توضیح نظام وظیفه ناجا در مورد عفو سربازان فراری

بصیر ،سردار سیدحمید صدرالسادات روز چهارشنبه  افزود: فراری به فردی اطلاق می شود که مدتی به سربازی رفته اما بعد از مدتی آن را رها کرده باشد، اما غایب به فردی گفته می شود که اصلا به خدمت سربازی نرفته و غایب محسوب می شود.
وی در مورد استفاده سربازان فراری از قانون طرح خرید جریمه غیبت سربازی گفت: پیش از اعلام خبر عفو سربازان فراری از سوی مقام معظم رهبری، سربازان فراری که بیش از هشت سال فرار کرده بود و مشمول طرح جریمه غیبت سربازی می شدند باید خود را به دادسرای نظامی معرفی می کردند.
صدرالسادات با بیان اینکه فرار از خدمت سربازی جرم تلقی می شود، افزود: از آنجا که فرار جرم است این افراد باید خود را به آخرین محل خدمت معرفی کرده تا مساله فرار آنها مورد رسیدگی قرار گیرد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ادامه داد: به عنوان مثال فردی که در ارتش مدتی خدمت کرده و بعد از مدتی از خدمت فرار کرده و بیش از هشت سال از فرار وی گذشته است باید خود را به ارتش و سپس به دادسرای نظامی معرفی کند.
صدرالسادات گفت: پیش از این در دادسرای نظامی، موضوع فرار مورد رسیدگی قرار می گرفت و ضمن ارسال نامه ای اعلام می شد که این فرد فراری بوده و به این موضوع رسیدگی شده است تا از این طریق از طرح پرداخت جریمه خدمت سربازی استفاده و مبلغ جریمه را پرداخت و کارت معاف از خدمت دریافت کند.
وی افزود: با اعلام خبر عفو سربازان فراری که بیش از هشت سال از فرار آنها گذشته، دیگر نیازی به معرفی فرد به دادسرای نظامی نیست زیرا جرم فرار عفو شده و این افراد می توانند از قانون پرداخت جریمه خدمت سربازی استفاده کنند.
صدرالسادات تاکید کرد: البته افرادی شامل این عفو و قانون پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند که هشت سال تمام یا بیشتر فرار یا غیبت داشته باشند.
سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح چندی پیش از عفو گروهی از سربازان فرار از خدمت با سابقه هشت سال و بیش از آن با موافقت فرماندهی کل قوا خبر داد و گفته بود: مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح تمامی مشمولان را که مدت هشت سال و بیش از آن فرار از خدمت دارند، عفو کردند.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا