یادداشت سردبیر/ تا مرد سخن نگفته باشد ؛ عیب و هنرش نهفته باشد

رسالت مسئولان در فریدونکنار گم شد

بصیر، جلسات شورای اداری در هر شهرستان از مهم‌ترین جلسات محسوب می‌شود که یکی از مصوبات اصلی قانونی است که فرمانداری‌های شهرهای استان باید نسبت به برگزاری به موقع آن اقدام کنند.

در این جلسات مشکلات و معضلات اصلی شهرستان مطرح و برای رفع آن نیز راه‌حلی پیدا می‌شود، همچنین این جلسه با حضور تمامی مدیران و مسئولان برگزار می‌شود که این خود علاوه بر به روز بودن آن مدیر، موجب می‌شود نسبت به اتفاق‌های شهری احساس مسئولیت بیشتری کنند.

بر اساس این گزارش، حدود ۶ ماه از حضور فرماندار فریدونکنار در این شهرستان می‌گذرد و به غیر از مراسم معارفه وی که با نام شورای اداری تلفیق شده بود، دیگر در این شهرستان شاهد برگزاری این جلسه نبوده‌ایم و در واقع با فراموشی این جلسه بسیار مهم، شورای اداری در فریدونکنار تعطیل شد.

با تعطیل شدن این جلسات، رسالت مسئولان در واقع گم‌ شده است، چرا که یکی از مهم‌ترین فواید این جلسه، نظارت بر دستگاه‌ها، رهنمودها، راهکارها و تدوین خط مشی ادارات شهرستان است.

در واقع آنچه که به نظر می‌رسد این است که شاید تدبیری از سوی دولت در این شهرستان به وقوع نپیوسته که مسئولان دولتی هیچ اقدامی برای برگزاری این جسله مهم نمی‌کنند، البته برخی از کارشناسان نیز معتقدند که ترس از پاسخگویی و عملکرد ضعیف مسئولان علت اصلی تشکیل نشدن این جلسات است.

سرایت عدم برگزاری جلسه به ادارات

این امر تنها مربوط به جلسات شورای اداری نمی‌شود بلکه به برخی از ادارت و نهادهای این شهرستان نیز سرایت کرده است و با آمدن دولت یازدهم بر سر کار، جلسات بی‌شماری رو به تعطیلی گذاشت.

اینکه مدیران برخی از ادارات، خبرنگاران را به جلسات خود دعوت نمی‌کنند می‌تواند دلایل زیادی از جمله عدم توانمندی در عملکرد موظفی یا ضعف در برقراری روابط‌عمومی داشته باشد که باید نسبت به این امر تجدیدنظر کنند.

البته برخی‌ نیز معتقدند که مباحث درون حزبی مانع از برگزاری جلسات و دعوت خبرنگاران می‌شود، چرا که نمی‌خواهند به افکار عمومی و مردم که ولی‌نعمتان‌شان در جامعه هستند، پاسخگو باشند.

خبرنگاران در دولت یازدهم، به حلقه مفقوده تبدیل شده‌اند

همچنین در حالیکه خبرنگاران حلقه وصل بین مسئولان و مردم هستند، در این دولت و به ویژه در فریدونکنار به حلقه مفقوده مبدل شدند و در واقع به نظر می‌رسد با این نوع رفتار، پروژه حذف برخی از خبرنگاران غیرهمسو، کلید خورده است، هرچند که کلیدهای نشان داده شده از سوی رئیس دولت تدبیر و امید نتوانست در کشور، قفل‌های زیادی را بگشاید، این بار به نظر می‌رسد این کلید در فریدونکنار به دنبال راهگشایی برای برخی از مسئولان است.

بیان این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که زمانی که در دولت دهم برخی از خبرنگاران در تعدادی از جلسات در فریدونکنار حضور پیدا نمی‌کردند، خبرنگاران حاضر در آن جلسات با انتقاد از مسئول برگزار کننده، خواستار حضور تمامی اصحاب قلم با سلایق متفاوت در مراسم می‌شدند که متاسفانه حرص و آز برای رقابت در اخذ رپرتاژ خبری از سوی برخی از خبرنگاران در این شهرستان در این دولت، مانع از حضور اصحاب قلم در جلسات فریدونکنار شده است.

نکته دیگری که در این مجال باید گفت این است که یکی از رسالت‌های اصلی یک خبرنگار عدم وابستگی به شخص، گروه، نهاد، اداره و یا حزب است، متاسفانه برخی از خبرنگاران در فریدونکنار از سوی دولت با بهایی اندک خریداری شدند و مانع از حضور خبرنگاران دیگر در جلسات می‌شوند.

لازم به یادآوری است که چندین بار این امر به نماینده عالی دولت تدبیر در فریدونکنار گوشزد شد و با وجود تمکین به این خواسته خبرنگاران، هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نپذیرفت.

تحریم خبرنگاران از حضور در مراسم تجلیل خود

این نکته نیز یادآوری شود که رسالت خبر و خبرنگار با توجه به آیات قرآن کریم بسیار مهم و حیاتی است و خبرنگاران باید شان و جایگاه اصلی خود را دریابند.

اما نکته مهمی که برخی از مسئولان در فریدونکنار باید به آن توجه کنند آن است که « تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد»، برخی از مسئولان به نظر می‌رسد نمی‌خواهند عیب‌شان در عملکرد را مردم بدانند و به همین جهت از رسانه روی گردان شده‌اند.

البته در شهرستان کارهایی نیز صورت گرفت که به دلیل عدم حضور خبرنگاران و اطلاع‌رسانی ضعیف، از دید مردم پنهان ماند.

شنیده‌ها نیز از آن حکایت دارد که برخی از خبرنگاران فریدونکنار قصد تحریم تجلیل از خبرنگاران در روز خبرنگار را دارند و با این شرایط بهتر به نظر می‌رسد که مسئولان هیچ تلاشی برای برگزاری این مراسم نکنند، چرا که آنها معتقدند روز خبرنگار در واقع روز مسئولان و ارائه گزارش عملکرد است اما تمام ۳۶۴ روز دیگر را باید روز خبرنگار نامید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تو دوره فرماندارای قبل که اینهمه جلسه برگزار شد چه حرکتی صورت گرفته؟؟؟این بنده خدا تو دوران سرپرستیش لااقل ۲تا کار مثبت انجام داده.
    خبرنگارای مریض و مغرض همون بهتر که دعوت نشن به جلسات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا