مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار مطرح کرد:

کشت دوباره و رتون در ۵۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی فریدونکنار

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز خاطرنشان کرد: علی‌رغم بارش کم در فریدونکنار و خشکی برخی از اراضی کشاورزی، زمین رها شده در این شهرستان نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط مناسب جوی با کاهش شدید آفات روبه رو هستیم، اظهار کرد: کاهش آفات موجب شد تا ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته در مصرف کود شیمیایی کاهش داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: امسال یکی از بهترین سال‌هایی است که به لحاظ کیفی و ماندگاری محصول کشاورزی در این شهرستان خوب و سالم است و مردم بهترین نوع محصول را از کشاورزان استفاده دریافت کردند و وضعیت تولید هم به لحاظ تناژ شرایط ایده‌آل و خوبی بوده است.

رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۵۲۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت فریدونکنار زیر کشت رتون و دوباره کشت قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برنج محصولی بسیار آب دوست است و با توجه به بارش کم سال گذشته و منابع محدود آبی کشت دوم ناخوشایند به نظر می‌رسد و موجب تخلیه آب‌های زیرزمینی و سفره‌های موجود می‌شود.

وی با بیان اینکه نه کشت دوم را رد و نه تائید می‌کنیم، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش سطح تولید طبیعی است که از یک مزرعه دو یا سه بار کشت انجام دهیم چرا که وضعیت کشور نیاز به تولید محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار پائیز زودراس را یکی دیگر از معایب کشت دوم دانست و خاظرنشان کرد: پائیز زودراس به به رشد محصول کشاورزی آسیب می‌زند.

رزاقی در پایان تاکید کرد: به کشاورزان توصیه کردیم که اگر در زمینه آب دچار محدودیت هستند اقدام به کشت دوم نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا