مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن کودشیمیایی در فریدونکنار

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۱۶۱ تن کود شیمیایی در بین کشاورزا فریدونکناری توزیع شده است.

وی تصریح کرد: در میان این کودهای توزیع شده ۹۲۳ تن کود اوره، ۱۷۲ تن فسفات، ۶۶ تن سولفات پتاسیم و همچنین ۲۵۰ لیتر کود مایع سیلیکات پتاسیم و سولفات روی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: توزیع این کودها در بین کشاورزان فریدونکناری از سوی مراکز ترویج موجب افزایش ۱۰ درصدی محصولات کشاورزی به ویژه برنج شده است.

رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی و مهارتی آشنایی با اصول تغذیه و ضرورت بهداشت جایگاه طیور در پیشگیری از بیماری‌های پرندگان، خبر داد و گفت: با افزایش جمعیت و احتیاج به مواد غذایی تأمین  نیازهای غذایی انسان‌ها در درجه نخست اهمیت درجوامع بشری قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خاظرنان کرد: در سال‌های گذشته گوشت طیور به عنوان یک منبع پروتئین حیوانی به طور فزاینده‌ای در تغذیه انسان مورد استفاده قرار گرفته است.

رزاقی افزود: پرورش طیور می‌تواند عامل مهم ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم محسوب شود، به همین دلیل به مدت ۵ روز دوره آموزشی و مهارتی آشنایی با اصول تغذیه و ضرورت بهداشت جایگاه طیور در پیشگیری از بیماری‌های پرندگان در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی جمعی از زنان روستایی و پرورش دهندگان مرغ بومی، مطالبی را در خصوص اصول تهیه جایگاه مناسب و رعایت بهداشت طیور، تغذیه صحیح، پیشگیری و نحوه واکسیناسیون علیه عوامل بیماری زا را آموزش دیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا