به همت امور توزیع نیروی برق و با حضور مسئولان:

صحبگاه مشترک ایمنی شهرستان فریدونکنار برگزار شد

بصیر، به همت امور توزیع نیروی برق شهرستان فریدونکنار و با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام‌جمعه، حجت‌الله عصمتی معاون فرماندار، حمیدرضا تقی‌زاده مدیریت دفتر ایمنی و بحران شرکت توزیع برق مازندران، فرماندهی نیروی انتظامی، شهردار، پلیس راهور، هلال‌احمر، آب و فاضلاب، مخابرات، گاز، آتشنشانی، مدیرعامل امور پیمانکاران و کارکنان امور توزیع نیروی برق و حجت‌الاسلام شاهرخی امام جماعت امور برق و امام‌جمعه موقت شهرستان، صبحگاه مشترک ایمنی شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

مهندس محمدمهدی گرائیلی‌افرا مدیر توزیع برق فریدونکنار با تشکر از حضور امام‌جمعه و مسئولان در این صبحگاه ایمنی شهرستان در خصوص اهداف برگزاری گردهمایی، اظهار داشت: مباحث ایمنی به طور روال هفتگی، هر صبح شنبه در تمامی امور توزیع سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل فرارسیدن تابستان که پیک بار است یک صبحگاه مشترک با حضور تمامی پرسنل عملیاتی امور و انجمن پیمانکاران برگزار که این موضوع را با فرماندار شهرستان مطرح کردیم که ایشان پیشنهاد کردند که به صورت مشترک با حضور تمامی یگان‌های امدادی که با خطر مواجه هستند در راستای خدمت‌رسانی برگزار ‌شود تا ایمنی را جدی و سرلوحه کارشان قرار بدهند.

وی در زمینه اهداف صبحگاه مشترک ایمنی شهرستان، اذعان داشت: تذکر ایمنی به نیروهای عملیاتی حوزه شهرستان و ایجاد نشاط و سرزندگی در ناوگان امدادی شهرستان به منظور ارائه خدمات بهتر و سرویس دهی مطلوب به مردم فریدونکنار، اعلام آمادگی لجستیکی، فنی، جسمانی نیروهای امدادی و ادارات خدماتی به مردم خطه مبارک در پیک بار تابستان و تجدید میثاق ناوگان امدادی خدماتی شهرستان با آرمان‌های امام عزیز و شهدای گرانقدر، منویات مقام معظم رهبری یعنی همدلی و هم‌زبانی با مردم شریف و اجرای فرامین دولت محبوب تدبیر و امید در راستای خدمت‌رسانی به مردم عزیز این خطه مبارک از مهم‌ترین اهداف این صبحگاه بوده است.

اقتصاد بدون برق تعطیل می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام‌جمعه فریدونکنار در این صبحگاه مشترک ایمنی با بیان اینکه اهمیت سلامت بدن فرد و مجموعه افراد جامعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: سلامتی اساس تمامی کارهای نیازمند به نیروهای انسانی است، سلامتی به قدری مهم است که حتی در اسلام می‌گویند اگر مصیبت سخت بر شما وارد شد، حق آسیب‌زدن به خود و اندا‌متان را ندارید چرا که آنها به امانت در اختیار شما هستند.

وی بیان داشت: برای ایجاد سلامتی، عوامل و نیروهای مختلفی پای کار هستند، هم برای آنهایی که در پزشکی، بهداشت و هلال‌احمر بخشی از کار را برعهده دارند، ورزش و رعایت بهداشت در غذا بخش دیگری است و یک قسمت هم مربوط به شما که مرتبط با انرژی خدمات‌رسانی می‌کنید.

امام‌جمعه فریدونکنار اذعان کرد: برق در تمامی امور دارویی و غذایی نقش دارد و حتی زندگی بشر، امروزه بدون برق امکان‌پذیر نیست.

جلالی با اشاره به اینکه کارتان را کوچک و سبک نشمرید، خاطرنشان کرد: تامین برق یک حرکت اساسی و زیربنایی است، شما در خدمات‌رسانی‌تان وظایفی دارید که این حرکت‌تان باید صادقانه، عاشقانه و خالصانه باشد و خود را در دسترس مردم قرار دهید.

وی گفت: به فرموده حضرت علی(ع)، ارباب رجوع به ۲ دسته برادران دینی و نوعی تقسیم می‌شوند و در هر دو صورت نیاز به محبت دارند و امیدواریم شما با توجه به اهمیت کارتان، خدمات خوبی داشته باشید.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: مردم نیاز به خدمات و توصیه‌های شما دارند که این امر در کیفیت و مصرف انرژی موثر است.

در برخورد با حوادث غیرطبیعی مشکلات را به صفر برسانیم

حجت‌الله عصمتی معاون فرماندار فریدونکنار نیز در این مراسم، عنوان داشت: صبحگاه امروز هم یک مانور و هم یک پدافند غیرعامل است و مدیریت بحران را دنبال می‌کند.

وی افزود: ما در فریدونکنار مدیران را ارزیابی می‌کنیم که اگر در این شهرستان حادثه‌ غیرمترقبه‌ای به وجود آید، مدیران دستگاه خدمات‌رسان با آن چگونه برخورد می‌کنند.

معاون فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: برای دستگاه‌های خدمات‌رسان که در خط مقدم خدمت‌رسانی هستند ارزش خاصی قائلیم.

عصمتی گفت: در وزارت کشور ستاد صیانت از حقوق شهروندی ایجاد شده و امنیت عمومی دستگاه‌هایی که بیشترین ارباب رجوع را دارند باید در بحث تکریم آنها پیشقدم باشند.

وی خواستار استمرار این صبحگاه‌های مشترک شد و اظهار کرد: امیدواریم در آینده شاهد مانور امداد جاده‌ای با محوریت هلال‌احمر باشیم تا بتوانیم همه بخش‌ها را فعال کنیم.

معاون فرماندار فریدونکنار با یادآوری در پیش بودن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: مدیران تدبیر کنند تا قطعی خدمات را به صفر برسانیم و اگر به وسیله حوادث طبیعی و یا غیرمترقبه با قطعی مواجه شدیم در کمترین زمان ممکن آن را برطرف کنیم.

آسیب کمتر مردم با آموزش فرهنگ زندگی در کنار تاسیسات

حمیدرضا تقی‌زاده مدیریت دفتر ایمنی و مدیریت بحران شرکت توزیع برق مازندران در این مراسم با تشکر ویژه از مدیریت امور توزیع برق فریدونکنار، با اشاره به اینکه مباحث را در سه بخش ایمنی برای سلامت همکاران، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تقسیم می‌کنیم، اظهار کرد: آن‌ چیزی که برای همکاران ما مسئولیت‌بخش به نظر می‌رسد تامین برق مطمئن و انرژی پایدار است.

وی افزود: امروز در جامعه ما روز بدون برق نیز تاریک و ظلمانی است و کسی نمی‌توان برای برق میزان و ارزش قائل شود.

وی تصریح کرد: سازمان آگاه مکانی است که به وظایف خود آنشایی دارد و شرح وظایف آن با برنامه است.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان در نوک پیکان مدیریت بحران هستند، یادآور شد: در بحران اگر برنامه‌محور و آماده نباشیم مشکل دو برابر می‌شود.

مدیریت دفتر ایمنی شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: اداره برق باید آن‌قدر آماده باشد تا در تاریکی شب نیز این انرژی را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه سه پایگاه مدیریت بحران در استان مازندران داریم، اذعان داشت: هر زمانی که فریدونکنار وارد بحران شده است، می‌تواند به مرکز مدیریت بحران آمل مراجعه کند.

تقی‌زاده با بیان اینکه ایران از غنای مواد و نعمات الهی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم از این مواد و منابع به خوبی استفاده کنیم، خیانت کرده‌ایم.

مدیریت بحران شرکت توزیع برق مازندران اذعان کرد: برای اینکه این ملت در آسایش باشند وظیفه داریم به موقع سرکشی کنیم و مشکلات را برطرف نمائیم.

وی با اشاره به اینکه باید ایمنی را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: باید دوشادوش مدیران در زمان بحران حاضر باشیم و مشکلات را برطرف کنیم.

تقی‌زاده اظهار کرد: با توجه به اقلیم مازندران، ماهیت شبکه برق‌رسانی ما ترجیحا هوایی است و اگر فرهنگ زندگی در کنار تاسیسات برق را به مردم یاد ندهیم بسیاری از مردم آسیب می‌بینند و نقش رسانه‌ها نیز بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: اگر این مشکلات و خطرات را بدانیم به آسانی می‌توانیم در کنار یکدیگر با رعایت نکات ایمنی زندگی کنیم.

مدیریت بحران شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: برق ۲۰ هزار ولت را بدون اینکه قطع کنیم تعمیرات انجام می‌دهیم و این علم جدیدی است که به وسیله آن مردم در هیچ زمانی بدون برق نمی‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان تلفات ناشی از کار در شرکت توزیع برق فریدونکنار صفر بوده است که این امر نسبت به سایر شهرستان‌ها و استان‌ها بسیار ارزشمند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا