تقدیر از برهم‌زنندگان سخنرانی‌رییس‌جمهور!

بصير،

برهم زدن سخنرانی چهره‌های معتدل سیاست؛ این فصل مشترک قرارهای جمعی تندروها در چند سال گذشته بوده است. امسال هم «حسنین» اصلاح‌طلبان از زخم شعار عصبانی‌ها در امان نبودند. هم در سخنرانی یادگار امام، حسن خمینی و هم در سخنرانی رئیس جمهور. افرادی با پوشش خاص که از بیرون سازماندهی شده بودند، در سخنرانی رییس جمهور زبان به توهین گشودند و با شعارهای خود لحظاتی در سخنرانی اخلال ایجاد کردند. این شعارها با واکنش قسمتی دیگر از جمعیت مواجه شد که بر هم زنندگان سخنان روحانی را منافق می‌نامیدند. البته این اتفاق در سخنرانی رییس جمهور سابقه داشته؛ تا آنجا که گفته می‌شود سال قبل افرادی که از رییس جمهور حمایت کرده بودند٬ به دلیل مقابله با هم زنندگان مراسم سخنرانی روحانی بازداشت شده بودند!

تقدیر سایت‌های اصولگرا از برهم زنندگان سخنرانی رییس جمهور!!
یک سایت اصولگرا با تقدیر از شعاردهندگان در گزارشی نوشته است: « شعارهای مذکور، از مرسوم‌ترین شعارهای مردم انقلابی کشور در برنامه های گوناگون مسئولان انقلاب بوده و اتفاق تازه‌ای به شمار نمی رود. با این وجود حسن روحانی پس از این شعارها چند ثانیه‌ای سخنرانی خود را متوقف و از آنها تشکر کرد و در پایان سخنرانی خود نیز، صدایش را بالاتر برد تا شعارهای مجدد این افراد شنیده نشود. سید حسن خمینی هم در واکنش به شعارهای مردمی گفت: قطعاً همینطور است….. اگر عده‌ای با دلسوزی نسبت به انقلاب، بر سر دادن چندباره چنین شعارهایی در مقطع زمانی مشخص، تاکید دارند، احتمالا مسئولان باید علت آن را در عملکرد خود جستجو کنند.»

وقتی بر هم زدن سخنرانی‌ها تبدیل به یک سنت می‌شود!
در چند سال اخیر این اتفاق یکبار در سال ۸۸ رخ داد؛ فردای روز مناظره‌ها٬ وقتی احمدی‌نژاد در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشسته بود تا به بیانات رهبر انقلاب گوش کند٬ ناگهان صدای عده‌ای از گوشه‌ای از حرم بلند شد: « احمدی دلاور پیرو خط رهبر» سخنرانی برای دقایقی قطع شد و بر هم زدن سخنرانی‌ها تبدیل به یک سنت شد و برخی از تندروها هر ساله به حرم می‌آمدند تا مراسم را به هم بزنند. سال ۸۹ این یادگار امام بود که مورد هجمه عده‌ای خاص قرار گرفت.

حمایت دوباره سایت‌های اصولگرا
سایت دیگر اصولگرا با حمایت از برهم زنندگان سخنرانی سید حسن خمینی آنها را جمعیت میلیونی خواند که با شعار «نواده روح‌الله، سید حسن نصرالله» مانع ادامه سخنرانی حسن خمینی شده‌اند. مدتی بعد گروهی از جوانان این طیف فکری با راه اندازی یک سایت٬ مطلبی کذب علیه یادگار امام منتشر کردند که به توقیف این نشریه و بازداشت مدیر مسئول آن منجر شد. گفته می‌شود مدیر مسئول این سایت رابطه خوبی با جریان پایداری و بهار داشته است.

حکایت همچنان باقی …
این ماجرا در شهرهای دیگر و برای افراد دیگر نیز به اشکال مختلف تکرار شد. در حرم حضرت معصومه یک بار هاشمی رفسنجانی و بار دیگر علی لاریجانی با «مُهر پراکنی» افرادی معلوم‌الحال مواجه شدند و یک بار نیز در مراسم شب احیای حرم امام رضا٬ ناطق نوری با اعتراض و اخلال خودسرها مواجه شد. این رفتارها چند بار با واکنش مقام معظم رهبری رو به رو شد به شکلی که ماجراهای قم با پیگیری نمایندگان مجلس تا مرحله افشای افراد موثر در این ماجراها پیش رفت٬ اما در نهایت گزارشی که در صحن مجلس قرائت شد٬ سانسور شده بود و اسامی متخلفان در آن ذکر نشده بود.

بر هم‌زدن سخنرانی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب سابقه بیست ساله دارد و داستان همیشگی اصلاح‌طلبان بوده است٬ اما وقتی یک گروه سیاسی در آستانه دو انتخابات سرنوشت‌ساز برای رئیس جمهور یک کشور خط و نشان می‌کشد٬ روحانی باید به جد فکری برای حفظ امنیت اصلاح‌طلبان و مهمتر از آن فعالان سیاسی کند.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا