جریمه ۳۰ هزار تومانی برای پرتاب زباله

بصیر ،پرتاب زباله و آب دهان از خودرو به بیرون ممنوع است و متخلفان ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی در خصوص فرهنگ پرتاب نکردن زباله از داخل اتومبیل به بیرون افزود: رعایت کردن این مهم امری کاملاً فرهنگی محسوب می‌شود چراکه گاهاً دیده شده رانندگان با دیدن پلیس از انجام این کار صرف نظر می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: زمانی که افراد به باور رعایت کردن قوانین رانندگی دست یابند دیگر در هر زمان و مکانی بدون ترس از جریمه شدن از انجام چنین عملی خوددار می‌کنند.

زینلی بیان کرد: مسئله فرهنگ‌سازی بیشتر برعهده سازمان‌هایی همچون صدا و سیما، آموزش‌ و پرورش و رسانه‌ها است زیرا جریمه به خودی خود راهگشا نیست.

این مسئول اضافه کرد: برای فرهنگ‌سازی امر پرتاب نکردن زباله‌ها از داخل اتومبیل به بیرون همکاری تمام ارگان‌ها لازم است و بدون همکاری همه جانبه دست یافتن به این امر ممکن نیست.

رئیس پلیس راه استان قزوین یادآور شد: در بعضی از کشورها ریختن آب دهان و زباله به سطح معابر جرم محسوب شده و فرد خاطی موظف به پرداخت جریمه است.

زینلی خاطرنشان کرد: در جاده‌های فرعی و بین‌شهری وجود دوربین‌ها کمتر از داخل شهر بوده و امکان بروز چنین تخلفاتی بیشتر از داخل شهر است.

این مسئول درباره حضور گشت پلیس در جاده‌های بیرون شهری اظهار کرد: بدون شک پلیس راه همواره در این جاده‌ها حضور دارد اما همیشه موقعیتی پیش می‌آید که رانندگان متخلف بتوانند از دید پلیس در امان بمانند.

رئیس پلیس راه استان قزوین در خصوص امکان بازبینی تخلفات از سوی دوربین‌های نظارتی موجود در جاده‌ها عنوان کرد: دوربین‌های موجود در این جاده‌ها بیشتر سرعت اتومبیل‌ها را رصد می‌کنند و قادر به عکس گرفتن از پلاک ماشین‌های با سرعت غیرمجاز است.

زینلی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی امر پرتاب نکردن زباله از داخل اتومبیل به بیرون، تصریح کرد: همانگونه که در بحث بستن کمربند جریمه به خودی خود مؤثر نبوده در این موضوع نیز تأثیر چندانی ندارد.

این مسئول ادامه داد: اگر جریمه به تنهایی موجب بستن کمربند از سوی سرنشینان جلو شده باشد این امر باید در مورد سرنشینان عقب اتومبیل نیز صادق باشد که تاکنون محقق نشده است.

خبرنامه دانشجویان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا