شناسایی قاتل ماهیان پارسیان هرمزگان

بصیر ،محمدصدیق مرتضوی یکشنبه شب درجمع خبرنگاران افزود : براساس آزمایش های ابتدایی، تراکم سه گونه پلانکتون درآب های ساحلی پارسیان تایید شده که موجب خفگی ساردین ماهیان شده است.

وی توضیح داد : اگر تعداد پلانکتون ها به ۳۰۰ هزار سلول دریک لیتر برسد به معنای وضعیت بحرانی وروبرو شدن با پدیده کشند قرمز است که درپارسیان این میزان دریک گونه به بیش از۹میلیون سلول نیز رسیده است.

مرتضوی تصریح کرد : آلودگی های ثابت مانند ورود فاضلاب های صنعتی و شهری غیر استاندارد به سواحل استان همچنین آلودگی های متحرک مانند پساب کشتی ها موجب پیدایش این پدیده وشکوفایی کشند قرمز درسواحل استان است.

وی متذکر شد : امسال هنوز اعتبار مناسبی برای مقابله با این پدیده در اختیار پژوهشکده قرار نگرفته و پس از پیدایش وآلودگی خلیج فارس توسط کشند قرمز، درچند سال گذشته برای مهار این پدیده اعتباراتی در نظر گرفته شد که توانستیم آن را مهار کنیم اما پس از آن دیگر برای این موضوع اعتباری در نظر گرفته نشد.

به گفته مرتضوی دربرخی منابع خبری میزان تلفات ساردین ماهیان درسواحل پارسیان ‘میلیون ها ‘ قطعه ذکر شده که درست و دقیق نیست.

ازاولین ساعات بامداد جمعه ۲۳ مرداد درچهار روستای زیارت، بُستانو، شیو و مغدان شهرستان پارسیان تلفات ساردین ماهیان مشاهده شده که تراکم آن در روستاهای مغدان وبُستانو بیشتر بوده است.

پارسیان با حدود ۴۰هزار نفر جمعیت درفاصله ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس و در مرز هرمزگان و بوشهر در مجاورت عسلویه (میدان نفت و گاز پارس جنوبی )قرار گرفته است.

فرارو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا