پس از گذشت 20 سال از اهدای زمین؛

احداث سالن ورزشی سرپوشیده روستای فرم آغاز شد

DSC_0036

بصیر، پس از گذشت ۲۰ سال از اهدای زمین، عملیات احداث سالن سرپوشیده روستای فرم با حضور مهرداد ابراهیمی فرماندار، سید قاسم حسینیان بخشدار مرکزی و قهرمان کلیج رئیس اداره ورزش و جوانان آغاز شد.

در حاشیه این عملیات غضنفر رضازاده دهیار روستای فرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیر، با اعلام این خبر، اظهار داشت: احداث این سالن ورزشی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و ۸۰۰ مترمربع زیربنا پس از ۲۰ سال آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای این دوره به همت دهیاری و مسئولان می‌خواهند که این کار را به پایان برسانند و فرماندارنیز برای اختصاص بودجه در کمیته برنامه‌ریزی وعده‌های مساعدی دادند.

دهیار روستای فرم با اشاره به اینکه  برآورد ریالی این پروژه ۵ میلیارد ریال است، اذعان کرد: مدیرکل امور روستایی نیز وعده‌هایی برای این پروژه داد، ما در فنداسیون نیز با مشکلاتی مواجه بودیم که مدیرکل این اعتبار را برای این امر تخصیص داد که تا به این لحظه محقق نشد.

رضازاده خاطرنشان کرد: هزینه‌های آغازین این عملیات را دهیاری و شورا متقبل شد و بخش زیادی از هزینه بتن‌ریزی را فرماندار بر عهده گرفت که حدود ۱۱ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۴ سوله این ورزشگاه را آماده کنیم و حتی پس از آن در صورت نیاز از مراجع بالاتر نیز درخواست کمک می‌کنیم.

دهیار روستای فرم افزود: فرم ۳۰۰ نفر ورزشکار دارد که در روستاهای همجوار و آّب‌بندان این روستا تمرین می‌کنند و با توجه به اینکه این سالن ظرفیت مناسبی دارد در ابتدا در اختیار اهالی و جوانان این روستا قرار می‌گیرد و آمادگی داریم استفاده شهرستانی نیز صورت بپذیرد.

رضازاده با اشاره به اینکه وعده‌های نماینده مجلس در این زمینه تاکنون محقق نشده است، بیان داشت: درخواست ما از مسئولان این است که از ما پشتیبانی کنند و نگاه ویژه به این سال چندمنظوره داشته باشند، متاسفانه تا به امروز وعده‌های نماینده مجلس محقق نشد.

وی در پایان از زحمات و حمایت‌های ناصر باباجانی، رمضان علیزاده و شعبانعلی رسولیان اعضای شورای اسلامی و مردم روستای فرم تشکر کرد.

طرح هادی مشکل اصلی روستای فرم

ناصر باباجانی رئیس شورای فرم نیز در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: پس از تشکیل شورای ورزشی روستای فرم، اقدامات خوبی در این روستا صورت پذیرفت که نتیجه آن آغاز عملیات احداث سالن ورزشی است که ۲۳ سال قبل کلنگ آن بر زمین خورده بود.

وی با اشاره به برخی مشکلات روستای فرم، تصریح کرد: احداث ساختمان دهیاری، رفع مشکلات مربوط به طرح هادی، برق‌رسانی زمین کشاورزی‌، احداث سد سردهنه روستاهای حیدرکلا و فرم و آبرسانی به انتهای زمین کشاورزی از دغدغه‌های مردم این روستا است.

رئیس شورای فرم خاطرنشان کرد: طرح هادی در جاده اصلی اجرا نشده است که از مسئولان می خواهیم این عقب‌نشینی اجرایی شود چرا که در روز بارانی در پیاده‌رو شرایط مطلوب نیست و مردم مجبورند در آسفالت راه بروند و این امر موجب ایجاد تصادف‌های زیادی در روستا می‌شود.

پروژه سالن ورزشی فرم خودجوش و خارج از برنامه بوده است

مهرداد ابراهیمی فرماندار فریدونکنار نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: زمین سالن ورزشی فرم به همت مردم اهدا شد و چند سالی بود که بعد از کلنگ‌زنی این پروه متوقف شد و در حال از دست دادن توجیه فنی خود بوده است.

وی تصریح کرد: طی بازدیدی که در ماه گذشته داشتیم مردم فرم درخواست کردند تا این ورزشگاه احداث شود.

ابراهیمی افزود: با توجه به اینکه این سالن ورزشی در مسیر جاده است و روستاهای مجاور نیز از آن می‌توانند استفاده کنند و حتی در موارد بحرانی نیز می‌تواند به عنوان مکانی برای پدافند غیرعامل باشد به همت خیران احداث آن را آغاز کردیم.

فرماندار فریدونکنار گفت: با حمایت خیران بتن‌ریزی را آغاز دادیم و پس از آن در کمیته برنامه‌ریزی بودجه‌ای برای آن اختصاص می‌دهیم تا این ورزشگاه را احداث و به جوانان تحویل دهیم.

ابراهیمی با بیان اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان و نماینده مجلس می‌توانند در این موضوع کمک‌کار باشند، اظهار کرد: چون این پروژه به صورت روستایی و خودجوش در حال احداث بود هیچ برنامه‌ای برای آن درنظر گرفته نشد.

وی افزود: برای احداث این سالن ورزشی بودجه‌ای را از کمیته برنامه‌ریزی تامین می‌کنیم و باقیمانده را از سوی اداره‌کل رزش و جوانان و نماینده مجلس پیگیری می‌کنیم تا پروژه فرسایشی و مردم ناامید نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا