کارشناس مذهبی مطرح کرد:

روحانیت پرچم‌دار نهضت علمی و فرهنگی کشور هستند

بصیر، حجت‌الاسلام فرسوی در یادواره شهدای روحانی فریدونکنار در مسجد ولیعصر این شهرستان اظهار کرد: مرگی موجب افتخار است که ائمه برای رسیدن به آن آرزوی توفیق می‌کردند و بهترین مرگ شهادت است.

وی با اشاره به سیره امام صادق(ع)، تصریح کرد: امام صادق برای اسلام قیام فرهنگی کرد و بیش از ۴ هزار دانشجو فارغ‌التحصیل علوم مختلف از ثمرات برکات این امام است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به خدمات روحانیون در کشور، خاطرنشان کرد: علمای کشور موجب پیروزی‌های زیادی در کشور شدند و آنها با هدایت، روشنگری، ارتقای علمی و فرهنگی جامعه پرچم‌دار علمی و فرهنگی کشور هستند.

فرسوی با اشاره به اینکه تعداد شهدای روحانیت ۷ برابر شهدای دیگر است،  بیان کرد: روحانیت در تمامی صحنه‌ها همراه مردم بود و حتی در بین این شهدای غواص نیز در قم یک روحانی حضور داشت.

وی ادامه داد: روحانیت عمامه را کفن خود می‌داند و این کفن در راه ایثار مقاومت همواره به همراه آنها قرار دارد.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای غواص، گفت: تشییع شهدا موجب شد تا زنانی که در رابطه با حجاب سهل‌انگار بودند به آن توجه بیشتری داشته باشد چرا که سیاهی چادر خانم کوبنده‌تر از خون شهیدان برای دشمن است.

وی ادامه داد: پیام دیگر حضور این شهدا در فریدونکنار به کسانی بود که به دنیا وابستگی داشتند و مشغول جمع کردن اموال برای خود هستند، در وصیت‌نامه شهدا آمده است که شهدا سنگر را با تمام دنیا عض نمی‌کردند.

فرسوی افزود: درست است که این شهدا دستشان بسته بود اما راه و سیره آنها باز است، دستان شهدا را بستند اما نمی‌توانند فرهنگ و تفکر شهادت را ببندند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در پیروزی و موفقیت هسته‌ای اخیر نیز خون شهدا دهان یاوه‌گویان را بسته بود، تاکید کرد: تنها راه پیروزی نهایی و اقتدار این ملت پیمودن خط استقامت و ایثار ترسیم شده از سوی شهدا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا