معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد:

۳ هزار میلیارد اعتبار به چرخه اقتصاد مقاومتی تعلق گرفت

بصیر، دکتر علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه گردهمایی مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی در پژوهشگاه مواد وانرژی کشور مستقر در مشکین دشت استان البرز به خبرنگار “تیتر۱” افزود: دولت به آنچه که وظیفه خود در راه اجرای اقتصاد مقاومتی میداند عمل کرده و اجرایی و عملیاتی سازی شرکتهای دانش بنیان برای چرخاندن چرخه اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده است.

3 هزار میلیاردتومان اعتبار به چرخه اقتصاد مقاومتی تعلق گرفت/برای شرکتهای دانش بنیان باید بازار تقاضا ایجاد کرد//////

وی با بیان اینکه امسال ۳ هزار میلیارد تومان در صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود دارد اظهار داشت: استفاده از ظزفیتهای قانونی برای شرکتهایی که توانایی تولید دارند در صندوق نوآوری و شکوفایی دیده شده است و طرحهایی که اولویت بیشتری برای جامعه و ریسک کمتری دارند میتوانند از تسهیلات بدون بهره و کم بهره استفاده نمایند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: ارگانها و شرکتهایی که برای استفاده از این تسهیلات دارای صلاحیت شناخته شوند میتوانند از کمکهای ویژه و تضمین بازار برخوردار شوند و در این راستا دولت تلاش میکند تا بازار تقاضا را تحریک نماید.

وطنی بخش عرضه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این بخش دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیان و همچنین بخشهای خصوصی آمادگی کامل برای حضور دارند و در این مقطع دولت از رسانه ها، مطبوعات و رسانه ملی میخواهد تا از تمام پتانسیل های خود برای ایجاد تقاضا و فراهم کردن بازار فروش همکاری نماید.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۳ تعداد شرکتهای دانش بنیان ۵۶ شرکت، در تابستان امسال ۱۶۴۶ و در آبان ماه جاری این تعداد به ۱۸۵۰ شرکت رسید که امیدوار هستیم در پایان برنامه پنج ساله ششم این شرکت ها به ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان برسد.

وی در پایان افزود: از دستگاه ها و بازنشستگانی که صلاحیت لازم را برای فعال نمودن چرخه تولید و بهره مند ساختن صنعت تولید کشور از تجربیات خود را دارند میخواهیم از ظزفیتهایی که قانون برای آنها فراهم کرده استفاده نمایند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا