رویترز: ۲۵ میلیون یمنی با قحطی آب مواجهند

بصیر، در حالی که ماه رمضان به نیمه خود نزدیک شده، تجاوزات سعودیها به مردم و کشور یمن ادامه دارد؛ تجاوزاتی که اکنون خطر قحطی آب آشامیدنی برای یمنیها را تشدید کرده است.

در حالی که تجاوزات نظامی عربستان سعودی به یمن و همچنین محاصره دریایی، هوایی و زمینی این کشور ادامه دارد، رویترز گزارش داد: « یمنی‌ها با افزایش بهای آب آشامیدنی مواجهند و از نظر کارشناسان، برای مردم یمن شاید کمبود آب آشامیدنی مشکل بزرگتری از جنگ باشد».

در این گزارش آمده است: «حملات به یمن به منظور بازگرداندن رئیس‌جمهور در تبعید به قدرت صورت گرفته است و محاصره فضای هوایی و دریایی یمن ارسال مواد غذایی و سوخت به این کشور فقیر را قطع کرده است. بسیاری از پمپاژهای تولید آب به دلیل کمبود سوخت عملا کار نمی‌کنند و هزینه پمپهایی که در حال تولید آب هستند بسیار بالا بوده و آب تولیدی‌شان ارزان نیست».

«عبدالخالق عوان» کارشناس ارشد وزارت آب و محیط زیست یمن گفت: «مردم عادی یمن اکنون بیش از ۳۰ درصد از درآمدشان را فقط برای خرید آب منازلشان پرداخت می‌کنند که این میزان بیشترین و بالاترین نرخ در جهان است».

این مقام یمنی گفت که بهای آب آشامیدنی از ابتدای ماه مارس تاکنون به بیش از سه برابر افزایش یافته است و برای تانکر ۴ متر مکعبی آب باید ۱۰ هزار ریال معادل ۴۷ دلار باید پرداخته شود.

او درباره علت افزایش شدید بهای آب آشامیدنی در یمن گفت: «به علت قیمتهای بسیار بالای سوخت، صاحبان چاه‌های آب به ندرت و سختی می‌توانند سوخت از بازار سیاه تهیه کنند و گهگاه برای ۲۰ لیتر سوخت از بازار سیاه باید ۴۰ دلار پرداخت کنند».

این گزارش در حالی منتشر شده که با وجود آغاز ماه رمضان حملات به مردم یمن توسط سعودیها و محاصره همه جانبه این کشور همچنان ادامه دارد./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا