مطالبه این روزهای کشور

برنامه‌های دولت برای جلوگیری از نفوذ آمریکا اعلام شود

بصیر، پس از توافق وین و بالا گرفتن جنگ زرگری در امریکا بین کنگره و دولت این کشور اظهارات مسئولان امریکا اعم از نمایندگان کنگره و رئیس جمهور این کشور و وزیر امور خارجه و تیم صیهونیستی مذاکره‌کننده امریکا در هدف اصلی مذاکرات و توافقات، جای هیچ شکی را باقی نگذارند که هدف امریکا در کنار متوقف کردن رشد هسته‌ای و تکنولوژی پیشرفته و پیچیده و بستن پرونده هسته‌ای همچنین القاء شکست مقاومت جمهوری اسلامی در برابر امریکا پس از ۳ دهه مقاومت، فروپاشی نظام اسلامی از درون در قالب استحاله ارزش‌ها و تغییر نگرش‌ها با دگرگون کردن بینش‌ها از طریق نفوذ در افکار و باورهای مسئولان و سپس مردم ایران است.

چه کسی به دشمنی امریکا و انگلیس شک دارد؟

محمدرضا شکری دانشجوی مدیریت یکی از دانشگاه‌های مازندران به خبرنگار ما می‌گوید: تاریخ ارتباط ما با غرب پر است از حوادث ریز و درشت دشمنی و توطئه بیگانگان علیه ملت ما. باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که در هیچ مقطعی از تاریخ ارتباط سیاسی ما با غرب و اروپا، کشورمان از این ارتباط سود نبرد، بلکه همواره سعی داشت تا در برابر تهاجم آنها به فرهنگ، سیاست، اقتصاد و تمامیت ارضی خود، دفاع و مقابله کند.

این جوان دانشجو می‌افزاید: در بررسی علل این واقعیت تلخ باید اعتراف کنیم که عامل اصلی برخورد تهاجمی غرب با کشور و ملت ما، ضعف دولت‌های‌مان بوده است که نمی‌توانستند در ذیل یک استراتژی عزتمند و غرورآفرین، باب تعامل پایاپای و سازنده با غرب را باز کنند.

حسن سلطانی، که می‌گوید دارای شغل آزاد است، سیاست دولت‌ها و کشورها را بر مبنای منافع ملی‌شان قابل توجیه می‌داند و اظهار می‌کند: این عیب نیست که دولت‌ها بر اساس منافع کشور و ملت های خود عمل می‌کنند و سعی دارند در تعاملات بین‌المللی و ارتباط خود با سایر کشورها، نفع و منافع ملت خود را ملاک قرار دهند ولی این عیب بزرگی است که برخی دولت‌ها از این قاعده عدول کنند و زمینه غلبه منافع کشور دیگر بر کشور خود را فراهم سازند.

وی در همین ارتباط اضافه می‌کند: چند دولت در تاریخ به دولت های استکباری و زیادخواه شهرت یافتند که اساساً در مناسبات خود با سایر کشورها، از موضع اربابی و آقایی برخورد کرده و تنها استعمار و استثمار طرف مقابل را در نظر دارند؛ تارخچه ارتباط این چند کشور با دنیا نشان می‌دهد که هیچ کشوری در برقراری ارتباط با چند کشور تا کنون سود نبرده و اتفاقاً زیان شدید نیز کرده است.

خوداتکایی و بیگانه‌ستیزی، معیاری ثابت

علیرضا حسینی دانشجویی رشته کامپیوتر معیار نمره قبولی برای مسئولان در نظام اسلامی را میزان خود باوری و اتکاء به توانایی‌های داخلی و مقاومت در مقابل فشارهای خارجی می‌دادند و می‌گوید: اگر در دیگر کشورها خوداتکایی و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی، یک امتیاز برای مسئولان آن کشور باشد، در جمهوری اسلامی ایران که الهام‌بخش همه کشورهای استقلال‌طلب و آزاده است، توجه به نقدسازی ظرفیت‌های داخلی و مبارزه با وابستگی به دیگر کشورها باید یک صفت جاری و از شروط لازم و حتمی باشد.

وی در توصیف دولت‌های تجاوزگر گفت: امریکا و انگلیس دو کشوری هستند که صهیونیست‌ها قدرت حاکمه آنها را اختیار کامل دارند و بر اغلب کشورهای دیگر اروپایی و غربی نیز سلطه خود را اعمال می‌کنند. برهمین اساس است که اسلام‌ستیزی تز اول این کشور است و سعی وافر دارند تا قدرت اسلام را از طریق تحریف و ایجاد جنگ‌های فرسایشی بین مسلمانان با توسل به تعصبات مذهبی، که با ذات اسلام در تعارض جدی است، تضعیف کنند.

آیا سیاست استکبار‌ستیزی کشورمان تغییر کرده است؟

زهرا معصومی دانشجوی حقوق دانشگاه پیام‌نور با اشاره به پیشینه ارتباط امپریالیستی امریکا با ایران، بیان می‌کند: به‌واسطه سیاست‌های ظالمانه امریکا و انگلیس با کشورمان بوده که حضرت امام خمینی (ره) فرمود: دولت‌های امریکا و انگلیس موجب تنفر ملت ما شده است. ما فعلاً امریکا و انگلیس را دشمن شماره یک مردم خود می‌دانیم، البته امریکا از همه بدتر است.

این دانشجو نقطه‌نظر مقام معظم رهبری را ذکر می‌کند و می‌افزاید: مقام معظم رهبری علاوه بر امریکا درباره انگلیس هم می‌فرمایند: از انگیس خیلی خاطره بد داریم. انگلیس را می‌گوییم “انگلیس خبیث. با وجود طومار بلند دشمنی‌ها و جنایات انگلیس، که در دنیا به سگ دست‌آموز امریکا‌یی‌ها مشهورند، نمی‌توانیم حرکت دولت آقای روحانی در بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را بفهمیم.
دانشجوی یادشده سپس افزود: اینکه ملت و رهبری نگران نفوذ امریکا‌یی‌ها که توسط صهیونیست‌ها اداره و مدیریت می‌شوند، هستند و دولت هم بدون هیچ گونه توجه به این دغدغه‌ها با نقض قانون و بدون نظر مجلس، اقدام به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران کرد و چشم خود را بر روی نقش پررنگ و فعال انگلیس و سفارتخانه‌اش در تهران در جریان فتنه سال ۸۸ کاملا فروبست.

خانم معصومی در پایان می‌گوید: چرا دولت در خط قرمز نظام که فتنه سال ۸۸ است، هیچ حساس نیست. در دولت خود از آنها استفاده می‌کند.‌ در وزارتخانه‌ها و حتی از دولت‌های خالق فتنه هم آمپر حساسیت سنج دولت از کار می‌افتد؟!

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا