فوتبالیستی با شوت‌های مرگبار در ایران

بصیر ،روبرتو کارلوس، یکی از برترین مدافعان چپ فوتبال جهان بود که به دلیل زدن شوت‌های پای چپ مرگبار بسیار معروف و مشهور بود.

این مدافع برزیلی متولد ۱۰ آوریل ۱۹۷۳در شهر سائوپولو است و فوتبال حرفه‌ای را در تیم اونائیو سائوچائو با بازی در پست مهاجم آغاز کرد ولی رفته رفته از سوی مربیانش به پست دفاع چپ منتقل شد.

در سن ۲۰ سالگی به تیم پالمیراس پیوست و طی دو فصل برای این تیم ۴۴ بازی انجام داد و ۳گل هم به‌ثمر رساند.

بازی‌های درخشان در این تیم سبب شد مورد توجه تیم اینترمیلان ایتالیا قرار گرفته و راهی سرزمین چکمه شود. او در این تیم فقط یک فصل حضور داشت و توانست در ۳۰ بازی، ۵ گل به‌ثمر برساند.

همین یک فصل کافی بود که باشگاه رئال‌مادرید به سراغ این مدافع برزیلی آمده و او را به خدمت بگیرد.

۱۱ سال بازی با پیراهن رئال‌مادرید و انجام ۳۷۰ بازی و به‌ثمر رساندن ۴۷ گل او را به یکی از افسانه‌های رئال بدل کرد.

فنرباغچه ترکیه تیم بعدی کارلوس بود و طی دو فصل حضور در این تیم ۶۵ بازی انجام داد و ۶ گل به‌ثمر رساند.

پس از بازی در این تیم ترکیه‌ای در سال ۲۰۱۰ به برزیل بازگشت و به عضویت تیم کورینتیانس درآمد. در این تیم یک فصل حضور داشت و پس از انجام ۳۵ بازی و زدن یک گل راهی تیم ماخاچ قلعه روسیه شد که در این تیم ۲۹ بازی انجام داد و ۴ گل به‌ثمر رساند و البته در مقطعی هم به عنوان مربی این تیم کار کرد.

سیوا اسپور و آکیسار بلدی اسپور دو تیم ترکیه بودند که روبرتو کارلوس هدایت آن را برعهده داشت و اخیراً هم به عنوان مربی- بازیکن با تیمی از هندوستان به نام دینامو دهلی قرارداد امضا کرده است.

روبرتو کارلوس در دوران بازیگری با پیراهن پالمیراس ۵ جام قهرمانی را به ‌دست ‌آورد.

او با پیراهن رئال‌مادرید نیز ۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی جام بین قاره‌ای، یک قهرمانی سوپرجام اروپا، ۴ قهرمانی لالیگا و ۳ قهرمانی سوپر کاپ اسپانیا را جشن گرفت.

کارلوس در ترکیه هم با فنرباغچه ۲ قهرمانی سوپرکاپ ترکیه را به ‌دست‌ آورد.

او حدفاصل سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ برای تیم‌ملی برزیل ۱۲۵ بازی انجام داد و ۱۱ گل هم به‌ثمر رساند. ضمن اینکه با این تیم قهرمان جام‌جهانی‌ ۲۰۰۲ و نایب‌قهرمان جام‌جهانی‌ ۱۹۹۸ شد. دو قهرمانی کوپا آمریکا و یک قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها نیز در جمع افتخارات این بازیکن بزرگ قرار دارد. او همچنین ۷ بار به عنوان بهترین مدافع چپ جهان معرفی شد.

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا