در حاشیه برگزاری همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه؛

نقدی: اهانت کنندگان به روستائیان توسط مردم و رسانه‌ها متنبه شدند

بصیر، همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه خراسان و قم در مشهد در حال برگزاری است که با حضور مهمانانی از سراسر کشور و سخنرانی سردار نقدی، حیدر مصلحی و سردار نجات همراه شده است.

نقدی: اینکه روزی چند بار رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در مورد ایران اظهار نظر می کنند به خاطر مسائل هسته‌ای است؟

اهانت کنندگان به روستائیان توسط مردم و رسانه‌ها متنبه شدند

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این همایش اظهار کرد: در روزهای بسیار حساس و سرنوشت‌سازی به سر می‌بریم که برای عبور از این شرایط پیچیده باید با دقت حقایق را از میان گرد وغبار فتنه ها کشف و از ولایت پیروی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در بحث درگیری بین ایران و ابرقدرت‌ها بر سر مسائل هسته‌ای، این سوال مطرح بوده که آیا مسئله این مذاکرات مسائل هسته‌ای است یا حقیقت دیگری وجود دارد؟ آیا مسئله این دوازده سال مذاکره میان تمام کشورهای بزرگ دنیا مسئله هسته‌ای و ساخت چند بمب اتمی بود؟

وی خاطرنشان کرد: اینکه روزی چند بار رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در مورد ایران اظهار نظر می کنند به خاطر مسایل هسته‌ای است؟ اگر موضوع هسته‌ای مد نظر باشد آنان باید با کشور روسیه با آن تجهیزات هسته‌ای مذاکره کنند یا اگر موضوع موردنظرشان رقابت اقتصادی است که باید در مورد چین اظهارنظر کنند و در موردش حرف بزنند.

نقدی گفت: پس به این نتیجه می رسیم که مسئله مذاکرات برای آنان مسائل هسته‌ای نیست، چگونه می‌شود کشوری که خود هزار کلاهک هسته‌ای و ۳۰۰ موشک آماده به شلیک دارد، از ساخت یک کلاهک هسته‌ای در ایران این همه واهمه داشته باشد؟

وی ادامه داد: قطعاً مسئله فرا هسته‌ای در مذاکرات باعث شد که ۹ شبانه‌ روز وزیران خارجه هفت کشور در لوزان جمع شوند و وزیر خارجه آمریکا ۲۰ شبانه‌روز با پای شکسته در مذاکرات حضور یابد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه برخی اقتصاد عاریتی را باب کرده‌اند، گفت: اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات است نه اقتصاد عاریتی، می‌گوییم آب کم است، ژست می‌گیرند و می‌گویند سیاست نگذاشت، این راه حل برون رفت از مشکل کم آبی نیست، نیاز ما به آبیاری‌های مکانیزه در مقابل این هدر رفت آب است، بارها نامه‌ زده‌ایم که بسیج پای کار است و حاضریم این مشکل را حل کنیم، اما برخی می‌گویند مشکل کم آبی وابسته به تحریم است در حالی که با تکیه بر توان داخل می‌توانیم این موضوع را حل کنیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی خودمان را باور داشته باشیم وبه توان خودمان تکیه کنیم، اما در اقتصاد عاریتی باورمان این است که فقط در آبگوشت بزباش می توانیم رقابت کنیم، اقتصاد مقاومتی مارا برای تبدیل دانش به ثروت و تلاش برای تسریع شتاب علمی کشور فعال می کند اما اقتصاد عاریتی تمام امیدش به رابطه با آمریکا و وارد کردن علم از غرب است.

نقدی با بیان اینکه هرگاه تکنولوژی‌ را از غرب وارد کرده ایم برایمان مشکل ساز شده است، ادامه داد: درهمین صنعت خودروسازی که از غرب گرفته‌ایم هنوز ضعیف و بیمار است، اما در علم و تکنولوژی که و بومی کشورمان بوده است، همچون علم هسته‌ای و یا موشکی همیشه سربلند بوده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه وادادگی ضد اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: برخی می‌گویند پس از رفع تحریم‌ها غربی‌ها در کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند اما سوال این است که کدام سرمایه‌گذاری؟ امروز سرمایه‌گذاران داخلی هم حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور نیستند، چرا که سودی ندارد و مشکلات سرمایه‌گذاری متعدد است و سود به جیب دلالان می‌رود، به ویژه در شرایط خاص که تحریم روی ماشه است کدام غربی می‌آید سرمایه‌گذاری کند به چه اطمینانی، از این عکس گرفتن‌های پیاپی با وزرای خارجی و میهمانان خارجی که چیزی عایدمان، آنها رفت و آمد می‌کنند تا به طراحی‌های جدیدی برسند، چرا که دشمن، دشمن است و دشمنی می‌کند، دیروز با تحریم و امروز با رفت و آمدهای خود.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم بوده این است که باید دانش و توان خود را تقویت کنیم و این تفکر غیرقابل قبول است که دانش و توان داخلی مشکلات را حل نمی‌کند و حتما با آمریکا باید رابطه داشته باشیم، این ذائقه‌ی دانشگاه‌های ما است، چرا که در دانشگاه همان علم سیاستی تدریس می‌شود که همان‌‌ها را در غرب و آمریکا جان کری خوانده است، پس از ۳۶ سال دانشگاه‌های ما هنوز جیره‌خوار غرب و تفکرات غربی هستند، در حالی که عقبه دانش و علم ما بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر از آن‌هاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: امروز پشت میز نشینی‌ها، علاقه به رفاه‌طلبی و بی‌توجهی به علم و دانش در سطح جامعه دیده می‌شود که اینها محصول دانشگاه‌های مریض است که باید حوزه‌های علمیه در این موضوعات ورود کنند.

نقدی تصریح کرد: نیاز به علم و تحصیلات دانشگاهی داریم که در آن تمامی رشته‌های دانشگاهی خط فکری ولایت را پیگیری کنند نه اینکه در بعضی موارد شاهد باشیم، هرچه مقاطع تحصیلی‌شان بالاتر می‌رود از ولایت فاصله بگیرند.

وی گفت: مصوبه راه‌اندازی دانشگاه بسیج در ستاد کل نیروهای در حوزه های علوم اسلامی تصویب شده است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: حرف ما این است که در حوزه‌های علوم انسانی باید خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم و علوم غربی را نه به عنوان علم بلکه به عنوان نظریه‌های معارض کنار بگذاریم.

نقدی تصریح کرد: امروز ما از میدان‌های جنگ نمی‌ترسیم چرا که در یمن و عراق و سایر کشورها دست بالاتر ما هستیم و پیوند عمیقی را در جبهه‌های یمن و عراق می‌بینیم.

وی ادامه داد: آزادسازی‌های در بیجی و تکریت قدم‌های بسیار بزرگی بود و این اشتباه استراتژیک رژیم صهیونیستی در راه‌اندازی طرح‌های تکفیری‌ها در منطقه است، چرا که در عراق و یمن نیروهای عراقی و یمنی در مقابل آنان می‌جنگند و بیجی و تکریت را آزادسازی می‌کنند و آبدیده می‌شوند، چنین نیروهایی روزی به راحتی در مقابل اسرائیل پیشروی کرده و قدس را آزاد می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تصریح کرد: ترس ما از عقبه های فکری است که نگاه اقتصاد عاریتی را جایگزین اقتصاد مقاومتی می کند، حل مشکلات کشوری با نگاه به توان داخلی است تجربه نشان داده است هرجا با صلابت ظاهر شده ایم مشکلاتمان حل شده است.

سردار نجات: در شرایط بدر و خیبر هستیم/ مقاومت و ایستادگی مردم باعث آمدن سران استکبار بر سر میز مذاکره با ایران شد

سردار محمدحسین نجات معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: جریان فرهنگی معارض در کشور وجود دارد و طبق تأکید مقام معظم رهبری باید به صورت جبهه‌ای در مقابل این هجمه عمل کرد، جریان فرهنگی معارض، مجموعه‌ای است که به اسلام و انقلاب هیچ اعتقادی ندارد و با کمک شیوه های فرهنگی با اصول اسلام مقابله می کند.

وی ادامه داد: جبهه فکری خودی، مجموعه‌ای است که به اصول و ارزش‌های نظام و اسلام ایمان دارند و از طریق فعالیت‌های فرهنگی باعث رشد و ترویج اسلام و مبانی انقلاب می گردد، بنابراین کسانی که کاری در راستای پیشرفت انقلاب انجام نمی‌دهد به عنوان جبهه فرهنگی خودی به شمار نمی آیند زیرا فقط اعتقاد به انقلاب دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جریان‌های مختلف جبهه فرهنگی معارض در داخل و خارج کشور گفت: یکی از جریان های معارض موجود در کشور، جریان فرهنگی غربگرایان است که هدفشان ترویج فرهنگ غرب در کشور است، از جمله فعالان این جریان می توان ازمارکسیست‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و فمینیسم‌ها نام برد.

وی ادامه داد: دومین جبهه فرهنگی معارض فعالیت خود را پس از رحلت امام خمینی(ره) از طریق جریان مذهبی غرب‌گرا آغاز کرد که از جمله آن جریان مهندس بازرگان، نهضت آزادی و نیز اصلاحات و دوم خردادی‌ها است.

سردار نجات بیان داشت: سومین جریان فرهنگی معارض، جریان مروجان موسیقی غرب، رپ و زیر زمینی، فرقه های نو ظهور، مدل های فشن و جریان های انحرافی و … هستند.

وی درباره جریان فرهنگی معارض انقلاب اسلامی در خارج از کشور گفت: تمام نهاد ها دولت هایی که علیه کشورمان در دنیا فعالیت می کنند، از قبیل رسانه هایی مانند بی.بی.سی، من و تو و تشکل های به اصطلاح مردمی و غیر دولتی مانند یونسکو از فعالین این جریان هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: یونسکو با هدف آموزش کودکان ایران، بیش از ۵ هزار مهدکودک در دولت هفتم و هشتم در کشور تأسیس کرد.

وی ادامه داد: همچنین یونسکو با عنوان آموزش زنان به فعالیت‌ها و آموزش‌هایی از جمله خانواده و بهداشت خانواده در ایران پرداخته است که با وجود تأکید رهبری بر اتمام آن، اما هنوز در حال فعالیت هستند.

سردار نجات تصریح کرد: هدف اصلی جریان فرهنگی معارض در داخل کشور براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است، اما هدف کوچکتر آنها تغییر فرهنگ کشور و ترویج ذائقه غرب و تغییر باورها و اعتقادات مردم است.

وی اظهار کرد: اگر بر اساس تغییر باورها، رفتار در جامعه تغییرکند، شرایط کشور همانند زمان امام حسن مجتبی(ع) خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: شرایط کنونی کشور شبیه به زمان پیامبر(ص) در صدر اسلام است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ در شرایطی همانند زمان جنگ بدر و خیبر هستیم، زیرا مردم و جوانان ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و این چیزی بود که در زمان امام حسن مجتبی(ع) وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: رسانه به عنوان مهمترین ابزار در دست جبهه فرهنگی معارض داخل و خارج از کشور است و هرکس امروز در دنیا قدرت رسانه ای داشته باشد حرف اول را می زند.

سردار نجات افزود: گسترش وابستگی به رسانه ها باعث شده تا میزان مطالعه در جوانان ما کاهش یابد و با اتلاف وقت و انرژی فرصت رسیدگی به سایر امور را نداشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از ابزارهای جبهه فرهنگی معارض هنر، شامل سینما، انیمیشن و سایر هنرهای نمایشی که فرهنگ غرب را منتقل می‌کند؛ مراکز آموزشی نیز جزو ابزارهای این جبهه در کشور هستند که متأسفانه به طور جدی نیز در آن فعالیت می‌کنند، آموزش موسیقی، رقص در مهد کودک در مهم‌ترین سن یادگیری برای انتقال فرهنگ غرب از جمله این فعالیت ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: هدف برخی جریان های انحرافی در کشور در قضیه توافق هسته ای نشان دادن دیپلماسی بود، در حالی که مقاومت و ایستادگی مردم باعث آمدن سران استکبار بر سر میز مذاکره با ایران شد.

وی تأکید کرد: دستاوردهای هسته‌ای نه با دیپلماسی بلکه با ۱۲ سال مقاومت مردم پدید آمد، دیپلماسی با دست پر براثر مقاومت مردم ایران باعث ایجاد مذاکرات ۵+۱ و توافق به دست آمده شد.

سردار نجات ادامه داد: جریان انحرافی معارض انقلاب می خواهد گذشته را با موضوعاتی مانند اینکه چرا انقلاب و امام خمینی در مقابل آمریکا ایستادگی کرد؟ چرا مقام معظم رهبری ۲۵ سال در برابر آمریکا مقاوت کردند؟ به چالش بکشد، ما باید بدانیم که دستاوردهای هسته ای جز با مقاومت، ایستادگی و استکبارستیزی به دست نمی آید.

وی گفت: راه‌اندازی و ترویج اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت اصلی امروز کشور است؛ تقویت و ایجاد خانواده در تراز انقلاب اسلامی یکی دیگر از اولویت‌های انقلاب است، زیرا فقط چنین خانواده‌ای می‌تواند در برابر هجمه‌های فرهنگی جبهه معارض مقابله کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان یادآور شد: برای مقابله با جریان فرهنگی غرب گرا باید انس با قرآن و فرهنگ نماز گسترش یابد.

مصلحی: دشمن به دنبال عادی‌سازی است تا مسئولان ایرانی و آمریکایی مقابل هم بنشینند و صحبت کنند/ فتنه مختص سال ۸۸ نبود

حیدر مصلحی با بیان این موضوع که امروز دشمنان نظام در عرصه جنگ نرم به دنبال تغییر افکار،‌ تغییر رفتار، تغییر ساختارها و تغییر باورها بوده است؛ گفت: ما باید متناسب با این محورها، نظام تبلیغاتی خود را مشخص کنیم.مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه با اولویت‌بندی عرصه جنگ نرم، به عرصه‌های مقابله با جنگ نرم به عنوان  اولویت مبازره اشاره کرد و افزود: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس فقه دفاع وجود داشت، امروز نیز باید فقه جنگ نرم وجود داشته باشد. وی در ادامه افزود: افسران و سربازان جنگ نرم نیز باید با فقه این جنگ جدید آشنا باشند که این مسئله نیازمند حضور جدی و پررنگ حوزه‌های علمیه در عرصه های جنگ نرم است.

مصلحی با اشاره به با اشاره به ضرورت حضور نخبگان حوزه‌های علمیه در عرصه جنگ نرم افزود: در زمینه جنگ نرم سوالات زیادی مطرح است و باید بر مبنای این سوالات ببینیم که چه انجام داده‌ایم.

وزیر سابق اطلاعات، با اشاره به ضرورت دفاع در حوزه جنگ نرم، گفت: سه سال پیش در وزارت اطلاعات از درون «سی.آی.ای» جزوه‌ای ۱۰۰ صفحه‌ای را یافتیم و دیدیم که آنها برای ۳۰ و ۴۰ سال آینده ایران برنامه دارند؛ هر چند که بابت آن ثناریوی دشمن بسیار هزینه کردیم؛ اما جالب اینجا است که بدانیم طراحی‌های دشمن برای کشور ما مختص یک روز و دو روز و یک سال و دو ساله نیست؛ لذا فتنه مختص سال ۸۸ نبود.

مصلحی در ادامه به تشریح طراحی‌های برنامه‌های دشمن در فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: این که چرا فتنه ۸۸ در سال ۸۸ رخ داد و چرا مهره آن میرحسین موسوی بود، باید به این نکته توجه کرد که دشمن در طراحی‌های خود دقیق از چند دهه قبل دقیق عمل کرده بود و از خواص فردی مانند موسوی را انتخاب کرد که البته موفق نشدند اما باید توجه داشت که فتنه تمام نشده و ادامه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم مساجد و حسینیه ها در عرصه جنگ نرم اذعان کرد: از ظرفیت مساجد مثب گذشته استفاده نمی‌شود و این ظرفیت به هرز رفته است؛ لذا روحانیون و حوزوی‌ها باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند که در عرضه جنگ نرم پشتوانه خوبی برای نظام است. وی افزود: حتی باید از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه کشور در شبکه‌های اجتماعی استفاده بهینه شود و در این راه به رویش‌های انقلاب نیز دقت کنیم همانطور که انقلاب ریزش دارد، رویش‌هایی نیز دارد.

 

سعیدی: عناصر پشت صحنه فتنه ۸۸ از یک سال گذشته برنامه‌های خود را شروع کرده اند

حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: بنده درحال بررسی «نقش مثبت و منفی خواص در پاسداری از میراث امام (ره)» هستم که مورد استقبال بزرگان نیز واقع شده است، اکنون باید ببینیم ما در دوره خودمان آنطور که انتظار می رفت از میراث امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی پاسداری کرده ایم؟

وی ادامه داد: چرا با وجود توصیه‌های فراوان پس از رحلت پیامبر(ص) و دیگر پیامبران باز هم خواص دچار اشتباه شده‌اند؟ می خواهیم شرایط خواص پس از رحلت امام خمینی(ره) در زمان حال را با وضعیت خواص زمان پیامبر(ص) را مقایسه کنیم تا ببینیم چرا اشتباهات گذشته را تکرار کرده اند؟

حجت الاسلام سعیدی گفت: بنده معتقدم بعد از رحلت امام خمینی(ره) اشتباهات خواص به توان ۲ تکرار شده است.

وی ادامه داد: به عقیده بنده پنج اصل اشتراک بین پیامبران الهی وجود دارد، حجیت، تبعیت، نسل، رسالت الهی و اختیارات پنج اصل مشترک در میان پیامبران الهی بوده که باید به آن توجه کرد و نمی توان در این اصول تبعیضی میان پیامبران الهی قائل شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت: ۲ تفاوت میان خواص عصر حاضر و خواص زمان پیامبر(ص) وجود دارد که این ۲ تفاوت در کمیت و کیفیت است، تفاوت اول این است که پس از امام خمینی(ره) اکثر خواص به ولایت فقیه و رهبری پایبند بودند و تفاوت دوم مردم هستند که پشتیبان ولایت ماندند.

حجت الاسلام سعیدی با تطبیق اشتباهات خواص پس از رحلت پیامبر(ص) در زمان ولایت امیرالمومنین (ع) با زمان کنونی گفت: اولین اشتباه پس از رحلت پیامبر(ص) تفاوت عملکرد خواص نسبت به پیامبر(ص) و امیرالمومنین علی (ع) بود، پس از رحلت پیامبر(ص) پیروان ایشان به سه دسته تقسیم شدند، یک دسته در محور ولایت پیامبر(ص) ایستادند، دسته دیگر در مقابل ولی پیامبر ایستادند، دسته سوم کسانی بودند که خود را بی‌طرف می‌خواندند ومعتقد بودند که با هیچ طرفی نیستند، کسانی که در لاک محافظه‌کاری، اعتدال و مصحلت سنجی فرو رفتند. شناختن و شناساندن اینگونه افراد بسیار مشکل است.

وی ادامه داد: پس از رحلت امام خیمنی(ره) نیز خواص به سه دسته تقسیم شدند، دسته اول بر محوریت ولایت فقیه حرکت کردند، دسته دوم در برابر مقام معظم رهبری قد علم کردند که نمونه‌های آن را در تهران و سایر شهرها داریم و دسته سوم نیز در قالب جریان معتدل و میانه حرکت کردند که امروز شاهد حضور آنان در روزنامه‌ها با به کار بردن اصطلاحات نظیر اهانت به روستاییان هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: اشتباه دوم برخی خواص پس از رحلت پیامبر این بود که می‌گفتند میان پیامبر(ص) وحضرت علی (ع) تفاوت وجود دارد زیرا بر پیامبر وحی نازل می‌شد ولی بر امام علی(ع) نه، با طرح این چنین مسایلی به دنبال زمینه‌سازی برای ولایت‌زدایی بودند و در عصر حاضر و پس از رحلت امام خمینی(ره) و ولایت رهبر معظم انقلاب نیز این اشتباهات تکرار شد.

وی گفت: اشتباه سوم هم سکوت برخی خواص بود که دعوا را میان اشخاص تعبیر می کردند برای نمونه در زمان جنگ عده‌ای مخالف با ادامه جنگ بودند که به امام نامه نوشتند، در فتنه ۸۸ نیز این مسئله تکرار شد.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: در آن زمان به سراغ خیلی از خواص رفتم که چرا موضع خود را مشخص نمی کنید؟  اما آنان یا سکوت می‌کردند و یا می‌گفتند دعوا بین موسوی و احمدی‌نژاد است اما بنده می‌گفتم که شرایط به گونه‌ای است که دعوا میان ۲ نفر نیست، بلکه دعوا میان حق و باطل شده و خواص به هیچ وجه نباید ساکت بمانند.

وی افزود: اشتباه چهارم خواص پس از رحلت پیامبر(ص) مطلق نگری آنان در مصونیت از گناه نزدیکان پیامبر بود که متأسفانه این نگاه پس از رحلت امام نیز با عنوان یار امام به برخی صونیت داد و همچنان ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: ما می‌گوییم این فرد زمانی خوب بود، اما اکنون اینطور نیست، برخی می گویند وی یار امام بوده اما بنده در جوابشان گفتم، بگویید تفاوت این افراد با طلحه و زبیر چه بوده است؟

وی ادامه داد اشتباه پنجم خواص سکوت در برابر عوامل فتنه بود، در زمان حضرت علی(ع) فتنه‌ای به عظمت جمل جامعه را از هم پاشاند و باعث چند تکه کردن مردم شد که برخی خواص برای حفظ منافع خودشان سکوت کردند، همانطور که این اشتباه در فتنه ۸۸ نیز بود.

حجت الاسلام سعیدی گفت: ششمین اشتباه خواص عدم توجه به عناصر پشت صحنه فتنه‌ها بود، در هر فتنه چندین لایه هست که یک لایه ی آن روی صحنه، یک لایه کف خیابان و یک لایه پشت صحنه که به عنوان اندیشه و اتاق فکر فتنه است.

وی یادآور شد: عناصر پشت صحنه پنهان هستند و سندی از خود باقی نمی گذارند، به عنوان مثال در قضیه آلمان و ایتالیا پشت صحنه آن ماکیاول و نیچه بود، یا در ماجرای عاشورا و ثقیفه هر سه عنصر پشت صحنه و روی صحنه و کف خیابان حضور داشتند اما باید بدانیم همیشه عناصر پشت صحنه سالم باقی می مانند و پس از فتنه دوباره کار خود را شروع می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: عناصر پشت صحنه فتنه ۸۸ از یک سال گذشته برنامه‌های خود را شروع کرده اند و امروز سرو کله همان عوامل و عناصر پشت صحنه فتنه در روزنامه‌ها پیدا شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ متغیر در این زمینه ها شناسایی کرده‌ام، به عنوان مثال امروز رهبر معظم انقلاب مواردی نظیر اقتصاد مقاومتی، صرفه‌جویی و یا تولید داخلی را مطرح می کنند در حالی که این راهبردها در زمان امام خمینی(ره) نبود، امروز در تنگه باب المندق می‌جنگیم اما در زمان امام(ره) عرصه جنگ ما شلمچه بود و هزاران موضوع دیگر اتفاق افتاده است که به این معنی است که رهبری باید مطابق با شرایط خود تصمیم گیری کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان گفت: نتیجه صحبت بنده این است که همه انبیاء و بیش از همه پیامبر(ص) نگران میراث خود بوده اند و وصیت‌های سیاسی امام خمینی(ره) نیز این نگرانی های ایشان را نشان می دهد، اکنون بار سنگینی بر دوش روحانیت و علما وجود دارد که باید در راه این انقلاب که انشاء الله متصل به انقلاب ولی عصر(عج) باشد، آگاهانه و با مجاهدت فعالیت کنیم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا