عکس/ تنظیم الگوی خواب با لامپ ابریشمی

بصیر،
بیشترآسایش و شادابی که در طول روز داریم به دلیل نوری است که با آن مواجه هستیم.

با استفاده از این اصل کلی، شرکت تحقیقاتی Sarron نوعی از لامپ های LED را ساخته است که می تواند ساعت درونی بدن انسان را با پیوستاری از تغیر رنگ نور خورشید همزمان گرداند.

این نور ابریشم نام دارد؛ و طراحان مدعی اند چنین نوری می تواند عملکرد و همچنین الگو های خواب ما را به وسیله دادن نور کافی که در هر لحظه از روز متغیر است، بهبود ببخشد.

به گفته محققان این لامپ های LED قابل برنامه ریزی، نوری را از خود منتشر می کنند که با ریتم شبانه روزی ساعت داخلی کاربر همگام است و در طول ۲۴ ساعت با تغیرات فیزیکی، ذهنی و رفتاری که ما در برابر طیفی از روشنایی ها و تاریکی از خود واکنش نشان می دهیم عملکردی همزمان دارد.
لامپ های ۸۰۰ لومن که با سوکت E27 نیز سازگاری دارد، دو نوع  LED دارد؛ یکی از آنها برای رنگ های تیره و و سرد و دیگری لامپ های ‌LED برای رنگ های روشن و گرم تر هستند.

برای روشنایی و نوری که ما در طول روز با آن مواجه هستیم لامپ LED رنگ تیره روشن می شود.

همچنین این امکان وجود دارد که شرایط روشنایی پیش آید که ما از هر دو لامپ رنگی استفاده نماییم که باعث می شود یک نوری تشکیل شود که هم با نور گرم و هم با نور های تیره ترکیب شود و به این ترتیب یک تعادلی در ترکیب رنگ نورها از خود نشان دهد. همچنین لامپ LED گرم هم فقط در زمان شب روشن می شود.

ایده کلی از این طرح این ست که لامپ های  ابریشمی LED که در طول روز و شب روشن می شوند می توانند آرامش را در طول روز به کاربران بدهند و همچنین الگوی خواب آنها را در طول شب ترمیم نمایند؛ به عقیده محققان، این اشتباهی است که افراد آن را به جای میزان و نوع نور به زمان ربط می دهند./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا