آیت‌الله سیفی‌مازندرانی در جلسه درس خارج فقه:

عالمی که بصیرت ندارد، مصداق ابوموسی اشعری است/سیاسیونی که نزد شما می‌آیند را بشناسید/اگر دست بیعت با ولی امر دادید چرا مخالف دیدگاه ولایت رفتار می‌کنید؟

بصیر، آیت‌‌الله علی‌اکبر سیفی‌مازندرانی در جلسه درس خارج فقه و اصول این هفته خود در قم با انتقاد از بعضی از علما و فقهای حوزه علمیه قم، اظهار کرد: انسان نمی‌تواند دو قلب با دو هدف داشته باشد، این آیه قرآن است یا باید تفکر دنیایی داشته باشد و یا اهل آخرت باشد.

وی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین (ع) به کمیل، خطاب به این دست از علما، افزود: ای فضلا! یا باید اهل دنیا باشید و یا اهل آخرت، نمی‌توان با قلبی که به فکر دنیاست دنبال توشه‌ آخرت بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر فقیه و عالمی همه اوصاف عالم ربانی را داشته باشد ولی بصیرت نداشته باشد، مثل کسی است که در سراب حرکت کند و در فکر آب باشد.

سیفی‌مازندرانی با اشاره به بی‌بصیرتی عده‌ای در حوزه، بیان کرد: باید بدانیم چالش زمان چیست، شیادان زمان چه کسانی هستند و چگونه ممکن است ما را به بی‌راهه بکشانند.

وی با اشاره به تاریخ اسلام، خاطرنشان کرد: ابوموسی اشعری عالمی بود که به بیراهه رفت و فریب خورد، چون بصیرت نداشت و امام زمان خود را درک نکرد.

استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با انتقاد از اظهارات بعضی از علمای حوزه، اضافه کرد: وقتی سَیّاسی نزد شما می‌آید و شما برجام را در این نشست‌ها پیروزی مطلق اعلام می‌کنید و می‌گویید هیچ‌کسی را نداشته‌ایم که بتواند این‌چنینی کاری انجام دهد، بدون اشاره‌ای به نقش ولی امر، چه معنایی دارد؟

سیفی‌مازندرانی ادامه داد:  آیا جز این بود که این شرط‌ها لغو بوده؟ آیا این بصیرت است که انسان نتواند تشخیص دهد جریان حق را از جریان باطل؟

وی با تبیین جایگاه ولی فقیه، تصریح کرد: شما اگر دست بیعت با ولی امر دادید، یعنی او را قبول دارید و باید اطاعت امر کنید، چرا رفتار و مواضعی دارید که نقض قیود و دیدگاه ولایت است؟

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان گفت: باید کسانی که نزد شما می‌آیند را بشناسید تا نتوانند شما را در جریانی قرار دهند که خود می‌خواهند تا شما حرف‌هایی بزنید که دیگران خوش‌شان بیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا