فرماندار فریدونکنار مطرح کرد:

تحقق خرید تضمینی ۱۶ هزار تن برنج از کشاورزان در سال ۹۳/ تخصیص ۶ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح ولیعصر (عج)

بصیر، مهرداد ابراهیمی در نشست مشترک بخشداری های مرکزی و دهفری فریدونکنار درباره عملکرد دولت در حوزه روستایی در سال گذشته اظهار کرد: خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی برای همه روستاهای فریدونکنار روند تکاملی داشته و تقویت شده است.

وی با اشاره به تخصیص دو میلیارد ریال برای تامین آب کشاورزی و ایجاد جاده دسترسی به مزارع، افزود: ۲۳ میلیارد ریال برای مکانیزه نمودن کشاورزی و به تبع آن ایجاد اشتغال برای دریافت کنندگان تسهیلات تامین اعتبار شده است.

فرماندار فریدونکنار از احداث ایستگاه پمپاژ میان محله، شرق ، کانال انتقال آب روستاهای فرم، سوته و حیدرکلا  با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال خبر و ادامه داد: اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در هزار و ۲۳۰ هکتار از اراضی با اعتباری بالغ بر ۲۷۹ میلیون ریال انجام شده است.

وی با بیان اینکه خدمات خوبی در حوزه کشاورزی برای امسال نیز برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: خرید تضمینی ۱۶ هزار تن برنج از کشاورزان در سال ۹۳ تحقق یافت.

ابراهیمی با تاکید بر افزایش خدمات در حوزه آبفای شهری و روستایی در فریدونکنار، از حفر یک حلقه چاه آب شرب جدید در محور درویش خیل با هزینه سه میلیارد ریال و توسعه ۶ کیلومتر شبکه آب با لوله پلی‌اتیلن با اعتباری به مبلغ سه میلیارد ریال در شهرستان فریدونکنار خبر داد.

وی از اصلاح شبکه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: احداث پکیج حذف کدورت آب ایستگاه مرکزی کریم‌کلا و احداث مخزن زمینی و هوایی اوکسر، نصب ۱۲ مورد شیر تخلیه برای افزایش کیفیت آب و توسعه شبکه آب ۲۲ روستا از مهم‌ترین اقدامات ابفای روستایی بوده است.

فرماندار فریدونکنار ارائه خدمات در حوزه آموزش و پرورش را در سطح مطلوبی ارزیابی و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی اصولی و تامین امکانات و اعتبار مورد نیاز رشد مطلوبی در زمینه‌های مختلف صورت گرفت که کسب هفت رتبه برتر استانی در طرح معلم پژوهنده و راهیابی دو طرح به مرحله کشوری، کسب رتبه نخست استان در آزمون پیشرفت تحصیلی در مقطع سوم علوم انسانی، کسب رتبه دوم و سوم در مسابقات رباتیک کشوری و کسب رتبه سوم استانی در جشنواره جابربن‌حیان در همین راستا محقق شده است.

وی در تشریح برنامه‌های حوزه عمرانی از تخصیص اعتبار به مبلغ ۶ میلیارد ریال برای تکمیل تقاطع غیر همسطح ولیعصر (عج)،  احداث بلوار ۲۴ متری به طول دو هزار و ۴۰۰ متر، زیرسازی و آسفالت خیابان فیروزآباد به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، زیرسازی و آسفالت خیابان ۲۴ متری به مساحت ۹ هزار و ۹۰۰ مترمربع خبر داد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه زیرسازی و آسفالت خیابان شهید بهشتی به مساحت بیش از سه هزار مترمربع تحقق یافت، اظهار کرد: احداث ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، روکش آسفالت چهار کیلومتر راه روستایی، زیرسازی کامل راه روستایی مهلبان، تخصیص سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل طرح هادی روستاها و تخصیص چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل ساختانهای فرمانداری و بخشداری دهفری را نیز داشته‌ایم.

وی در تشریح دستاوردها و اقدامات حوزه فرهنگی نیز از تخصیص ۱۳۰ میلیون تومان برای احداث مجتمع فرهنگی و قرآنی خبر داد و بیان کرد: برگزاری جشنواره ساحلی طرح دریا، برگزاری نمایشگاه عکس هنرمندان، قرآن و محصولات فرهنگی، برگزاری ستاد یادواره شهدا، دفاع مقدس و اعزام کاروان راهیان نور نیز انجام شده است.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه ساماندهی گلزار شهدای روستا سوته و مسجد امام سجاد (ع) انجام شد، گفت: اجرای طرح سپاس دیدار با خانواده معظم شهدا با حضور مسئولان، تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ۹ آثار فرهنگی شهرستان و افتتاح دفتر جهانگردی چرخ کبود، تالار و رستوران اطلس، هتل آپارتمان یاس و سیکا به مرحله اجرا رسیده است.

ابراهیمی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز با اجرای طرح بیمه سلامت در شهرستان، رفع مشکلات طرح پژشک خانواده، نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن، دستگاه بی خطر ساز امحای زباله و توسعه بخش دیالیز به دو بخش و افزایش ظرفیت از ۱۵ تخت به ۲۰ تخت روند خدمات رسانی به مردم افزایش پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان فریدونکنار در پایان گفت: تخصیص ۷۵۲ میلیون ریال برای بهسازی و تجهیز اماکن ورزشی شهرستان و تصویب ۹ میلیارد ریال برای تکمیل استادیوم آزادی، سالن ورزشی فیروزآباد و نیز کاردگرمحله از مهم‌ترین دستاوردهای حوزه ورزش و جوانان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا