جزئيات يك كلاهبرداري بزرگ در خوزستان

بصير،تعدادي از مالباختگان در اهواز اعلام كردند: بارها و بارها اخباري مبني بر كلاهبرداري شركت‌هايي را در جرايد و سايت‌ها خوانده‌ايم كه با وعده‌هاي وسوسه‌انگيز سرمايه افرادي را گرفته و نه تنها سودي بدان‌ها پرداخت ننموده‌اند بلكه اصل سرمايه آنها را نيز به جيب زده‌اند، اما هيچگاه فكر نمي‌كرديم كه ممكن است خود بدين دام گرفتار شويم.

اين شهروندان خوزستاني افزودند: داستان از اين جا آغاز گرديد كه فردي به نام سيدمحمدرضا …. با تاسيس شركتي به نام سيكاصنعت به معاونت يكي از اقوام خود به نام … كه به دليل تشابه فاميلي بسيار نزديك، مدعي انتساب فاميلي به يكي از مسوولان رده بالاي استاني و عضويت در هيات علمي دانشگاه چمران اهواز، اقدام به جذب حدود ۱۵ ميليارد ريال از سرمايه‌هاي مردم استان تحت عنوان سرمايه‌گذاري و مشاركت در طرح كودهاي بيولوژيك ورمي كمپوست نمودند، لكن پس از پرداخت يك دوره سود مشاركت آن هم به عده‌اي محدود از سرمايه‌گذاران ديگر خبري از پرداخت سودها و نه حتي برگشت اصل سرمايه اعطايي نگرديد!

مالباختگان ادامه دادند: مسوولان شركت پس از مدتي با فريب دادن سرمايه‌گذاران و دادن وعده‌هاي زماني دروغين متواري گرديدند كه پس از طرح دعوي از طرف مالباختگان و صدور دستور جلب متهمين توسط مقام قضايي، بالاخره پس از چند ماه دستگير و روانه زندان شدند و تاكنون حدود ۸۰۰ پرونده شكايت عليه اين شركت در شعبه ۴بازپرسي دادگاه انقلاب اهواز مطرح گرديد. آنان اضافه كردند: نكته لازم توجه آن است كه اكثريت سرمايه‌گذاران در اين شركت بعضا كليه سرمايه و پس‌انداز سال‌ها زندگي خود را با فريبكاري اين كلاهبرداران از دست داده‌اند كه همه از قشر كارمند، كارگر و ديگر اقشار آسيب‌پذير و ضعيف جامعه مي‌باشند كه در وانفساي اوضاع اقتصادي نابسامان جامعه به اميد درآمدي اندك اقدام به اين كار نمودند!

به گفته مالباختگان، مساله ديگر اين است كه اين چندمين شركتي مي‌باشد كه با اين عنوان شغلي اقدام به كلاهبرداري از مردم استان مي‌نمايد، به نظر مي‌آيد ريشه تنفس اين چنين گروه‌هايي در فضاي اقتصادي كشور عدم برخورد قاطع و لازم با كلاهبرداران گذشته مي‌باشد، لذا رسيدگي سريع و مجدانه به اتهامات اين شركت و باند خانوادگي اداره‌كننده آن نه تنها تاثير مستقيم بر معيشت حدود ۱۰۰۰ خانوار از اقشار كم‌درآمد استان خوزستان را دارد بلكه خود موجب تقويت بيشتر اعتماد عمومي نسبت به نهادهاي قضايي و حاكميتي و تحكيم هر چه بيشتر امنيت فعاليت‌هاي اقتصادي و مالي در كشور و استان مي‌گردد.
اين شهروندان مالباخته خوزستاني در خاتمه از زحمات مسوولان دادگاه انقلاب استان علي‌الخصوص بازپرس پرونده و عزيزان پيگير بخش جرايم اقتصادي نيروي انتظامي استان كمال تشكر و قدرداني ا به عمل آوردند.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا