کمتر از ۲ درصد در استان بی سواد وجود دارد

بصیر،داوود تقی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار دریاسر اظهار داشت: براساس آمار سرشماری سال ۹۰ استان مازندران نرخ باسوادی مازندران نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است و چیزی کمتر از ۲ درصد بی‌سواد در استان وجوددارد، این درصد پراکنده هستند و منظور مخاطبان سن ۱۰ تا ۴۹ است و بخش عمده آنها را خانم‌ها تشکیل می دهند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده از طریق وزارت مطلوب و سازمان نهضت سوادآموزی طرح تشویقی برای محو بی‌سوادی در نظر گرفته شده‌است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران بیان‌داشت: طرح تشویق سوادآموز برای اولین بار در سطح کشور آغاز شده است و یکی از طرح‌های تشویقی طرح خودآموز است که در این طرح سوادآموز به واسطه سوادآموزی توسط یکی از محارم خود تمامی هزینه سوادآموزی را دریافت خواهد کرد.

تقی‌نیا اهدای ۲۰ درصد از هزینه سوادآموزی بعد از اتمام دوره سوادآموز را راهکار دوم محو بی‌سوادی دانست و بیان کرد: دلایل زیادی وجوددارد که افراد بی‌سواد به کلاس سوادآموزی نمی آیند و این یک دغدغه است که دولت امسال اهرم تشویقی را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه مراحل آموزش و یادگیری اعم از لوازم التحریر و کتاب توسط دولت تامین می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران از همه دستگاه‌ها جهت محو بی‌سوادی درخواست همکاری کرد و افزود: با کمک و پیگیر همه دستگاه‌ها اعم از فرمانداران به‌عنوان نماینده عالی دولت، مسئولان روستایی و شهری، شوراها و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، ائمه جمعه و جماعات و دانش آموزان مدارس، آموزش و پرورش را در راستای ریشه‌کنی بیسوادی یاری کنند./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا