توهین سایت جماران به رهبر معظم انقلاب

عقبه رسانه ای موسسه نشر و آثار امام چه می گذرد؟

بصیر، در هیاهوهای سیاسی خلاف تدبیری که امروز در فضای کشور صورت گرفته،مسائل و مواضعی از کسانی صورت می پذیرد که مدعی خط امامی و پیرو واقعی از حضرت امام (ره) هستند.

در خروجی سایت جماران که مدعی بی طرفی و تبیین و بسط نظریات حضرت امام (ره) است مصاحبه ای درج شد که در واقع توهین به مقام معظم رهبری است.
این نکته جا دارد که اینجا بگویم این است که امروز «حزب سیاسی-اقتصادی جماران» با در دست داشتن پرچم امام،گفتمان رهبری را نشانه گرفته اند.

در تاریخ ۱۲/۰۲/۱۳۹۳ سایت جماران با حجت الاسلام سروش محلاتی با موضوع  «بررسی و مقایسه اندیشه امام خمینی و شهید مطهری درباره نسبت اسلامیت و جمهوریت» داشته است که در بخشی از سخنان خود بصورت غیر مستقیم رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای را به علت اینکه آیت الله مصباح یزدی را «مطهری زمان،جایگزین شهید مطهری،مفسر همان گفتمان» دانسته اند را،به ”خیانت آشکار به ملت” معرفی نموده است!!!

تحلیل دیدگاه استاد مطهری در این باره، هم به لحاظ نظری هم به لحاظ عملی، ضروری است، چون اولا ایشان در زمان طرح ایده جمهوری اسلامی و به رفراندوم گذاشتن آن در فروردین ۱۳۵۸، بزرگترین متفکر اسلامی انقلاب و ثانیا نزدیکترین شخصیت به حضرت امام بوده است که بیش از دیگران و بهتر از دیگران، از فکر و اندیشه ایشان اطلاع داشته و مطمئن ترین فرد برای تقریر و ارائه آنها به حساب می آمده است، لذا یکی از بهترین راه ها برای درک صحیح آراء حضرت امام، کندوکاو در نظرات شهید مطهری است. ولی مهم تر از این دو نکته این است که در هنگام رفراندوم جمهوری اسلامی یعنی دهم فروردین ۵۸، استاد مطهری در تلویزیون جمهوری اسلامی حضور یافت، و برای مردم توضیح داد که جمهوری اسلامی، یعنی چه؟ یعنی آن ایده حضرت امام، توسط ایشان برای مردم تشریح  و صورت بندی شد، و در واقع بسیاری از مردم به مبنای همان تفسیری که استاد مطهری ارائه کرد به نظام جدید، رای مثبت دادند و آن را پذیرفتند. لذا اگر بخواهیم بدانیم که مردم به چه چیزی رای داده اند و در آن زمان چه تصوری از جمهوری اسلامی داشته اند، قطعا باید توضیح و تبیین استاد را به عنوان «ملاک» قرار دهیم.

تا این بخش مصاحبه هیچ کسی شکی ندارد و قبول همگان است.
اما سروش محلاتی در ادامه مطلبی تعجب برانگیز می گوید:

 «جایگزین کردن دیدگاه های افراد دیگری که آن روزها نام و نشانی از آنها نبود، یک خیانت آشکار به آرمان های تاریخی این ملت است.»

سروش محلاتی و سایت جماران مشخص نکرده است که منظور از «دیده گاه های افراد دیگر» چه کسی است اما در واقع اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شخصیت آیت الله مصباح است.

مقام معظم رهبری در مورد آیت الله مصباح فرمودند:

« اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیتهایى مانند علامه طباطبایى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم‌القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر مى‌کند.»

متاسفانه این توهین قبیح به رهبر انقلاب اسلامی جرم حساب نمی شود و بعد «حزب جمارانی ها» بدنبال تبیین گفتمان ولایت فقیه اند!!

آنقدر از آیت الله مصباح می ترسند و آنقدر دشمنی دارند که توهین کردن به رهبری را هم جایز می دانند!

این جریان سیاسی پشت موسسه نشر و آثار امام چرا بیانات رهبری در مورد یک عالم حوزوی را «خیانت آشکار به ملت» می خواند اما هیچ کس حرفی نمی زند؟؟

امام خامنه اي فرموده اند: آیت الله مصباح یک فقیه، متکلم، فیلسوف، مفسر و زمان شناس بصیر است. از همه این ها مهمتر جزء شخصیت های برجسته ای است که هیچگاه در تقدم نظام بر خود تردید نداشته و در این راه بدون لحاظ داشتن موقعیت علمی خود به دل خطر رفته و گاهی یک تنه با «خناسان مسلط» مصاف داده است.

نکته آخر اینکه موسسه نشر و آثار امام و سایت جماران در این بار باید موضع گیری کند.

سپاس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا