پیشنهاد احیای سازمان ملی جوانان

بصير،سید مرتضی میرباقری در همایش جوانان برتر در استانداری کرمان اظهار کرد: در سال‌های گذشته ارزش سرمایه به وجود آمده و تجربه به دست آمده در حوزه جوانان دانسته نشد و عقب‌ماندگی جدی را در بزنگاه زمانی بوجود آورد، اما خوشبختانه در حال حاضر از وضعیت خوبی در این حوزه برخوردار هستیم.

وی افزود: جوانان باید دقت داشته باشند چنانچه مسوولان احساس کنند جوانی با یک نگاه واقع بینانه به عرصه نگاه می‌کند، قطعا قاطعانه عمل خواهند کرد.

میرباقری تصریح کرد: دولت پیگیر تفکیک وزارت ورزش و حوزه جوانان است و این کار باید در دستور کار نهادهای مربوطه قرار گیرد تا بتوانیم یک سازمان کار قوی به وجود آورده و از این طریق جوانان خستگی ناپذیر را به صحنه‌های مملکت داری ورود دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید جوانان با رعایت چهارچوب‌ها و ضوابط کار کنند، گفت: استاندار کرمان به کار جوانان ایمان دارد و خودش این مراحل را تجربه کرده است و می‌داند زمانی که نسل جوان در عرصه هست چه کارهایی می تواند انجام دهد.

قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: مسائل ما خاص امروز است و به ابتکار فوق‌العاده و امید نیاز دارد. خوشبختانه امروز مقام معظم رهبری مسائل جوانان و این حوزه را می شناسند و دغدغه خاطر بسیاری در این زمینه دارند. رییس جمهور نیز با همه وجود احساس می کنند که برای پیشبرد مسائل نیاز به چنین سرمایه هنگفتی دارند.

وی اظهار کرد: بحث جوانان و دوره جوانی با هم متفاوت است. باید بین بخش دولتی و غیردولتی تقسیم کار شود. لازم است بر حوزه جوانان نظارت شود و مهم‌ترین اتفاق در این نظارت، شکل گیری شخصیت و هویت‌یابی جوانان است.

میرباقری با بیان اینکه تقریبا بحث دوره جوانی تعطیل شده و کمتر مورد توجه قرار گرفته، تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش موثری در شکل‌دهی جوانان دارد و باید ببیند آیا بین آنچه که ارائه می شود و نیازهای منطقه و جوانان تناسب وجود دارد؟

وی با بیان اینکه نهادهای رسانه‌ای و تبلیغاتی ایران فرکانس نیازهای جوانان را نمی‌شناسند، تصریح کرد: مطالب رسانه‌های ایران مختصات دیگری دارد و متاسفانه رسانه‌های ما در مسیر مطالبه‌گری در حوزه جوانان حرکت نمی‌کنند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: باید این دنیا و جغرافیای جوانان را شناخت و متناسب با آن کار مهندسی صورت گیرد تا ظرفیت های موجود به عرصه وارد شوند. ضمن آنکه بخشی از این ظرفیت ها رسمی است و بسیاری از امکانات در کشور ما وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های غیررسمی افزود: باید مختصات فضای غیررسمی جوانان که در شکل گیری شخصیت آنها موثر است را بشناسیم. فضای سایبری ایستگاه مهمی است که می توانیم ظرفیت شناسی کرده و ببینیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟

میرباقری با بیان اینکه جوانان زمان جنگ در عرصه‌ای وارد شدند که نیاز تاریخی و واقعی ایران بود و با کیان کشور ارتباط داشت، تصریح کرد: از آنجاکه نسل جوان ایران در انقلاب و دفاع مقدس توانست به نیاز واقعی ملت پاسخ دهد، در عرصه کشورداری وارد، ماندگار و تاثیرگذار شدند.

وی تصریح کرد: امروز باید تشخیص بدهیم عرصه واقعی کجاست؟ اگر هوشمندانه وارد عرصه واقعی شویم، اجازه کسی را نمی‌خواهیم و به راحتی می‌توانیم وارد میدان شده و میدان‌داری کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز مردم ایران به دلیل پایمردی و خواهان استقلال بودن، گرفتاری هایی برای آنها به وجود آمده است که اگر این گرفتاری را به خوبی درک کرده و داوطلبانه در مقام رفع آنها قرار گیریم، از عرصه‌هایی است که نسل جوان می تواند خیلی زود وارد، شکفته و به خوبی دیده شود.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه جوانان قطعا مطالباتی دارند، اما حتما در کنار این مطالبات، باید مسوولیت‌هایی نیز داشته باشند، افزود: برای نسل جوان امروز، میدان وسیعی برای حضور وجود دارد. مسائل فراوانی روی زمین مانده و کسانی می‌توانند آن را بردارند که احساس مسوولیت کرده و با امید و خستگی ناپذیر و با خلاقیت و ابتکار وارد صحنه شوند.

میرباقری تصریح کرد: امروز کسانی هستند که گرفتاری‌های بسیار زیاد دارند و می‌توان به این افراد در زمینه‌های مختلف به عنوان مثال مسائل بهداشتی و آموزشی حاشیه نشینان و آزادی برخی زندانیان کمک کرد. جوانان امروز بدون تریبون نیستند، امروز نسل جوان چند ده برابر نسل قبل تریبون دارند که این امر مولفه‌ای بسیار تعیین کننده خواهد بود.

میرباقری به حوانان توصیه کرد: عرصه سیاسی را به عنوان عرصه اول فعالیت انتخاب نکنید، عرضه اجتماعی را انتخاب کنید. نباید سرمایه های ملی ما قربانی جریانات سیاسی شوند و جوانان دارای ظرفیت منحصر به فرد قابل اعتنا هستند و باید به میدان‌هایی که امروز در ایران روی زمین مانده، وارد شوند.

وی خطاب به جوانان اظهار کرد: نسل قبل از شما مسئله وابستگی را قطع کرد و افراد بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی، رزم حسینی و کسانی که ادعایی ندارند، بذر استقلال را پاشیده و در هشت سال دفاع مقدس تلاش کرده و امروز می شود از این وضعیت ثمراتی به دست آورد.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه ما دیو استبداد را پایین کشیده و نسل جوان ایران در مقابل وابستگی به امریکا نوای استقلال را سر داده است، اظهار کرد: شما جوانان باید با این دستمایه های بزرگ جلو بروید. اشتباه است که می خواهیم جوانان همان کاری را بکنند که ما کردیم. نباید کسی شما را به لحاظ شکلی دچار اشتباه کند و خدای ناکرده به رهبری اهانت کند.

میرباقری گفت: در سطح ملی باید سازمان جوانان را اعاده کنیم، سازمان جوانان زیر ورزش خفه شده و مرده و باید بتواند سخنگوی جوانان بوده و امکاناتی فراهم کند.

در این همایش از وبگاه مشاوران جوان استانداری کرمان رونمایی و از ۱۰ جوان برتر استان تجلیل شد. /ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا