فرماندارجاسک:

قاچاقچیان مواد مخدر به دریا روی آورده اند

بصیر ،علی سالاری  در تایید گفته هایش اظهار کرد:کشف مواد مخدر این شهرستان در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از سه و نیم تُن کاهش یافته است.
به گفته وی در پنج ماهه سال گذشته چهار تن و ۲۲۰کیلوگرم انواع مواد مخدر ( با محوریت راههای زمینی) از قاچاقچیان کشف شد که این رقم در مدت مشابه سال جاری (۹۴) به ۶۹۳کیلوگرم رسیده است.
وی اضافه کرد: در پنج ماهه امسال ۱۰هزارو ۶۲۹عدد بطری مشروبات الکلی کشف گردیده که حدود ۳۰هزار بطری کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
رییس شورای تامین جاسک از تغییر نوع مصرف از سنتی به صنعتی و همچنین افزایش مصرف مشروبات الکلی به عنوان دیگر دلایل کاهش کشف مواد مخدر دراین شهرستان نام برد.
سالاری جاسک را دروازه ورودی به هرمزگان از جنوب شرق کشور(استان سیستان و بلوچستان ) معرفی و اضافه کرد: درحالی شاهد روی آوردن قاچاقچیان مواد مخدر به راههای آبی (از طریق دریای عمان) هستیم که تجهیزات مقابله ای ما به خصوص نوع شناور، تجهیزات ارتباطی ماهواره ای و حتی اسلحه خیلی ضعیف تر از آنان است.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جاسک با اشاره به افزایش آمار مصرف کنندگان مواد مخدر و برنامه های این شورا برای درمان معتادان ابراز داشت: متاسفانه تلاش های یکساله برای ایجاد کمپ ترک اعتیاد دراین شهرستان به دلیل مخالفت های بهزیستی بی نتیجه مانده است.
فرماندار جاسک از تخلفات صورت گرفته در کلینیک های ترک اعتیاد درسطح این شهرستان بعنوان یکی دیگر از مشکلات نام برد و گفت: دو مورد از شش کلینیک ترک اعتیاد تعطیل شده و بقیه نیز تحت نظارت جدی قرار دارند.
وی اظهار کرد:البته در شهرستان جاسک یک روستا و همچنین یک شهرک به نام مطهر وجود دارد که عاری از هر گونه مصرف مواد مخدر و حتی دخانی هستند و مهمان های ورودی نیز حق استعمال سیگار را ندارند.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جاسک از رسانه های همگانی به ویژه صدا و سیمای خلیج فارس و شبکه های سراسری خواست با تهیه برنامه های مستند و خبری نسبت به ترویج روستاهای بدون مواد مخدر اقدام کنند.
سالاری در ادامه از وجود کپرنشینان حاشیه شهر جاسک به عنوان کانون فساد نام برد و یادآورشد: بدون شک جمع آوری آنان در کاهش عرضه مواد مخدر بی تاثیر نخواهد بود.
این مقام مسوول با بیان اینکه سازوکارهای لازم دراین زمینه مهیا شده ابراز داشت: هر چند بسیاری از آنان در گذشته زمین گرفته اند اما آمادگی لازم برای واگذاری زمین به کپرنشینان واقعی نیز وجود دارد.
در اطلاعات منتشره فرمانداری جاسک آمده است:در سال جاری۲۰قاچاقچی و همچنین ۲۳۹ نفر معتاد دستگیر شده اند.
شهرستان جاسک با ۱۵۰کیلومتر ساحل و جمعیتی بالغ بر ۵۰هزارنفر در ۳۳۰کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد که شغل اصلی مردم آن صید و صیادی، کشاورزی و دامداری است.
دادگستری هرمزگان ؛ مواد مخدر را به عنوان سومین جرم رایج استان معرفی کرده و سال گذشته بیش از ۷۲ تن مواد مخدر با دستورمقام های قضایی و با تلاش پلیس مواد مخدر، بسیج و سربازان گمنام امام زمان(ع) این استان کشف شد.
امسال نیز تاکنون بیش از ۲۶تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد.
دراین رابطه ضمن توقیف ۳۱۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر بیش از سه هزار نفر نیزدستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا