نظر مردم فریدونکنار در مورد دستیابی به «توافق پایدار»؛

توافقی پایدار است که عزت و اقتدار نظام را حفظ کند/ توافق بد حیثیت نظام را لکه‌دار می‌کند

بصیر، در حالیکه به پایان مذاکرات هسته‌ای نزدیک می‌شویم، برخی زیاده‌خواهی‌ها از سوی استکبار جهانی موجب شد تا مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، بار دیگر توطئه‌های آنان را نقش بر آب کند و با ترسیم مجدد خطوط قرمز برای تیم هسته‌ای کشورمان، مواضع کشورمان را تبیین کردند.

ایشان در این سخنرانی بارها بر رسیدن به یک توافق خوب و پایدار تاکید داشتند و به تیم دیپلماسی ایران هشدار دادند تا توافق بد با کشوری کع اهل خدعه و نیرنگ است را بدست نیاورند.

در همین ارتباط ایشان بارها بر حصول «توافق پایدار» سخن به میان آوردند که نشان از دغدغه بالا و اهمیت این موضوع دارد.

به همین دلیل خبرنگار پایگاه خبری بصیر، در جمع مردم نمازگزار جمعه فریدونکنار حاضر شد و نظر آنها را در خصوص ویژگی‌های یک توافق پایدار و دلیل تاکید رهبری بر آن، ویژگی یک توافق بد، تعلیق یا لغو تحریم‌ها و غیره پرسیده است که تقدیم شما خوانندگان محترم می‌شود:

توافقی پایدار است که عزت و اقتدار نظام را حفظ کند

سیدشعبان حسینی در گفت‌وگو با بصیرنیوز گفت: توافقی خوب و پایدار است که عزت و اقتدار نظام را حفظ کند و موجب تضعیف کشور نشود.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها که هنوز خود را وفادار به چکمه‌های رضاخان می‌دانند، به دنبال این هستند که به منافع خود برسند و به همین دلیل به دنبال ایجاد یک توافق بد هستند و برای رسیدن به آن از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنند.

خطوط قرمز ترسیم شده رهبری رعایت شود

زهرا بالو نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در خبرها شنیده‌ایم که استکبار جهانی فقط می‌خواهد تحریم‌ها را تعلیق کند، به همین دلیل به تیم مذاکره‌کننده کشورمان می‌گوئیم نباید زیر بار این توافق که مصداق توافق بد است بروند، بلکه باید توافقی کنند که تمامی تحریم‌ها لغو شوند.

وی افزود: توافقی پایدار است که خطوط قرمز ترسیم شده رهبری در آن کاملا رعایت شود.

توافق بد حیثیت نظام را لکه‌دار می‌کند

محمد نبی‌زاده که دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی است نیز در این زمینه گفت: آنها به دنبال توافقی هستند که امنیت متحد خود یعنی رژیم صهیونیستی را تضمین کنند به همین خاطر فشار زیادی بر تیم دیپلماسی کشر وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه نباید هرگز فکر کنیم که با این مذاکرات و رسیدن به توافق احتمالی ماهیت آمریکا و نظام سلطه تغییر می‌کند، اذعان کرد: از نگاه دیگر زمانی به یک توافق خوب و پایدار می‌رسیم که تمامی شرایط بدعهدی را در توافق از بین ببریم چرا که هیچ اطمینانی نمی‌توان به آمریکا داشت که آنها پایبند به تعهداتشان باشند.

این دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی ادامه داد: مسئولان باید توجه کنند که با یک توافق بد حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران لکه دار می‌شود.

نبی‌زاده افزود: توافقی بد است که خطوط قرمز رهبری رعایت نشود و تحریم‌ها به طور کلی لغو نشود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما با مقاومت‌شان به دنیا فهماندند که تحریم‌ها ما را به سوی سازش و ذلت نمی‌برد و تنها نگاه ما به آمریکا و متحدانش نگاه تقابلی است.

بازجویی از دانشمندان هسته‌ای مصداق یک توافق بد

کریم برزگر دیگر نمازگزار فریدونکناری با اشاره به اینکه دولت باید توجه کند که خواست این ملت نپذیرفتن ذلت و خواری است، اظهار کرد: نباید به بهانه کنترل تاسیسات هسته‌ای اجازه دهیم با دانشمندان ما مصاحبه و یا بهتر است بگوئیم بازجویی کنند و این مصداق یک توافق بد است.

وی افزود: توافق پایدار در یک کلام یعنی گوش سپردن و انجام دادن دستورات مقام معظم رهبری.

به گزارش بصیر، این تنها بخشی از سخنان و خواسته‌های مردم شهرستان فریدونکنار نسبت به رسیدن به یک توافقی است که از آن به نام «توافق پایدار» می‌کنند، اما آنچه به نظر می‌رسد توافق پایدار زمانی به دست می‌آید که خوب و منصفانه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا