آیت‌الله لاریجانی:

نظارت در شورای نگهبان از هر کانالی باشد انجام می‌گیرد/ اینکه گفتند عدم احراز صلاحیت نداریم حرف باطل و غلطی است/ کاندیداها اوصافی در قانون دارند که باید احراز شود

بصیر، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: مرقد منور و پرنعمت حضرت علی ابن موسی الرضا در ارض طوس، مهبط ملائکه و منبع فیض است.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) به معنای حقیقی کلمه حی و شاهدند لذا شیعیان با رفتن به این مزارهای شریف از برکات حیات معنوی و واقعی استفاده می‌کنند و این نعمتی بزرگ است.

رئیس دستگاه قضا گفت: کرامات اهل بیت (ع) در هر حال برای همه شیعیان امر واضح و حوادث و کرامات خاص هم به صورت متواتر منقول است و چیزی نیست کسی بتواند انکار کند.

وی افزود: از همه مهمتر تاثیرات معنوی و باطنی است که هر کسی به این ساحات معنوی مراجعه می کند به میزان ظرفیت معنوی خودش بهره خواهد گرفت و این باب کرامت حق تعالی به روی شیعیان است.

آیت الله لاریجانی گفت: شیعیان از این طریق می توانند در نورانی کردن باطنشان و راه یافتن به ساحت حق تعالی بابی باز کنند.

وی در ادامه به روایاتی در شان و مقام و جایگاه حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا اشاره کرد و گفت: امیدواریم خداوند زیارت با معرفت ایشان را نصیب کند و شروطی که در ذکر لا اله الاالله است حاصل شود.

رئیس قوه قضاییه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: گاهی حرف‌های عوامانه‌ای میشنویم نظیر اینکه آقایی که هم به دیانت و هم به انقلابی بودنش اعتقاد دارم سخنی گفته که فقط از مجاری چهارگانه میتوانیم نظارت کنیم.

وی افزود: نظارت در شورای نگهبان از هر کانالی باشد انجام می‌گیرد و این که گفتند ما عدم احراز صلاحیت نداریم این چه حرف باطل و غلطی است و برای کسی است که قانون را نمی‌شناسد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: عده‌ای می‌گفتند اصل بر برائت است، این حرف واقعا عوامانه است زیرا برخی اوصاف را در قانون چیده‌اند و گفته اند کاندیدا باید این اوصاف را داشته باشد و اگر شورای نگهبان بخواهد تایید کند، باید اوصاف را احراز کند پس بنابراین ما عدم احراز صلاحیت هم داریم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا