سرابی به نام رسانه های بیگانه

‫خوش رقصی هنرمندان و ورزشکاران در شبکه های بیگانه + فیلم و عکس‬‬‎

بصیر، شايد اگر دوران جنگ راديو بعث عراق با كسي از ايراني‌ها حال هركسي كه مي‌خواست باشد، از سياستمدار تا هنرمند سينما و تلويزيون مصاحبه‌اي انجام مي‌داد بلافاصله برچسب مي‌خورد و همه آن فرد را  خائن و نفوذي مي‌دانستند. جنگ كه تمام شد باز هم اگر چنين اتفاقي مي‌افتاد هيچ تغييري در تعابير عمومي  و نسبت به چنان رفتاري نبود؛ يعني اگر گفت‌وگوي ساده‌اي با رسانه  دشمن تحت هر عنواني  صورت مي‌گرفت با آن برخورد مي‌كردند، اما كم كم آن حساسيت‌ها رنگ باخت به طوري كه اين روزها كم نيستند اخباري كه مي‌شنويم درباره گفت‌وگو يا حتي حضور شخصيت‌هاي شناخته شده ايراني در رسانه‌هايي كه علنا  و آشكارا  عناد خودشان را با  ايران و ايرانيان رسانه‌اي مي‌كنند و حتي بدتر از عناورزي، حمله به اعتقادات و باورهاي ديني مردم جزء لاينفك برنامه‌هاي روتين آنها است.

ممنوع الفعالیت شدن خوانندگان به دلیل همکاری با سایت “رادیو جوان”
افرادي مانند سیدمحمد حسینی طباطبایی از جمله مجرياني كه با وجود محبوبيت و آزادي عمل در اجراهايش، به طمع پيشرفت ايران را ترك كرد  و به آغوش رسانه‌هاي بيگانه رفت اما اين همه ماجرا نبود او كم كم مجبور شد  براي بقا و ماندن  در فضاي رسانه‌هاي معاند  دست به هركاري بزند و يا شايد گلشيفته فراهاني بارزترين چهره از اين نوع فريفتگان سراب رسانه‌هاي غربي باشد؛  چهره‌اي كه هرچند در فضاي اسلامي تربيت نشد اما درسينماي ايران آن‌چنان به او پر و بال دادند و ميدان براي حضور پيدا كرد كه به چهره‌اي شناخته شده درآمد، او رفتن  به سمت غرب و بازي با  بازيگران هاليوودي را نسبت به همه ارزش‌هاي اسلامي ترجيح داد اما همبازي شدن با  چهره‌هاي مشهور همه  چيزي نبود كه در انتظار فراهاني بود؛ ديگر داستان اين دخترك فراري سينما  و بردگي جنسي او براي رسانه‌هاي غربي داستاني نخ‌نما براي ايرانيان شده است هرچند عده‌اي هنوز مي‌كوشند او را تطهير كنند، ولي گويا اين سريال ارتباط با رسانه‌هاي بيگانه براي اهالي سينما و تلويزيون  همچنان ادامه دارد  دعوت نامه‌هایی که این اواخر از طریق فضای مجازی و ایمیل‌های شخصی از طرف شبکه‌هاي خارجي براي عده‌ای از هنرمندان ارسال مي‌شود، موجب شبهه دار شدن قضیه گرديده است.
کشف حجاب بازیگران زن
بخصوص خبر خروج سه بازیگر جوان، صدف طاهریان و چکامه چمن ماه و مانی کسرائیان که پس از گلشیفته فراهانی، مینا لاکانی  و شبنم طلوعی  حساسيت موضوع را بيشتر كرد زيرا اين باصطلاح هنرمندان هرچند اينجا از امكانات مالي و رسانه‌اي كشور بهره بردند و مانند پلكاني خود را بالا كشيدند تا شناخته شوند حالا متاثر از وسوسه شبكه‌ها و رسانه‌هاي بيگانه براي پول و شهرت  و يا به قول خودشان موقعيت بهتر از کشور خارج شدند و ترجیح دادند فعالیت هنری شان را در آن‌سوی آبها پی‌گیری کنند و به همه چيز پشت پا زدند!
مصاحبه هنرمندان و ورزشکاران و سیاسیون با شبکه های ماهواره ای
اما براستي چرا حساسيت ارتباط با رسانه‌هاي دشمن كم‌رنگ شده ؟!  چرا قبح  رفتار ديروز اين‌گونه  شكسته شده  چنانچه هنرمندان و حتي بعضا سياسيون تماس با رسانه‌هاي دشمن  برايشان  عادي و يا  به عنوان يك رزومه  مهم  تلقي مي‌شود؟! چرا بايد  با وجود ممنوعيت، به غير از هنرمندان شاهد آن باشيم كه فلان مسئول يا كارشناس با رسانه‌هاي بيگانه  مصاحبه داشته باشد و هيچ برخورد قاطعي درمقابل اين قانون شكني صورت نمي‌گيرد؟! چرا ديگر برچسب‌هاي گذشته به چنين افراد زده نمي‌شود؟! و چرا فضاي ولنگاريسم رسانه‌اي به حدي رسيده كه افراد شناخته شده به خصوص در عرصه رسانه  به راحتي با شبكه‌هاي معاند  وصل مي‌شوند  و يا همكاري مي‌كنند؟!
عکس های یادگاری “محمدرضا گلزار” در کنار خواننده های لس آنجلسی
دراينجا بهتر است به توصيه‌هاي رهبر انقلاب بيشتر تامل داشته باشيم كه همواره  دلسوزانه نسبت به هجوم فرهنگي و نيرو گيري دشمن دراين عرصه تاكيد داشته‌اند؛ نفوذ فرهنگي در رسانه‌هاي بيگانه مسئله‌اي است كه  مقام معظم رهبري هم اخيرا به آن اشاره نموده‌اند و اين نفوذ وقتي بيشتر نمود پيدا مي‌كند كه رسانه‌هاي بيگانه موذيانه عنان افكار را با اسب چهره‌هاي مشهور داخلي كشورمان به دست بگيرند و چهره‌هايي كه دوست و دشمن را نمي‌شناسند و به هرقيمت  براي ديده شدن دست و پا مي‌زنند را شكار مي‌كنند؛ شايد لازم باشد براي اين چهره‌ها قبل از چهره شدن و پس از آن درس دشمن‌شناسي گذاشت تا اين چنين با يك تماس تلفني يا ايميلي به جبهه دشمن نروند و هيجان‌زده رگبار امواج ماهواره را با برند نام خود  به سمت مردم  ايران پرتاب نكنند.
حضور هنرمندان ایرانی در کنار هنرمندان ضدانقلاب
شايد هنرمنداني كه با رسانه‌هاي دشمن  گفت‌وگو  مي‌كنند يا ارتباط دارند عمدتا به دليل عدم آشنايي با قواعد بازي گرفتار شده‌اند و نبايد زياد از آنها توقع داشت اما اين توجيه هم نمي‌تواند قانع كننده باشد و اين‌كه  چطور با وجود فعاليت رسانه‌اي نتوانستند رسانه دوست و دشمن را تشخيص بدهند قابل توجيه نيست. ماجراي اين طيف افراد مانند كودكي است كه در آغوش گرم مادر خود بزرگ شده و از دسترنج پدر ارتزاق مي‌كند ولي با يك تشويق ساده از بيرون يا دادن يك آبنبات، جلوي چشم پدر و مادر، به آغوش ديگري مي‌رود  و خود را به دشمن مي‌سپارد و اينجا حس و حال  پدر و مادري كه فرزندشان را با جان و دل دوست دارند را مي‌توان درك كرد.
عکس های یادگاری ورزشکاران در کنار خوانندگان لس آنجلسی
در مقياس بزرگتر نظام جمهوري اسلامي هم نسبت به هنرمنداني كه گاه و بيگاه  دل به آغوش بيگانه دلخوش مي كنند و فريب سراب آنها را مي‌خورند همين وضعيت را دارد. به همين خاطر سخنگوي وزارت ارشاد در نشست خبري ۴ آبان تاكيد كرد هنرمندان از همكاري با رسانه‌هاي مستقل خارج از ايران خودداري كنند و براساس ضوابطي كه از سال ۸۵ ابلاغ شده هرگونه همكاري با شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي در خارج از كشور ممنوع است. اميدواريم اين تحكم و قاطعيت به غير از مصوبه و نوشته  و نشست خبري درعمل هم اجرايي شود تا شاهد هدر رفتن سرمايه‌هاي بيت‌المال براي افرادي نباشيم كه از گرده ملت بالا مي‌روند تا در آغوش دشمن  جاي بگيرند.
مصاحبه هنرمندان و سیاسیون با شبکه های ماهواره ای
Video Player

مصاحبه ی اکبرعبدی با شبکه ی ماهواره ای | دانلود فیلم


حضور رضا قوچان نژاد در جشن عید نوروز شبکه بی بی سی | دانلود فیلم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا