از سوی شورای شهر فریدونکنار و به مناسبت هفته کتاب:

کتابداران فریدونکنار تجلیل شدند

بصیر، در روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در شورای شهر فریدونکنار از کتابداران این شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

در آئین تجلیل از کتابداران فریدونکنار سیدحسین میرمرادی رئیس شورای شهر فریدونکنار گفت: امکانات محدود و وضعیت نامناسب، کتابداران تلاش می‌کنند تا با خدمات شایسته کمبودها را جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هر سازمانی موفقیت به سه پایه منابع مالی، تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی بستگی دارد که بخشسوم از همه مهم‌تر است.

رئیس شورای شهر فریدونکنار افزود: در دفاع مقدس منابع و تجهیزات کشور نسبت به دشمن اندک بود اما نیروهای معتقد و با انگیزه توانستد جنگ را با پیروزی به پایان برسانند.

در ادامه سیدقاسم مهدی‌نیا رئیس کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار با تشکر از شورا و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که در هفته کتاب و کتابخوانی این نشست و همدلی در فریدونکنار برگزار شد.

وی با بیان اینکه این شورا نگاهی ویژه به امر کتاب و کتابخوانی دارد، گفت: امیدواریم با حمایت شما و با زمین اهدایی کتابخانه مادر و تخصصی در این شهر احداث شود.

همچنین فتحی یکی از کتابداران کتابخانه عمومی فریدونکنار گفت: مشکل اصلی این کتابخانه فضای فیزیکی است که به هیچ وجه با جمعیت این شهر همو‌خوانی ندارد.

وی افزود: به لحاظ قدمت دارای قدیمی‌ترین ساختمان با حدود ۵۰ سال سن هستیم اما بابلسر از نظ شرایط فضا دارای رتبه نخست است.

فتحی با بیان اینکه اهمیت مطالعه برای مردم جا نیفتاده است، اظهار کرد: مردم هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند که جای خالی کتاب در آن محسوس است.

وی یادآور شد: منابع در این شهر بسیار اندک است و مشتاقان مطالعه به شهرهای همجوار برای تامین نیازهای خود می‌روند.

سعیدی یکی دیگر از کتابداران کتابخانه فریدونکنار نیز در این آئین اظهار کرد: از نظر فرهنگی کتابخانه در اولویت است در صورتی که فریدونکنار در این زمینه جایگاه خوبی ندارد.

وی افزود: همکاران این نهاد دارای خلاقیت و نوآوری هستند اما از نظر فضا شرایط خوبی نداریم و نمی‌توانیم محیط شادابی را برای کتابخوانان ایجاد کنیم.

این کتابدار با بیان اینکه کتابخانه فریدونکنار کاملا سنتی است، گفت: فضا در جذب کتابخوان نقش اساسی را دارد که به دلیل نداشتن مکان کتاب‌های این نهاد نیز در حال آسیب هستند.

نقدی بابایی نیز با بیان اینکه کتابخانه شهر شیفتی است، اظهار کرد: کتابداران علاقه‌مند، دارای فکر، اندیشه، خلاقیت و تحصیل هستند اما فضا برای نوآوری مهیا نیست.

وی افزود: بخش مرجع نیاز به یک مکان مناسب دارد تا محققان و پژوهشگران بتوانند در آن محیط به مطالعه خود بپردازند.

سیده نازبانو عزیزی‌کناری عضو شورای شهر فریدونکنار نیز در این آئین اظهار کرد: رشد فرهنگ کتابخوانی در صورت تلاش همه افراد محقق می‌شود و آموزش و پرورش نیز می‌تواند در جذب و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش اساسی را اجرا کند.

مهدی آزادی‌کناری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه تاکنون نتوانستیم یک فضای استاندارد برای کتابخوانان مهیا کنیم، خاطرنشان کرد: نبود یک فضای استاندارد یک ضعف است که امیدواریم در ۲ سال باقیمانده خدمت شورا بتوانیم این معضل را برطرف کنیم.

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایا از مقام شامخ کتابداران تجلیل به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا