختی، فشار مضاعفی را به مردم  به ویژه رانندگان وارد کرده است.

هرچند برخی از کارشناسان افزایش قیمت برای به دست گرفتن افکار عمومی جهت تاکید بر ایجاد توافق به هر شکل با نظام سلطه را عامل این گرانی می‌دانند، به نظر می‌رسد هر چه به دوران پایان خدمت‌رسانی دولت تدبیر و امید نزدیک‌تر می‌شیم، شعارها و وعده‌های انتخاباتی دکتر روحانی در زمان انتخابات بی‌رنگ‌تر و اعتماد مردم به این دولت نیز کمتر می‌شود.

¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦_¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦

به گزارش بصیر، جمعی از مردمی که در صف طولانی منتظر بودند تا برای آخرین بار باک خود را از بنزین سهمیه‌ای پر کنند، نسبت به افزایش مجدد این فرآورده سوختی اعتراض داشتند.

یک راننده که بر اساس پلاک خودرویش به نظر می‌رسد اهل آمل باشد به خبرنگار ما گفت: به نظر می‌رسد باید موتوری در خدرو تعبیه کنیم که به جای بنزین با آب نیز کار کند.

وی افزود: یا اینکه می‌توانیم هوا را جایگزین بنزین کنیم که بسیار ارزان‌تر است.

¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦_¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦ (3)

حسن شجاع راننده فریدونکناری نیز در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز گفت: با این نوع قیمت‌گذاری برای ما که خودروی پراید داریم با فردی که یک ماشین شاسی‌بلند دارد هیچ تفاوتی قائل نشده‌اند و این خلاف عدالت و شعار دولت تدبیر است.

وی با بیان اینکه من توان مصرف بنزین هزار تومانی را ندارم، اظهار کرد: شعار تولد گردش چرخ اقتصادی بود، اما به نظر می‌رسد که گام بلندی برای نابودی مردم برداشته‌اند.

¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦_¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦+

بر اساس این گزارش، این سخنان بخشی از درد و دل‌های مردم فریدونکنار در این صف‌های طول و دراز بود.

اما آنچه به نظر می‌رسد اینکه دولت باید کمی هم در تحقق شعارهای انتخاباتی خود تلاش کند تا اگر تصمیمی برای آینده دارد، تمامی پل‌های پشت سر خود را از بین نبرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا