سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تبدیل فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم دشمن

بصیر ،حسین نوش آبادی در همایش ‘اندیشه های آسمانی’ در مشهد افزود: جنگ نرم دشمن در عصر کنونی پیچیده شده است و دیگر نمی توان مثل گذشته به راحتی و فقط ازطریق سخنرانی با آن به مقابله برخاست.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن ازطریق ماهواره ها و فضای مجازی اظهارکرد: باید از شیوه های نوین برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کرد.
وی همچنین با اشاره به ظهور شبکه های مختلف اجتماعی در فضای مجازی افزود: نباید این درها را بست بلکه باید با مدیریت این فضا از آن برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان بهره گرفت.
نوش آبادی گفت: اقدامات فرهنگی از ارکان مهم ، اساسی و جهت دهنده در کشور هستند که البته پرداختن به این امور سخت، دشوار و نیازمند شکیبایی است.
وی اظهار کرد: لازمه مبارزه با ناهنجاری های فرهنگی و کجروی ها صبر و شکیبایی است و امروز بدترین حاشیه های فرهنگی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد می شود که وزیر و کارکنان با صبر و شکیبایی در مقابل این حاشیه ها پاسخگو هستند.
وی افزود: سیاست های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بر اساس اسناد بالادستی و منویات رهبری در حال پیگیری و اجراست.
نوش آبادی با بیان اینکه مقاوم سازی فرهنگی از سرفصل های برنامه ششم توسعه است؛ گفت: در این راستا سیاست های تعالی و مقاوم سازی فرهنگی باید در صدر برنامه های پنج سال آینده و با هدف تبیین ارزش های انقلاب و دستاوردهای جمهوری اسلامی اجرایی شود.
وی ادامه داد: امروز سیاست های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی کاملا شفاف و این وزارتخانه به دنبال هویت ایرانی اسلامی است.
نوش آبادی گفت: ایران با اسلام پیوند خورده است واسلام ناب محمدی (ص) در کشور پیاده می شود لذا باید از ایجاد تفرقه و اختلاف آفرینی پرهیز کرد.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور افزود: کانون های مساجد بزرگترین شبکه فرهنگی کشور هستند.
وی اظهار کرد: این کانون ها باید تلاش خود را در تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و افزایش معرفت دینی مضاعف کنند.
نوش آبادی گفت: معرفت و بصیرت ۲ رکن اساسی برای تثبیت و تقویت پایه های فرهنگی مساجد هستند که باید توسط کانون های مساجد در بین جوانان و نوجوانان نهادینه شود.
هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فعالان کانون ها از ۳۱ مرداد تا ۲۱ شهریور ماه در مشهد درحال برگزاری است.
ایران خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا